![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hummerista ? niihin saa renkaita ja voisi mahtua hyvin jarrutkin
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Täällä on noita armeijatyypin korkeita maastorenkaita:
https://www.vrakking-tires.com/stock/ 100€ ottavat kuljetusmaksua suomeen yhdestä rengassetistä. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onko kokemusta tehdyistä vanteista, onko tuo "poori" välttämätön että tubeless-kumin saa paikalleen vai voisko vanteen tehdä hitsaamalla kahden ulkokehän väliin suoran putken ja keskiön siihen kiinni? Iso sorvi ja hitsaaminen ei ole ongelma, mutta onnistuuko renkaan asennus?
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Voi olla työläs saada renGas asettumaan, jollei ole syvempää kohtaa vanteessa joka auttaa paitsi asennuksessa renkaan saamiseksi vanteelle, myös renkaan täyttymisen alkuvaihetta. Toki jälkimmäinen saattaa onnistua kun ja jos venttiili fiksussa paikassa.
Eiks niistä alkup vanteista vois kuitenkin jalostaa tubeless vanteet, toki vain off road use ? Humppia molemmin puolin.
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 25.03.2016 20:45 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Alkuperäiseen ongelmaan, mulla oli joskus offirenkaat joita ei saanut pitämään tubelesilla ja sisärenkaaseen hiertyi reikiä. Muutamaan kertaan sisärenkaan paikattua ja vaihdettua niin meni hermot, vedin vanhan sisärenkaan sisäkehältä halki, leikkasin venttiiilin pois, tungin uuden sisärenkaan tämän vanhan sisälle ja koko pakettina paikalle.
Kertaakaan tuon jälkeen ei sisärengas enää hankautunut puhki. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
pee, tätä mäkin kelasin että hitsaan noihin ulkoreunat vaikka sprinterin vanteista, mutta saako niihin enää kumia päälle?
H&K, tätä kun ehdotin Vianorilla niin pitkän linjan rengasmies sanoi että toinen sisäkumi välissä kurttaantuu ja aiheuttaa saman. Taidan silti kokeilla kun kesäkumit laitan ellei tuo vanneasia ratkea ja sais tubelessit. Noh, jos joku tarvii jeesiä tykkivanteiden kanssa niin alkaa sujumaan... ![]()
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Entäs jos tekisit halkaistavat vanteet? Eli tubeles vanteen kehä kummallakin puolella ja suora keskiosa. Nämä puoliskot sitten pulteilla kasaan ja tiiviste väliin. Vai mahtuuko keskiöön tuota ylimääräistä pulttikehää tekemään?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Muinoin rengas hommia töikseen tehdessä vastaan tuli ns. Tubeless vannenauhoja, niillä lukkovanteellinen sisärenkaallinen muutettiin tubeless malliksi. Vannenauhassa oli venttiili kiinteenä ja vannenauha tiivistyi renkaan sisäpuolelle jalkaosaan jolloin ilma pysyi sisällä.
Uudemmissa pienissä maasto Manneissa, Mersuissa jne. oli pyöräkuormaaja tyyliset tubeless lukkovanteet joissa on o-rengas joka tiivistää sisemmän lukkorenkaan vannekehään. Tuo tuplasisärenkaan käyttö toimii hetken, mutta jos kilometrejä tulee, niin ei varmaan ole pitempi ikäinen kuin normaalisti asennettu sisäkumi. Syy on juuri siinä, että se extra sisäkumi menee jostain varmasti rypyille niinkuin sinun rengas miehesi sanoi ja siitä kohtaa pää sisärengas venyy ja alkaa vuotamaan ennen pitkään. H1 Hummerin vanteista olisi varmasti helpoin tehdä halkaistavat tubeless vanteet jotka mahtuu jarrurumpujen ympärille. Maailmalta löytyy myös paljon halpoja 36" tai 37" renkaita niihin. Yli väännettävässä tubeless vanteessa täytyy olla syvennys keskellä, ilman sitä rengasta on mahdotonta saada vanteelle. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mietin itsekin noita 17,5" ka-vanteita, mutta niihin ei oikein tahdo karkeita ja korkeita kummeja löytyä.
Sitä kun on vinssattu noilla dakareillakin... ![]()
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
En ole muistaakseni edes nähnyt tuollasia Dakareita, kuvan perusteella näyttää vanhalta BFG:ltä?
Ei ole karkeampi, mutta kohtuullisesti on pärjätty Kumho/Marshall KRD02 nappulakuviolla. Niissähän taisi olla regroovable -merkkikin. ![]()
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Joo ihan oikeasti vastasivat, englanniksi kysyin. Hinta on varmaan ihan ok, mulla on vaan tuo oma kesäauto niin vähäisessä ajossa joten jäin miettimään. Hi Martin, Thanks for your inquiry. We can offer 4pcs 8.25R16 Michelin XZL new DOT 2008 for 250,- euro each. Transport to Helsinki cost 100,- euro total. Best regards, Siem Swolfs |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Onko jossain ehdotonta lakia, et se humppi pitää olla siellä vanteen sisä puolella?
Pistää ne sprintterin kehät väärin päin eli silloin ei tule sitä päällevedon uraa/kourua sinne vanteen sisälle Ottaa vaikka sorvilla siitä keskiöstä sen verran pois, et saa sen siihen humppiin kiinni hitsattua jolloin saa ET;n kohdalleen
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eikös ne humpit ole tubeless vanteessa molemmilla puolilla? Myös se päällevedon ura/kouru on yleensä etupuolella, eli jos vannekehän kääntää väärinpäin niin keskiöön tarvitaan lisää tavaraa ja jarrujen tila pienenee entisestään. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
land roveria ostamassa hyviä neuvoja kaivataan | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 47 | 03.01.2014 00:07 |
polttari ideoita | risukärsä | Chit-Chat | 14 | 17.05.2013 12:54 |
Ideoita valokytkentään. | Dethlock | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 07.09.2011 14:24 |
Jarruputkien suojaus ideoita kaivataan. | Kumikameli | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 29.03.2010 21:11 |
Ostetaan SJ410/413 osia ja kaivataan ideoita | O/M/V Muut | 0 | 06.04.2003 12:30 |