![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Oliko tässä mielestäsi jotain epäselvää? Tutkaillaan hieman tilannetta, laitetaan oikein ranskalaisilla viivoilla, niin saat sinäkin helpommin selvää, eli: - Ensin kerron oman mielipiteeni lisäkierrejousista, jotka siis mielestäni muuttavat auton, tarkemmin HJ60/61:sen, alustan jämäkäksi. - Sinä kerrot, ettei asia ole näin, vaan lisäkierrejousi on halvempi kuin SOA, ja siitä saa hyvän laittamalla "etee e kadetin takajouset ja taakse sierran etu jouset mallia -40 madaltavat ja niistä hiukan pois". Lisäksi mainitsit, että mielestäsi SOA -korotukset kuuluvat vain metsäautoihin. - Tähän totesin, etten ole varma, mitkä lisäjouset autossani olivat, mutta jokatapauksessa niiden kanssa alusta oli omaan makuun liiankin jämäkkä. Lisäksi myönsin, että lisäkierteet ovat halvempi tapa korottaa autoa, mutta vaikka SOAn kanssa tuleekin enemmän rahanmenoa, saadaan sillä myös enemmän korotusta. Mielestäni aika hyvin ymmärrettävissä oleva keskustelu. Valitettavasti tämä vain alkaa olemaan mielipidepohjaista "juupas - eipäs" -huutelua. ![]() Lisään tähän keskusteluun vielä, etten koskaan ole tuolla sinun lisäjousi -reseptillä ajanut, se voi olla ihan toimiva ratkaisu. Ja sitten palaammekin SOA -korotuksen pohdintaan: Lainaus:
Onko muita argumentteja kadulla käytettävää SOAa vastaan, kuin huonot kärrynveto-ominaisuudet? Kaikki eivät näillä edes kärryä vedä, joten tämä kohta on siis melkolailla tapauskohtainen. Toki ymmärrän, että huonosti tehty SOA on todellakin vaarallinen ja sellaisella ei pidä tieliikenteessä ajaa. Mutta jos SOA on hyvin toteutettu, en näe mitään ongelmaa sen katukäytössä. Ja SOAn hyvin toteutus pitää sisällään mm. hi-steerin, cut&turnin, traction barit, kestävät jousipedit jne. Tähänkin haluaisin kuulla mäksän mielipiteen. Itsellä on käyttöauto korotettu, koska samalla autolla pitää päästä sekä metsään että kaupan parkkipaikalle. Miksi? Koska opiskelijan budjetti on tiukka, eikä se salli ylläpitää kahta autoa samanaikaisesti ![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj61 korotus kierrojousilla.? | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 04.01.2013 17:55 |
Ostetaan HJ61:sen levikkeet ja korotus sarja | JRpower | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 14.04.2011 09:12 |
hj61 korotus dopinssonilla | VonLeka | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 11.09.2009 22:03 |
hj61 korotus?? | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 04.09.2004 17:07 | |
Toyota hj61 korotus ? | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.01.2004 23:13 |