![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Jeps eipä menny muutoskatsastuksessa 31 renkaat läpi eikä jousituksen korotus. Eli jos jollakin olisi alkuperäistä maahantuojan lappua missä olis tuo 225/75R16 tyyppihyväksyntä maininta lainata niin olisin tosi kiitollinen ja sitten pitäisti katsurille löytää jostain printtiä mikä on auton vakio korkeus...
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Mikäs korotuksessa mätti? Mikä alusta asennettu, oletko mitannut navan keskeltä levikkeen alareunaan etäisyyttä - olettaen että on vielä muokkaamattomat levikkeet? 17.5" edessä ja 17" takana, kotimaisissa yksiköissä 44,5cm/ 43,2cm. Jos en ihan väärin muista niin kattokorkeus on 162cm, kattokiskojen kanssa ~170cm. Auton korkeus löytyy esim. käyttöohjekirjasta, muistelisin -Matti-:n joskus sanoneen että Trafin tietokannassa auton korkeudesta ei ole oikein mitään mainintoja.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Noh rekistöröintitodistuksessa lukee 205/75R15 ja valmistajan lätkässä oli joku toinen pienempi ja kuulemma pitäs olla tuo alkeperäinen maahantuojan todistus, ei kuulemma netistä tulostettu kelpaa ja korotuksessa mätti se ettei he tiedä mikä tuon auton vakio korkeus on niin eivät voi merkata mitään otteeseen.
levikkeet ovat vakiot ja tais olla aikalailla 19" edessä ja takana tuo nykyinen korkeus. Pidemmät riiput takana ja up country hd pakat + edessä "3 tuuman jouset" näin siis a-katsastuksessa. Käyttöohjekirja on hävinnyt jonnekkin aikojen saatossa, joten jos siis tuo korkeustietoa löytys jostain muusta oppaasta tms. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=77306 EDITtiä: On se muuten kumma juttu, että toi korkeus pitää olla. Eihän näissä ole runkoa, jonka väliin voi laittaa korinkorotuspalat. Kori nousee sen minkä jousitus nousee (=jousisarjan valmistajan ilmoitus korotuksesta) + renkaan laskennallisen halkaisijan puolikas STROsta. Jos löydät jostain läheltä toisen vakiokorkeuksisen auton, niin siitä mitta ja valokuva tai koko auto mukaan konttorille vertailua varten.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 02.02.2016 12:10 |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Nojoo minäkin vähän ihmettelin... Löysin kuitenkin 2000vm tiedot netistä, josta näkyisi tuo korkeuskin, tiiä sitte kelpaako tuommoinen vai pitääkö tässä metsästää jotain "virallista" paperia...
http://cdn.xjjeeps.com/pdf/en-us/200...ifications.pdf |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Samat mitat tuossa dokumentissa siis on mitä muistelinkin ja tuohon yläpuolelle jo kirjoitin.
Kaitpa tuota kattokorkeutta tarvitaan juuri siihen, että voidaan verrata paljonko sarja oikeasti korottaa. Mikä estää ostamasta 5" sarjaa ja vie konttorille 3" sarjan paperit esiteltäväksi? Jos ei mitata kattokorkeudesta + renkaan halkaisijan lisäys, niin sitten pitäisi tietää vakiojousten mitat, navasta kareen- mitta tjsp..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
vaihteeks taas "tommonen" katsuri. keskeytys siihen hommaan ja toiselle konttorille..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Noh tulostin nyt factory service manuaalista vielä paperia sille, jos ei kelpaa niin ei väkisin.
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Ei ne paperit kelpaa niuholle katsurille, kun pitää olla mittapiirros mukana tietääkseen mittalukua vastaavan mittauskohdan. Samaa olen ite tapellu ja todennu, että korkeus voidaan mitata kattopellistä, kattotelineestä, tai -kaiteesta ja jokaisesta saadaan eri luku. Minä vaihtasin konttoria tai ainakin kysyisin toisen mielipiteen ennen muutoskatsastuksen maksua.
Yhteen Jeeppiin sain korotuspalat alle, mutta niin vain kokonaiskorkeus mitattiin, vaikka oikea olisi ollut pyörännavasta lokarin reunaan + uusi rengaskoko. Nyt tuli koko auton korkeus pinnatuilla uusiorenkailla (Turbo Insa Sahara), joiden halkasija on ainakin tuuman isompi kuin uutena paistettu ja/tai STROn mukaan laskettu. Siitähän ne rengaskoon muutoksetkin hyväksytään, eikä mitatun perusteella! Vielä viime keväänä ja siis vuosia tapauksen jälkeen ja ihan toisessa yhteydessä kyseinen katsuri ei vieläkään malttanut kuunnella koko juttua läpi ja vain väitti, että kokonaiskorkeus pitää merkitä otteeseen. Ongelmaksi jäi mahdollista 3,5" korotusta teettävä seuraava omistaja, joka ei sitä saa enää tehtyä, koska 1,75" paloilla ja väärin mitatulla kokonaiskorkeudella ei voi juurikaan enää korottaa lisää.Joillekin katsureille nämä asiat on elämää tärkeämpiä pätemisen kohteita. Pitää vain etsiä se asiallinen ja asiakaspalveluhaluinen katsuri.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
| Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
| Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
| Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
| Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |