![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]()
Verottaja ei anna mitään päätöksiä jotka sitovat verottajaa, sellaista paperia et sieltä virastosta saa.
Ennakkoratkaisuja saa, ennakkopäätöksia saa, tehtyjä päätöksiä saa, mutta niiden varaan ei pidä laskea koska päätös voi aina muuttua. Tuo että tulot muodostuisivat laskutuksen kautta jossa pääosa tulee yhdestä ja samasta paikasta niin sen verottaja katsoo palkkatyön vastaiseksi työksi, eli kuten olisit ko. paikassa työsuhteessa, et yrittäjänä. Ihan kaikki investoinnit ei mene kylläkään läpi, pitää liittyä toimenkuvaan perustellusti. Tässäkin kirjanpitäjä on se joka kyllä kertoo meneekö läpi vai ei. Itse vuokrasin joku vuosi sitten putoamisvaljaat ja kauhakoneen päiväksi, firman piikkiin. Kirjanpitäjä hylkäsi laput mutta kun kerroin mihin ko. välineitä käytettiin niin meni läpi. (putsasin keväällä auton huoltopaikan lumesta ja lumipenkoista, samalla pudotin lähitalosta lumet katolta koska ne olisivat alastulleessan tukkineet autopaikan.) Perusteluna läpimenolle oli se että jos työn olisi teettänyt toisella firmalla, se olisi maksanut sekin joten itse vuokrakoneella tehtynä asia oli saman arvoinen, pl. palkkakulut). Nyky-yhteiskunta on vain ajautunut/ajettu siihen malliin että itse ei kohta voi/saa tehdä yhtään mitään. Aina pitää olla joku dokumentti johon voi nojata kun kravattikaula tulee kysymään asioita.... Ajattelin kesällä tehdä kasvihuoneen, siihen hommasin lasit kun eräässä kerrostalossa oli ikkunaremontti ja vanhoja laseja karmeineen sai "vie pois mutta elä tuo takaisin" tyylillä. Toivottavasti ko. remppafirma ei joudu valtakunnanoikeuteen moisesta rikoksesta..... Toisessakin taloyhtiössä oli k. remppa mutta kun sieltä kävi kysymässä niin eivät antaneet koska postettavien ikkunoiden määrä piti täsmätä asennettavien kanssa.... Hintaan tuo ei vaikuttanut mutta näin oli papereissa... Ne pois otetut ikkunat pistettiin kyllä samantien roskalavalle, oikein rikkoivat kunnolla ne ettei niisät olisi ollut mihinkään käyttöön. Ottajia laseille oli jonossa, mutta kun ei niin ei... |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|