Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.02.2016, 16:07
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Samat mitat tuossa dokumentissa siis on mitä muistelinkin ja tuohon yläpuolelle jo kirjoitin.

Kaitpa tuota kattokorkeutta tarvitaan juuri siihen, että voidaan verrata paljonko sarja oikeasti korottaa. Mikä estää ostamasta 5" sarjaa ja vie konttorille 3" sarjan paperit esiteltäväksi? Jos ei mitata kattokorkeudesta + renkaan halkaisijan lisäys, niin sitten pitäisi tietää vakiojousten mitat, navasta kareen- mitta tjsp..

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.02.2016, 16:24
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

vaihteeks taas "tommonen" katsuri. keskeytys siihen hommaan ja toiselle konttorille..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.02.2016, 17:16
Mettäkana Mettäkana ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.14
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 131
Perusasetus

Noh tulostin nyt factory service manuaalista vielä paperia sille, jos ei kelpaa niin ei väkisin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.02.2016, 18:43
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Ei ne paperit kelpaa niuholle katsurille, kun pitää olla mittapiirros mukana tietääkseen mittalukua vastaavan mittauskohdan. Samaa olen ite tapellu ja todennu, että korkeus voidaan mitata kattopellistä, kattotelineestä, tai -kaiteesta ja jokaisesta saadaan eri luku. Minä vaihtasin konttoria tai ainakin kysyisin toisen mielipiteen ennen muutoskatsastuksen maksua.

Yhteen Jeeppiin sain korotuspalat alle, mutta niin vain kokonaiskorkeus mitattiin, vaikka oikea olisi ollut pyörännavasta lokarin reunaan + uusi rengaskoko. Nyt tuli koko auton korkeus pinnatuilla uusiorenkailla (Turbo Insa Sahara), joiden halkasija on ainakin tuuman isompi kuin uutena paistettu ja/tai STROn mukaan laskettu. Siitähän ne rengaskoon muutoksetkin hyväksytään, eikä mitatun perusteella! Vielä viime keväänä ja siis vuosia tapauksen jälkeen ja ihan toisessa yhteydessä kyseinen katsuri ei vieläkään malttanut kuunnella koko juttua läpi ja vain väitti, että kokonaiskorkeus pitää merkitä otteeseen. Ongelmaksi jäi mahdollista 3,5" korotusta teettävä seuraava omistaja, joka ei sitä saa enää tehtyä, koska 1,75" paloilla ja väärin mitatulla kokonaiskorkeudella ei voi juurikaan enää korottaa lisää.

Joillekin katsureille nämä asiat on elämää tärkeämpiä pätemisen kohteita. Pitää vain etsiä se asiallinen ja asiakaspalveluhaluinen katsuri.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.02.2016, 16:27
[-make-] [-make-] ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.12.12
Sijainti: Masku
Viestit: 123
Perusasetus

Millä tavalla tuo kytkimen työsylinteri on näissä kiinni? Mistä kannattais ylipäätään ruveta vikaa etsimään, kun vaikka on kytkin pohjassa niin välillä kytkin ei pidä vaan rupeaa auto liikkumaan. Kyseessä siis vm.92 4.0 manuaali.
__________________
Äkkiiks siinäki kauan menee..

Viimeksi muokannut [-make-] : 06.02.2016 16:40
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.02.2016, 18:01
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Painelaakeri on samalla työsylinteri ja se on siellä kytkinkopan sisällä... Sulla on ilmaa siellä järjestelmässä...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.02.2016, 20:07
[-make-] [-make-] ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.12.12
Sijainti: Masku
Viestit: 123
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Painelaakeri on samalla työsylinteri ja se on siellä kytkinkopan sisällä... Sulla on ilmaa siellä järjestelmässä...
No niinpä näyttää olevan kun sitä tutkisin. Vaihdettiin nesteet kokonaan ja ilmattiin myös, mutta ei tullut sen paremmaksi. Olisko pääsylinterissä vikaa. Uusi pääsylinteri vai korjaussarja?
__________________
Äkkiiks siinäki kauan menee..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 06:50 (GMT +2).