Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.02.2016, 17:50
GeneralJ GeneralJ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.15
Sijainti: Lahti
Viestit: 39
Perusasetus

Hei, onko RJ:n ostoon olemassa mitään buyers guidea? Kaveri on tuollaista havittelemassa ja olisi hyvä saada jonkinlainen käsitys, että mitä kaikkea juuri RJ:stä kannattaa tsekata.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.02.2016, 20:19
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Pysyykö hitsikoneen kahva kädessä ? Jos ei oo pellitetty niin varmasti sitä hommaa edessä..runko kannattaa myös tsekata et missä kunnossa..

Koeajolla saa kivasti käsityksen mitä on ostamassa, laakeri äänet , nelivedon toimivuus , ettei kytkin luista jne jne..myös konehuoneeseen sen verran kurkata et öljyt on oikeen väristä eikä paisarissa pulputtele
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410

Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 10.02.2016 20:21
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.02.2016, 21:08
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GeneralJ Näytä viesti
Hei, onko RJ:n ostoon olemassa mitään buyers guidea? Kaveri on tuollaista havittelemassa ja olisi hyvä saada jonkinlainen käsitys, että mitä kaikkea juuri RJ:stä kannattaa tsekata.
Ei kannata sitä halvinta ostaa ainakaan ja mielellään katsoisin sellaisen joka olis esim laitettu jo tms. Mutta kyllähän se aika arpapeliä on rungon suhteen itsellä ainakin päällepäin näytti runko tyyliin juuri laitetulta mutta totuus paljastui myöhemmin oli kaikenlaista mustaa rosteria ja sit kaikenhuippu lasikuitua sekasin . Ainahan kulutus osia saattaapi joutua vaihtaa sehän on selvää jos ei ole hetkeen vaihdettu mutta eipä se nyt niin hinnan kirous ole ainakaan kulutus osat. Itsellä periaate että vaikka jannu olis just sanonut että kaikki öljyt vaihdeltu jne niin en menis uskomaan meinaa kyllä sitä kaikenlaista on. Mutta jos tekniikka toimii todella hyvin niin omasta mielestä parempi kuin jos taas korissa tai rungossa olisi sanomista hieman. Toki käsite hieman jokainen määrittelee itse sen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.02.2016, 22:30
GeneralJ GeneralJ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.15
Sijainti: Lahti
Viestit: 39
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
Ei kannata sitä halvinta ostaa ainakaan ja mielellään katsoisin sellaisen joka olis esim laitettu jo tms. Mutta kyllähän se aika arpapeliä on rungon suhteen itsellä ainakin päällepäin näytti runko tyyliin juuri laitetulta mutta totuus paljastui myöhemmin oli kaikenlaista mustaa rosteria ja sit kaikenhuippu lasikuitua sekasin . Ainahan kulutus osia saattaapi joutua vaihtaa sehän on selvää jos ei ole hetkeen vaihdettu mutta eipä se nyt niin hinnan kirous ole ainakaan kulutus osat. Itsellä periaate että vaikka jannu olis just sanonut että kaikki öljyt vaihdeltu jne niin en menis uskomaan meinaa kyllä sitä kaikenlaista on. Mutta jos tekniikka toimii todella hyvin niin omasta mielestä parempi kuin jos taas korissa tai rungossa olisi sanomista hieman. Toki käsite hieman jokainen määrittelee itse sen.
Jep, lähinnä tarkoitin sitä, että onko näihin vehkeisiin jotain tiettyä kohtaa mihin kannattaa kurkata. Mistä kohdasta lähtee eniten ruostumaan, tyyppivikajuttuja jne.

Viimeksi muokannut GeneralJ : 10.02.2016 22:36
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.02.2016, 08:50
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

