Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.03.2016, 23:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Aivan surkea systeemi. Joskin kohtuullisesti toimiva jos pieni lukitusmomentti riittää.

Tuo syö poskirattaiden taustat ja tasauspyörästön rungon eli liukupinnat hetkessä paskaksi, kun ei noita pintoja ole tarkoitettu rasitettavaksi.
Kuluessaan tasauspyörästön rattaiden etäisyys kasvaa---> huomattavan suuret tasauspyörästön välykset joka taas aiheuttaa voimansiirtoon välystä ja kolahtelua siirryttäessä vedosta moottorijarrulle jne...
Tätähän minäkin mietin että mikä tässä nyt oikein on järki.. kun ei tuolla ole mitään varsinaista oikeaa kitkapintaa (kitkalukon pakat) tarjoamassa pitoa tai matoruuveja (torsen) tms. vastaavaa hoitamassa väännön siirtoa oikeaan paikkaan.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.03.2016, 23:59
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

no, taunuksen isoissa atlaksissa joku rakenteli pultilla kiristettäviä kiilapaloja ristitapin ympärille, joilla painatettiin poskirattaita murikkaa vasten. Niissä voimaa tehostettiin tosiaan vielä vipuvoimalla ja kiristettiin pultilla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.03.2016, 02:31
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Hyvin nuo kesti....saattoi mennä helposti muutaman ek:n rallin, sprintistä puhumattakaan

Ja toisaalta ihan sama, kun ladan perä maksoi muutaman satasen (markoissa) ja taas tuollaisen 300t€ Mesen omistajalle ihan sama jos joutuu 100tkm välein murikan vaihtamaan....meille välimallin jätkille se vain kirpaisee

Meleko vähän ne pikkurattaat katu cruisailussa kuluu suoraa ajellessa, eikä tuollaisia kunnon lukon korvaajaksi ole tarkoitettukaan.....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kitkalukko kingkong78 Tekniikka & Jutustelu 14 31.01.2014 23:46
Kitkalukko eteen Roller Tekniikka & Jutustelu 7 15.07.2013 07:43
Ostetaan Kitkalukko hilux 65 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 02.02.2011 22:09
Kitkalukko?? Tekniikka & Jutustelu 17 03.03.2006 16:32
O:kitkalukko O/M/V Muut 0 02.07.2003 12:48


Sivu luotu: 00:04 (GMT +2).