![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
Pitkän Suzukin kangaskattoKesä kun on tulossa niin heräsi ajatus onko kenelläkään havaintoa mistä LWB mallin SJ Suzukiin löytyisi kangaskatto + tarvittavat raudat, yms. Pikaisella googlettelulla ei tullut vastaan ja tee / teetä itse mahtaa olla turhan arvokas tai vaihtoehtoisesti työläs reitti. Ainakin ilman toimivaa mallia. Semmosen "bikini-katon" voisi tietenkin laittaa jolloin lava jää paljaaksi, niitä saa huokeasti. On se lasikuitukatto sen verran työläs jumpata irti että jää tekemättä säiden suosiessa. http://www.ebay.com/itm/SUZUKI-SJ413...lVkCkM&vxp=mtr Tuo oli oikeastaan ainut vastaan tullut ja siihen pitäisi virittää kehikko itse - melko rumakin
__________________
Suzuki SJ413 LWB -87 koirankuljetuskoppi Viimeksi muokannut Ruokoton : 11.04.2016 22:49 |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Vuoden verran etsiskelin rättikattoa LWB: hen mutta ei löytynyt mitään asiallista. Kävi jo mielessä teettäminen pressu firmalla, mutta alustava arvio hinnasta pompsahti sen verran ylös että haaveeksi jäi.
Loppujen lopuksi mataloitin alkuperäistä kattoa leikkaamalla 12 sentin siivut kyljistä ja takaluukusta pois, ja takaluukun saranoinnin muutin ylös. Katon kiinnitys on nyt kahdeksalla lavalukolla, kun alkuperäinen kiinnitys on ainakin ziljoonalla ruuvilla. Joten katon saa muutamassa minuutissa irti kaverin kanssa tai yksin vinssi pukin avulla. |
|
#3
|
|||
|
|||
Pakosarjan halkeama
Onko muilla ollut pakosarjassa halkeama/repeymä nelos sylinterin putkessa ennen putkien liitos kohtaa? Kaksi moottoria tallissa ja molemmissa sama homma. Halkeama menee puolikierrosta ympäri ja on osin piilossa sen peltilevyn alla. No eihän se ollu ko hitsata mutta ihan uteliaisuuttani utelen
Ja kyseessä siis sj410.
Viimeksi muokannut Lioro : 16.04.2016 18:57 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Hyllystä löytyy kans muutama samasta kohtaa haljennut sarja, mahtaa olla tyyppivika...
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Onko jollain tietoa missa muissa suzukeissa on käytetty samaa etulevyä ja satulaa kuin 410/413/samurai?
Yritys löytää suurin akselipaino ko. jarruille.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Altossa on muistaakseni muuten sama satula, mutta ilmausnippa on eri asennossa valussa.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
1,3-1,6 Absittomasta Balenosta käy etusatulat kunhan ottaa 413/samurain satulan pidike raudat. Näissä on männän halk.54mm. -samuraissa tais olla 51mm?? Eli Joku hassu kertoo mitä on balenon etuakselimassa? |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#10
|
|||
|
|||
SJ410 kääntöpallo
Ruoste on syövyttänyt jonkin verran. Voiko tuon pallo-osan maalata kauttaaltaan paksulla kerroksella että pinta tasoittuu ja ei vuoda vai onko jotain muuta keinoa?
Viimeksi muokannut ETL : 24.04.2016 19:14 |
|
#11
|
||||
|
||||
|
No voihan tuon pinnan aina koittaa saada paremmaks. Ekana käsittelisin jollain fosforihapolla esim, että sais kaikki huokoset puhtaaks, ja sit vaikka jotain plastic paddingia perään ja hiois tasaseks, jonka jälkee maali päälle. Mutta eihän tuota mitenkään varsinaisen tiiviiksi saa, kun ei sitä ole sellaiseksi tarkoitettu edes. Se suojaa vaan ettei mene mitään pölyä ja paskaa sisään, mutta vesi sinne pääsee joka tapauksessa.
__________________
-Pauli- |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#13
|
|||
|
|||
Mikä meni pieleen samurain kytkimen kanssa
Palstan haun ja googlen avulla värkkäsin täyden koneremontin Samuraihin, oikaisut, hionnat ja laakerit koneistamolla. Kaikki meni hienosti ja kone käy kauniisti.
Joku kuitenkin meni pieleen uuden kytkimen kanssa, jonkun kilometrin ajamisen jälkeen koko paineasetelma hyppäsi pois paikoiltaan ja rouhi laatikosta kytkinakselin ympäriltä tunneliakin 5mm mennessään. Levyt oli oikeinpäin, Vauhtipyörä ehjä, painelaakeri oli kohdillaan. Laatikko nyt irti, kytkinakselilla klappia hieman. Ei tuota nyt kovin helppo väärin ole laittaa, onnistuinko kuitenkin? Vai oliko motonetin westlake liian ohut paketti tms... Kannattaako lodju laittaa takasin laakereita vaihtamatta pienestä klapista huolimatta, haittaako se puuttuva 5mm putken päästä? Ajossa ei mitään huomattavia ulinoita ole aiemmin ollut ja hyvin toiminut. |
![]() |
| Luokat |
| samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
| Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
| Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
| Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
| Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |