![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
laittelin vähä tukia levyn taakse. toinen reuna oli jo pikkusen ruvennu suoristuu mutta sain tehtyä ulosvetäjän isosta pultista ja vedettyä taas muotoonsa. sitten koe ajolle miten lumi lähti ![]()
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Tommosta tarttis jeepin keulaan asentaa, aluksi vinssillä nosto ja lasku. Jossain kohtaa sitten päivitys hydrauliikalla.
__________________
Äkkiiks siinäki kauan menee.. Viimeksi muokannut [-make-] : 29.02.2016 09:48 |
|
#3
|
|||
|
|||
|
olen lukenut tätä topikkia monen monituista kertaa, ja suunnitellut ja jahhaillut puskulevun tekemistä jo vaikka kuinka kauan. Nyt sitten alkoi tapahtua, ja vielä hyvissä ajoin ennen lumen tuloa. Lumea työntävä "woimanpesä" on siis Jimppa
ja työnnettävä alue käsittää pelkästään kohtuu tasaiset piha-alueet, ei mitään tienpätkää tms. eli ei tartte ajella kuin pikkuykkösellä ja pikkukakkosella. Näillä spekseillä en aio rakentaa mitään ylijäreää auraa ainakaan versio 1:sen osalta. Aloitin väsäämään tuommosta aisa alta-ja peräkoukkuun-tyypistä puskulevyä, on helpoin toteuttaa ilman kiinteitä lisähärpäkkeitä autoon. alaputki tulee 60x40 4mm tangosta jota vahvistan keskeltä. Pikakiinnitys koukkuun. Samoin kolmihaarainen tukirakenne keulaan itse puskulevylle tuosta 60x40 tangosta. Tukirakenteet kulmaraudasta ym, sopiva paksuus vielä harkinnassa eli katson mitä miljoonalaatikosta löytyy. Itse levyt 1,5mm tai 2mm peltiä. Kulutusterä 8mm tai 10mm latasta. Harkitsin kumia, mutta etra/etola vetää kuivana kakkoseen kumin hinnoissa, ja sopivaa kuorma-auton rengasta tms ei ollu käsillä. Liikkeen rajoitus ketjuilla etupäästä. Nosto mätänetin halpis-vinssillä, jonka kiinnitän auraan(tuli muuten langaton kauko-ohjainkin paketissa, vaikkei siinä niin lukenut) . Kippi tai siis sulake tulee vetoaisan jousesta. Eli saranat pitää askarrella kanssa. Tangot kiinnittyy levyn rakenteisiin puolenvälin alapuolelle reilusti. Suurin osa raudasta on haettu romu-ukolta, joten kuten arvaatte, tavoite on tehdä mahdollisimman halvalla, ja tietenkin preeemium-laatua ![]() En aatellu tehdä muodosta puolipyöreää, vaan kahdessa tai kolmessa osassa suunilleen suoralla pellillä. Alaosa kulmaan, keskiosa pystyyn, ja yläosa taas kulmaan, hoksaatte mitä tarkoitan. Kysymys jonka esitän on seuraava, mikä on kokemusperäisesti sopiva kulma tuolle alaosalle ja terälle, noin suunnileen? En siis tee mitään "heittävää" auraa tms, vaan ihan lumentyöntimen eli puskulevyn. Takakenoa saa olla tottakai, mutta kuinka jyrkkää kulmaa kannattaa lähteä hakemaan? 45? 50? 60? jotain niillä main harkitsen. Tämän ketjun kuvia olen koittanu tiirailla ja juttuja lukea, mutta näistä kulmajutuista ei ole oikein yleistä konsensusta.
__________________
-Särkemällä oppii- |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Terän takakenoksi joku luokkaa 10-20 astetta pystysuorasta mitaten. Eli sen verran että kun työntää kasalle niin levyyn ei jää hirveästi lunta nostettavaksi. Enemmin takakenoa = kevyempi työntää mutta raskaampi nostaa ja toisinpäin.
Ja teräksi menee tuohon 8-10mm paksunen latta. Ohuempi haukkaa helpommin ja paksumpi taas painaa turhaan. Kulutusteräs on turhaa hulluttelua koska vähäisellä käytöllä se ei kerkeä talvessa mukautumaan. Vaan jos pääset kanttikoneen viereen niin samalla painelet niitä pokkauksia enemmänkin eli 50 millin välein taitos niin tulee jo melko pro:n näköinen levy.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Kiitti,
tuo oli hyvä huomio, että ei siitä kannata vahingossa mitään lumikauhaa tehdä. 10mm lattaa löytyikin jemmasta, eli siitä tulee kulutusterä.
__________________
-Särkemällä oppii- |
|
#6
|
||||
|
||||
|
pari sivua takana ja tällä on kuva mun levyn teosta. sillä tuli viime talven lumet puskettua ja pelas ihan ok. enemmänki jos oli piha tiellä lunta niin lumi pyöri levyn edessä eikä vyöryny yli
-levy on 4mm peltiä ja muotoiltu kanttaamalla. -takana on 6kpl pystyssä olevia tukia että pysyy muodossaan. -ylä reuna on kantattu 90 asteen mutka ja kanttaukseen on hitsattu 4x40mm latta toiseksi kanttaukseksi. -alareunaan kanttasin kotelon samasta 4mm pellistä. -alareunassa 10x100 latta teränä. auraa oon puskenu 3t kilon ramilla ja näytti kestävän. ihan joka penkkaan en uskaltanu työntää mutta lumet sain pois
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Tuli ostettua täydellinen hydrauliikka setti ja tarkoitus asentaa tommoseen vm.99 nissan kingcappiin.
Elikkä autoon tulee aura, kippi ja hiekoitin. Mitäs vaatii, että saan laillisesti leimattua ja nuo otteeseen?
__________________
Äkkiiks siinäki kauan menee.. |
![]() |
| Luokat |
| aura, diy, maasturi, puskulevy |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Kokemuksia Kiina ym, Mönkijöistä | HiluMiks | Chit-Chat | 30 | 20.09.2014 22:44 |
| Myydään kylpyhuoneeseen altaita ym. kuvia | osatauno | O/M/V Muut | 9 | 25.08.2011 12:23 |
| Kokemuksia palalukoista Aussie ym.. | Nalle | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.11.2009 10:55 |
| kuinka profiiliin kuvia ym? | T.T.T | Chit-Chat | 10 | 29.05.2006 15:52 |
| Truckworld, tekniikkaa, kuvia ym... | HEKULIINI | Linkit | 4 | 02.08.2004 17:31 |