![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Ojarummun sulatus.Tämä ei toimi jo jäätyneeseen, vaan olisi pitänyt ennakoida kun rumpu oli vielä auki. Jos on vain se yksi tai kaksi rumpua pihapiirissä jotka joka vuosi pitää aukoa niin ostasin tämmösen riittävänpitkän ränni tai sadevesi sulanapito johdon jossa töpseli toisessa päässä ja pitkällä jatkojohdolla sähköä ja jos ei johto yllä niin, eikun agerkaatista sähköä. Ei tarvi kuin pieni reikä saada aikaiseksi niin vesi syövyttää loput. Oman talon sadevesi kaivoissa on moiset ja aina näin talven jälkeen nappaan sulkkeesta päälle päiväksi ja auki on. t. Ismo Ämmä
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 10.02.2016 20:10 |
|
|||
|
|||
![]() ToimiiLainaus:
Kerran pääsi sadevesiviemäri/kaivot tulvimaan takapihan puolelta. Jolloin joutu kääntään sadevedet salaojaviemäriin takapihanpuolelta. Mä ujutin takapihan kaivosta etupihan kaivoon ongenkohon, siiman ja runsaan veden avulla vetonarun sulan aikaan kylmäsilltojen läpimenevään sadevesiviemäriin takapihan kaivosta etupihan kaivon, noin 20m sulanapitokaapelia. Eikä tosiaankaan ole ollut ongelmia sen jälkeen....Eikä ole tarvinnut käännellä pystyrännien alamutkia takapihan puolelta järjestelmästä toiseen.. Ja tosiaan päällä vain molemmin puolin nollakeleillä. Viimeksi muokannut H_Nietu : 10.02.2016 21:14 |
|
|||
|
|||
![]()
eikös steamratorilta saa höyrykehittimiä tilattua?
|
||||
|
||||
![]()
Saa niitä myös vuokrattua.
Kaasulla toimii ja hienosti sulaa.
|
||||
|
||||
![]()
Paksuhko rautalanka ojarummun läpi siten, että yltää kytkemään päät akkuun...
Muistaakseni masinistipalstalta tän joskus bongasin... |
|
|||
|
|||
![]() Mun konsti
Mä olen laittanut noihin rumpuihin jo etukäteen pexiputken ja rummun jäätyessä oon vien paikalle pienen agrikaatin ja sulanapitokaapelin.. Ton saa menemään sinne putkeen vaikka sinne ois pikkasen vettä jäänytkin. Kun kaapeli on pujoitettu läpi niin jätän pariksi tunniksi agrin pörisemään..
Tämä tapa tietty vaatii ennakointia.. |
|
||||
|
||||
![]()
Joskus sulattelin kuumalla vedellä ja lampunpesurin pumppu oli näppärä siinä touhussa.
Letkuna oli 10mm nailonputki kun se kestää jo vähän työntääkin. Rengaspoltin ja iso kattila veden lämmitykseen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |