Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.03.2016, 07:52
-AlakerranAntti -AlakerranAntti ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 13.02.16
Sijainti: Akaa
Viestit: 3
Talking

Hienosti meni laakerin vaihto. Voisin tänne selostaa tapahtuman eli perä pukkien päälle, renkaat pois ja peräöljyt valumaan.
Jarrurummut irti, abs tunnistimet irti, jarrukengät pois, jarruletku pihdeillä tukkoon ja jarruletku irti.
Nyt akselin päästä neljä pulttia irti ja vetoakseli vaan vedetään pois.
Nyt alkaa se hauskuus eli akselissa on abs kehä joka pitäis saada pois. Annettiin vähän lämpöä kehään ja sen alla olevalla mutterilla työnnettiin kehä irti. Kehää ei kannata järjettömästi hehkuttaa ettei hampaat vaurioidu.
Itse laakeri lähti vähän raudalla vääntämällä koko pakettina.
(vasemmalla puolen laakerin mutteri on sitten ilmeisesti ryssänkierteellä)
Sitä ei tarvinnut vaihtaa vaan akselin päässä (missä ne 4pulttia) 4kpl sinnilevyjä 3kpl 1mm ja 1kpl 0.5mm.
Otin vaan 0,5mm levyn välistä ja näin laakeri kiristyi ja välys lähti.
Uudet laakerit vaan akseliin ja tiivisteet. mitään prässiä ei ollu käytettävissä joten rikottiin vanha laakeri ja siitä saatiin holkki jota takomalla painettiin uusi laakkeri paikoilleen ja akselimutterilla kireelle.
Laitettiin abs kehä noin 20cm pitkään ja halkaisijaltaa noin 15cm rautaputkeen ja pillillä lämmittettiin kehä tasaisen kuumaksi (ei suoralla liekillä) kauttaaltaan niin ei tarvinut kuin pudottaa akselia pitkin takaisin paikoilleen. Kannattaa tosiaan vaihtaa myös ne tiivisteet perästä abs anturin jälkeen. ei mee vaseliinit ja hyboidi sekasin.
Nyt voisin jälleen esittää muutamia kysymyksiä tietäjille, kun samalla nyt kun oli akselit jo irti niin käytettiin myös perämurikka auki, että näkee myös sisempien laakereiden, hammastuksen yms kunnon ja täydellinen puhdistus samalla.
Eli rangerissahan on ilmeisesti Danan perä? Mutta mikä on se tarkempi malli?
En netistä löytänyt samanlaista eli edestä aukeavaa.
Kun paketti on kasassa ja perään tulisi laittaa uudet öljyt niin tilavuudeksi ilmoitetaan 1,9 litraa joka on liian vähän. Öljyksi meni suosituksen mukaan castrolin 75w-140 limited slip ja sitä meni noin 2,5 litraa.
Tässä oli koko operaatio epäselvästi selitettynä

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	perä.jpg‎
Views:	811
Size:	62,4 Kt
ID:	68477   Click image for larger version

Name:	IMG_20160214_082533.jpg‎
Views:	821
Size:	67,2 Kt
ID:	68478   Click image for larger version

Name:	Perätakaa.jpg‎
Views:	759
Size:	85,8 Kt
ID:	68479   Click image for larger version

Name:	IMG-20160305-WA0008.jpg‎
Views:	819
Size:	68,5 Kt
ID:	68480  

Viimeksi muokannut -AlakerranAntti : 05.03.2016 08:24
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.03.2016, 23:59
Joni M Joni M ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.05.15
Sijainti: Padasjoki, Suomi
Viestit: 1
Perusasetus

Ranger -02


Supercappi onko kukaan kokeillut tehdä syöttöpumpun kanssa mitään värkkäilyjä? Sähkösesti ohjattuha tuo on joten oisko evrystä iloja? ainoo vaa että kun 2 ja 3 pinniin se pitäis kytkeä niin mistä sen sitten osaa sanoo että mitkä ne on kun eihän niitä ole ainakaan minulla merkattu?. Onko muita kikkoja millä sais jotain pientä piristystä kevääseen?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ford ranger 2007 Mika. Tekniikka & Jutustelu 2 16.01.2014 21:18
Myydään ford ranger voorti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 26.01.2011 20:09
Jenkkimallin Ford Ranger? fomoko Tekniikka & Jutustelu 0 22.09.2010 17:41
Ford Ranger himmel Tekniikka & Jutustelu 1 11.09.2007 09:27
M:Ford Ranger... Rankku O/M/V Ajoneuvot 2 03.09.2006 08:41


Sivu luotu: 09:42 (GMT +2).