Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.03.2016, 17:07
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis tuolla pumppaamisella saadaan aikaan vaan ilman sekoittuminen jarrunesteeseen! ja pääsylinteristä tiivisteet paskaksi....

Jos ei ole abs- jarruja, niin perinteisellä tavalla:

Jokaisen satulan proppu auki ja kiinni kun alkaa nestettä tulla/vuoron perään auki, niin hiljalleen sieltä neste työntää ilman pois.

En muista, pitikö taka-akselilta ilmata erikseen tuo jarrupaineen säädin

Ja jos ilma/neste ei suvaitse purkaantua ilmausropusta pois, niin silloin pikkasen paine-eroa peliin:
Itse olen imenyt n. 3 metriä pitkällä letkulla ilmausnipasta (joka on käytetty irti ja puhdistettu JA kierretty paikalleen vaseliinilla rasvattuihin kierteisiin)
Siis imemällä alipaine, ja kielellä letku tukkoon 90% ajasta.

Ja jos ei ole neste alkanut tulla omalla paineella, niin aina on ollut ongelmana väärin säädetty jarrutehostimen tanko, taikka sitten jarruputkistossa yms on tukos tms.

Ja kannattaa katsoa, että jarrusatuloissa (-sylintereissä) ilmaus proppu on ylimmäisenä ei olisi ensimmäinen kerta, että jarruosat on väärillä puolin

Ja tuon ilmaamisen voi tehdä myös ylipaineella, mutta silloin ilmakuplat pienempiä, ja näköyhteys tilanteeseen huonompi....

p.s Tuo jarrunestesäiliö on huomattavan pieni, kannattaa pitä huolta, että ei pääse (kummaltakaan piiriltä) imasemaan ilmaa....
Sillä tuokin ilma pitää saada pois...





Kiitoksia vinkeistä
Kun ilmasin joka putken paineensäätimeltä niin nyt on jarrut

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.03.2016, 21:20
mikko.o.s:n Avatar
mikko.o.s mikko.o.s ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.12.09
Sijainti: Hämeenkyrö
Viestit: 194
Perusasetus

Löytyskö sähkölasien sähkökaavioo?
__________________
Käynnistyykö ruohonlekkuri huonosti,jos on tylsä terä.
HDJ80, RJ70, Defender90
MMC
SLCK
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.03.2016, 09:41
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Lataa Toyotan korjaus opukset RM184E ja RM315E, niistä löytyy kaikki tieto. http://daemon4x4.org/portal/downloads.php?dcid=17&p=3
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.03.2016, 22:37
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Yritin ettiä mutta kun ei osaa ja on laiska.
Itse kysymys, nro 1 kannattaako käytettyä perää simmata vai uudet rattaat. Nro 2 alkoi kone naputtaa ihan niinku nostajan ääni, mistä uusia edullisesti??
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.03.2016, 22:40
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 Näytä viesti
Yritin ettiä mutta kun ei osaa ja on laiska.
Itse kysymys, nro 1 kannattaako käytettyä perää simmata vai uudet rattaat. Nro 2 alkoi kone naputtaa ihan niinku nostajan ääni, mistä uusia edullisesti??
Eipä se kulunut perä parane shimmauksella.

Alakerran laakerit! Älä käytä konetta yhtään ennenkuin olet varma laakereiden kunnosta.
Tuossahan on "kovat nostajat" jotka ei ykskaks ala naputtamaan.

http://www.moranbahweather.com/toyot.../m_em_0005.pdf
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.03.2016, 08:21
BoRo BoRo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.07
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 54
Perusasetus

Mulla kans kone naputtaa ja vaihdoin kk ja runkolaakerit mutta edelleen ääni kuulu. Seuraavaks venttiilien välykset säätöön.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.03.2016, 08:22
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Ne on kolme vuotta sit vaihdettu, mut tarvii kattoo.
Mul on kyllä varalla uudet kiertokangen laakerit mutta mistäs pultit ne varmaan kannattaa vaihtaa samalla?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.03.2016, 10:22
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 Näytä viesti
Ne on kolme vuotta sit vaihdettu, mut tarvii kattoo.
Mul on kyllä varalla uudet kiertokangen laakerit mutta mistäs pultit ne varmaan kannattaa vaihtaa samalla?
Ei niitä kk-pultteja tarvii yleensä vaihtaa. Kannenpultit on ennemminkin vaihtotavaraa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 10:15 (GMT +2).