![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Tässä viel kuva, mitä se laatikko oksensi. Öljytkin hais just sille itelleen.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Tässä on taas aika menny tuon Mazdan kanssa tapellessa ja pää prokkis on ollut sivussa.
![]() Vaihelaatikon hain Hollolasta reipas viikko sitten melko mielenkiintoisessa kelissä ja matkalla laitoin offipalstan faceryhmäänvitsillä, että kiinnostaako jotain tulla kaverina nostaa. Ja sieltähän tuli! Että vieläkin suur kiitos palstalaiselle, joka jaksoi tulla lauantaina töiden jälkeen repimään laatikkoa paikalleen!![]() Sunnuntai menikin sitten kasaillessa ja näin pääsin jopa maanantaina töihin kyseisellä laitoksella. Nyt viikon sisään on napalukot putsattu, toinen kun tykkäs paukuttaa, eikä kytkeytynyt. Samalla kirrasin laakerit. Öljyt vaihdettu ja lisätty polttoainesuodatin Kaasariakin yritin säätää, kun käy niin rikkaalla, mutta tuo kaasari on kyllä pilalla. Ryyppy kun on muutettu manuaaliseksi ym. niin pitäs kauhija kasa osia vaihtaa. Kun tulee rahaa, niin ostaa weberi, mitä Peik suositteli. Tuli kans kokeiltua käytännössä, kuinka nuille rekisteröidyille lisäpaikoille sopii istumaan Just ja just mahtu suhteen kauniimpi osapuoli taakse istumaan, eli ei sinne yli 175cm tarvihe koittaa änkee.![]() Pakoputken kun viel jaksais korjaa, niin ois ihan hyvä käyttis. Tosin kahtoo kauan tällä jaksaa körötellä. Jos ei muutu kesärenkailla ajokokemus yhtään paremmaksi, niin saa lähtä kiertoon. Muutenkin ois kivempi olla himpun parempi voimansiirto ja diesel.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Dodiin! Tulipahan turpa täyteen mazdaa kerrasta. Korjasin pakoputken ja ajattelin, että nyt ajelen duunimatkat onnessani ilman ylimääräsiä ääniä. Rempan jälkeen ajattelin, että kahtelempahan etupäästä tulevaa jurinaa. Eipähän tarvinnu kauaa vikaa ehtiä, kun nosti auton pukeille. Juuri kiritty etulaakeri oli ihan yhtä väljä, kuin ennen kiristystä. Ei muuta kuin uus etulaakeri mätänetistä ja vaihtelemaan. Hiukan meinas hirvittää, kun sai navan irti. Tämmönen oli ulompi laakeri
Nyt on uus laakeri ja vähenihän se ääni kabiinissa motari nopeuksissa. Samalla löyty väljää ohjauksn nivelistä, kun kunnolla sorkkaraudalla väänteli. Eli vaihtoon menee, mutta se on huomisen hommia Nyt jos joku haluaa vuorostaan näppisä sotkea tähän nelivedon irikuvaan, niin hyvinkin miellelläni vaihtelen johonkin Nissanin neljällä vetävään
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Päivitellääs tätkin huoltokirjaa. Eli nyt on laitettu uudet 2'' jouset taakse, eteen viel hankkimatta. Voi ilmotella jos löytyy ylimääräset 3'' väsähtäeet tai ihan ok kuntoset 2''. Samalla siirsin iskarin korvat akselin tasolle kantoja kyntämästä. Rattikin vaihtu sporttisempaan Luisin malliin. Kytkinpuolelle tuli tehostettu pääsylinteri, kun tuo tuleva asetelma tulee olemaan todella jäykkä. Ei ollu hajuakaan, kuinka alipaineletkut on tehtaan jäljiltä, mutta otin lukkojen ap-säiliöstä alipaineen tehostimelle. Puskurista korjasin viime kesänä tulleet repeämät, niin ei enää sivuputket täristä. Samalla hitsailin uuden öljynkeräyssäiliön huohottimelle ja laittelin hiukan parempaa letkua pakoputkelle menevään imulinjaan. Oli entinen silikoniletku aika jäykkää tavaraa, kun polvella sai taivuttaa ja ritinä vaan kuulu
Kuviakin tuli otettua, mutta koska ne on mallia peruna, niin kehtaa tänne laittaa.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Laitetaan nyt onnistuneimmat fotot tänne, niin näkee että on sitä jotain saatu aikaseksi
![]() Jousethan ei nyt sitten hirveesti tosiaan eronnu pitkän vakio takajousista. Iskarin korvakot samalla nostettuna. Hiukanhan nuo päsylinterit erosi. Oisin halunnu laittaa tuo tehostamatoman sylinterin tehostimeen kiinni, mutta eihän sen kiinikkeet passannu ja muutenkin aivan liian pitkä. Tuo tehostamaton paketti lähtee todella halvalla jos joku tarvihtee ![]() ''Motorsport'' ruori ![]() Eipä kyllä juuri huomaa, että takapä on noussu ![]() Parempi catchcan ja samalla vaihtu vuotava pakoputkelle menevä letku paremmin lämpöä kestävään. Jos nyt öljy menis pakoputkelle asti, eikä pitkin konehuonetta ![]() Remmiahtimen tukiraudan irroitin ja hitsatin paremmin kiinni koneen korvakkoon. Maalitkin sai niskaan, kun näytti niin härskiltä ruosteinen neliöputki tuolla konehuoneessa Olihan siinä irrotussavotta, kun tuon pujotteli kaikkien letkujen välistä pois konehuoneesta, van tulihan se kun aikasa letkuja irrotteli.Niin ja todettakoon, että motonetin haitarisyylärinletkut on aivan hirveetä kuraa. Jouduin alaletkun irroittamaan ja eihän se sieltä ehjänä lähteny Kovettunut koko letku ja hirveen ritinän kanssa irtosi. Tutkin sitten letkua ja hyvä, että tuli irroitettua. Oli pykiny ym, niin olisi varmasti losahtanu tuokin jossain vaiheessa. Etrasta hakea kunnon letkut tuolle uudelle syylärille.Egr:n natsakin tuli tukittua pakosarjasta ja ei sekään menny kuin römssöössä Ensin koneistin rälläkällä peitelaipan, mikä oli tarkoitus hitsata reiän sisälle, van sitten kun aloin paikalleen laittamaan, niin eiköhän se pudonnu sinne pakosarjan sisään. Ei muuta kuin magnetilla onkimaan ja saihan sen lopussaan pois kun pakosajan otti irti. Onneksi nyt ei sentään turbolle asti pudonu, niin ei tarvinnu turboa käyttää irti
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Tuossa eilettäin konttasin sitten auton alle, kun oli niin hyvä kelikin. Perus laturi irti vuotavan alipainepumpun takia
Vuoden vanha laturi+ap-pumppu ja vuosi kuin seula. Ilmeisesti seissy aikasen pitkään aditan hyllyssä, kun tuntu olevan kaikki tiivisteet kovettuneet. Eikä tietenjään vklp saa mistään uutta akselin stefaa, kun hyllyssä ollut ei passannutkaan ![]() Sitten kun jotain piti saada tehdä, niin irrottelin sitten levikkeet vekkaan ja rupesin piirtelee tussilla uusia pyöränkaaria. Ylihuomenna vois leikellä entiset pois, niin sais kiinnitellä uutta levikettä.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Voi kiesus kun osaa välillä tympästä! Just kun kaikki vaikutti menevän putkeen ja ehkä auton olisi voinut saada liikenteeseenkin joskus, niin eiköhän karma iske. Kotimainen vesiruutan osien toimittaja laitto s-postia ja rahat tilille, kun ei kuulemma saa toimitttua
Sen kerran kun kotimaista tukee, niin ei toimi siten mitenkään. Vartavasten piti yöllä ruveta kahtelemaan, että mistäs pirusta nämä hilut nyt sitten kaivetaan, kun autoa ei käyntiin saa ilman No nyt on jenkeistä tilattu ja sekin meni reisille kun ilmoitti, että ''on backorder'' eli tulee sitten ensivuoden joulukuussa tai jotain Ruveta jatkossa suunnittelemaan nämäkin pirun järjestelmät ite jostain semmosista osista, mitä saa tavan kaupasta ja ilman odottelua ja tilailua.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostettu Gr raidetanko. | Kala92 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 17.12.2012 11:02 |
| Myyty gr napalukot | vexi4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 14.12.2012 11:22 |
| Myyty Gr | Heegi | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 17.12.2011 21:27 |
| 2+3 gr?? | sumpe | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 03.02.2011 08:26 |
| gr | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 02.07.2010 22:06 |