RJ:ssä samat paikat kuin LJ:ssä ruosteen suhteen, takapää tankin ympäristö. Alle ei tarvitse välttämättä edes ryömiä, kyykistyy takapuskurin suunnalta niin perus toyotamaisuus alkaa näkyä. Jos ei ole jo korjailtu. RJ:ssä koneesta kannattaa kuunnella kuuluuko epäilyttävää kilkatusta ja vuotaako öljyä. Jakopäässä on jonkinlainen kiristinsysteemi jonka peltinen runko voi pettää ajan kanssa. Tämä tieto luettu jenkkifoorumilta. Omasta 400000 ajetusta ei ole vielä pettänyt. Öljyä kyllä vuotaa koneesta vähän joka puolelta. LJ:ssä kannattaa kurkata pulputtaako syylärissä. Kansivikoja noissa on ollut. LJ:ssä myös käynnistyvyys ja käyntiääni, meinaa hapertua polttoainelinjat ajan kanssa. Mitään ylitsepääsemätöntä noissa ei yleensä ole jos osaa hitsata ja pysyy avaimet käsissä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.02.2016, 19:33
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GeneralJ Näytä viesti
Jep, lähinnä tarkoitin sitä, että onko näihin vehkeisiin jotain tiettyä kohtaa mihin kannattaa kurkata. Mistä kohdasta lähtee eniten ruostumaan, tyyppivikajuttuja jne.
varmaan pahimmat ruoste kohdat jos ei laitettu niin tuulilasin alareuna tahtoo hävitä huomaa sisältä katsoessa joissain katon vesikourut pehmeät sekä tietysti peruspaikat mitä joka auotoissa helmat kaaret. Kyllä tekniikka on idiootti varmaa ainakin omasta mielestä se mitä kansi hommiin tulee niin en kyllä tyyppiviaksi laittaisi usein ruuvattuja yksilöitä mistä kannet hajoo nimimerkillä 2011 itse oman lj hommasin ja kyllä siinä kone kesti yllätävän hyvin 40tkm ois kestänyt pidempääkin varmasti mutta omaan tyhmyyttää virittäessä hajotin koneen tosin kantta en saanut edes minä rikki vaikka ylipaineita oli aika hyvin
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.02.2016, 21:29
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Tässä nyt sit oma näkemys taakse levyjarrujen asennuksesta. HJ.n jäähdytetyt etulevyt ,http://www.japan-parts.eu/?part=4351...egi=EU&cars=ok transporter T5 takasatulat (jäähylevy versio), transporterin käsijarruvaijerit ja omatekele adapterit. Väärinpäin (ilmausnippa alaspäin) piti asentaa satulat, niin sai olemassa olevat vaijerit kulkemaan paremmin, voi olla et pidemmillä vaijereilla voisi satula olla oikeinpäin. Samoilla adapteriosilla saa satulat kumminpäin vaan asennettua.



Vetarin laipaa piti sorvissa pyöräyttää pienemmäksi että sopii jarrulevyn sisään.


Paikoilla






Sopivat 15" vanteen sisään

__________________
Harbor Cruisers

Viimeksi muokannut Micco : 18.03.2016 21:36
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.02.2016, 00:38
Joonapyrrö Joonapyrrö ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.10.15
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 31
Perusasetus

Mites nuo ahdot ku ittellä tossa on 1,3 bar? Kestääkö 418tkm ajettu kone sitä? Syöttöruuvistako saan sääjettyä vai?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.02.2016, 01:06
Henaa:n Avatar
Henaa Henaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.04.13
Sijainti: Sastamala
Viestit: 157
Perusasetus

Kytkin menee ainakin heti. Ei tainnut tulla yllätyksenä tämä asia.
__________________
-MMC-
-Team metsäkeijut-
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.02.2016, 10:55
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joonapyrrö Näytä viesti
Mites nuo ahdot ku ittellä tossa on 1,3 bar? Kestääkö 418tkm ajettu kone sitä? Syöttöruuvistako saan sääjettyä vai?
En tiedä muiden peleistä mutta kyllä mä ajelin sen 2 vuotta 25 000km ainakin 1.5 bar paineilla toki ei koko ajan nilkka ollut suorana et jossain 90-100 nopeudessa tasasel tais olla jotain 0,9 bar luokkaa ylämäessä kun ennakoi ja meinaa hyytyä niin silloin oli maks 1,5 joka oikein jyrkässä putosi sinne 1,2 bar tietämille. Sanottakoon että kytkintä ei tullut koskaan vaihdettua se kyl piti vaihtaa eipä se pahemmin luistanut itse levy oli hyvä mut asetelmahan siitä jo aika loppu oli mennyt eikä siis ollut mikää hipo väännönkesto kytkin vaan ihan orggis kytkimeltä vaikutti mutta tod näköisesti vaihdettu edellisen ihmisen toimesta kun nuin hyvä kuntoinen oli.

Viimeksi muokannut jesse89 : 21.02.2016 10:57
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.03.2016, 12:46
Tondza Tondza ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.13
Sijainti: Kolari
Viestit: 33
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Tässä nyt sit oma näkemys taakse levyjarrujen asennuksesta. HJ.n jäähdytetyt etulevyt, transporter T5 takasatulat (jäähylevy versio), transporterin käsijarruvaijerit ja omatekele adapterit. Väärinpäin (ilmausnippa alaspäin) piti asentaa satulat, niin sai olemassa olevat vaijerit kulkemaan paremmin, voi olla et pidemmillä vaijereilla voisi satula olla oikeinpäin. Samoilla adapteriosilla saa satulat kumminpäin vaan asennettua.



Vetarin laipaa piti sorvissa pyöräyttää pienemmäksi että sopii jarrulevyn sisään.


Paikoilla






Sopivat 15" vanteen sisään
Miten katsastus? normi muutos katsastus tehdä? minkä hj:n levy
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.03.2016, 21:35
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Edellinen omistaja on levyjarrut katsastanu tähän, mä vaan tein uudet kiinnitysraudat ja vaihdoin paikkaa (ennen oli akselin päällä ja rajoitti joustovaroja) sekä laitoin pajeron levyjen sijaan hj/lj.n etulevyt.

http://www.japan-parts.eu/?part=4351...egi=EU&cars=ok
__________________
Harbor Cruisers

Viimeksi muokannut Micco : 22.03.2016 18:44
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2309 03.09.2025 06:41
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27


Sivu luotu: 20:59 (GMT +2).