Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.02.2016, 07:56
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Nyt olisi ohjauspylväs valmis ja kiinnikkeet puoli valmiit. Ratti akseliin tuli n.100mm etäisyys säätö. Lukitus tapaa en ole vielä päättänyt.

Muistin varassa tein unipallleja varten kierreholkit ni tuli M10 ku piti olla M12. No nyt olis uudet sorvattu, joten laikataan väärät pois uudet tilalle. Etunavat on tehty Suzuki Swiftin osista ja ainesputkesta. Pyörän laakerit on ihan normaalit kuulalaakerit. Kohtuulliset isot kylläkin, joten ajattelin että kestää. Vetoakselin pituus pitäisi keksiä ja hitsailla kestäväksi.



Tallissa oli kolmen kopla ratin takana istumassa. Leikkaa liimaa operaation jälkeen alkoi ratin paikka löytymään.



Ahdasta meinaa olla, mutta juuri sopivasti oli tilaa.



Toinen takajousi oli tallissa, joten äkkiä paikoilleen ja testaamaan miten liikeradat ja jäykkyydet passaa. Liikerata osu melko hyvin. jouseen jää pari senttiä puristus varaa ja iskarin omat pohjaanlyöntikumit alkaa pohjaamaan ennen kuin rengas ottaa runkoon kiinni = antaa olla toistaiseksi noin. Piti maski laittaa malliksi ni motivaatio taas kasvaa

__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.02.2016, 07:29
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Koska tähän on tulossa pikkune moottori niin ajattelin lisätä ylämäkiavustimen.



Tästä romukasasta lähdin liikenteeseen.



Ja tämmöinen siitä sitten tuli.





Elikkäs vaihdekeppi hässäkkä siitä sitten tulikin. Puuttuu enää korvakkeet ja välitanko.

Molemmat jouset on nyt paikoillaan. Minun painolla jää reilu reilu 50mm rungon ja renkaan väliin ja poikien painolla perä on tässä vaiheessa n.50mm alempana kuin suunnittelin. Onneksi tein korkeussäädettävät noista iskarin torneista. säätö tapahtuu tosin siten että leikkaa rälläkällä poikki ja tekee uuden pidemmän tornin. No eipä tehdä vieläkään mitään takajousitukselle tässä vaiheessa.

Jakkara olisi nyt suunniteltu ja poika teki ensimmäisen vähän pienemän version.





Seuraavaksi teen 1:1 joko pahvista tai vanerista. Sitten ukot istumaan niin näkee onko sinnepäinkään. Lopullinen jakkara tulee todennäköisesti s.2mm alumiinista.

Seuraava uusi projekti onkin sitten polkimet. Tallista löytyy Orionin polkimet, joista lähdetään liikkeelle.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.02.2016, 20:09
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Toi jakkarahomma näyttää asialliselta, oon suunnitellu samaa täyskokoselle ihmiselle kun kirkeyn tilaaminen on nuljulle kallista Tuleeko verhoilua tai pehmusteita?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.02.2016, 10:53
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Kiitoksia. Muutamia malleja kattelin ja tuo näytti jotenki helpoimmalta tehdä. Tuohon tötteröön kun ei aikuisten malli mahdu niin tehdään itse.

Mitoitus olis tarkoitus tehdä sillai että oma ahteri menis ilman pehmusteita ja pienemmille pitää askarrella jotkut pehmusteet. Telttapatjaa tai jotain muuta mikä ei heti vedä kaikkia vesiä sisäänsä.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.02.2016, 12:35
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Sinnepäin jakkara tehty vanerista. Oma arse mahtu just ja juniorit hyvinkin. Muuten vois alkaa vaikka askartelemaan, mutta tuli uus idea just eile. Noille iskareille pitää jotkut suojat tehdä niin voisi yhdistää ne istuimen osaksi. Eli tekis semmoiset iskarin kotelot että ne toimis samalla istuimen sivuttaistukena. Täytyy vähän sulatella ajatusta ennen kuin ryhtyy metallia leikkelemään. Kaikki puusepät lyö varmasti käsiä yhteen kun alla olevaa luomusta ihailee



Vaihdekeppiä kasailin ja pikkusen piti lisäillä mutkia kun otti poikkiputkeen kiinni. Pitää illalla taas uudella innolla kokeilla käykö paremmin nyt paikoilleen.





Pyörännapoihin olisi nyt heppailtu raidengon kiinnityspisteitä, joten toimiva ohjaus olisi kohtsillään valmis. Onko sitten toimiva geometria ni se onkin ihan toinen juttu.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.02.2016, 08:10
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Ei menny niin kuin strömsöössä. Pittää ettiä Ackermannin yhteystiedot jostakin.



Hammastangon lyhensin todennäköisesti liian lyhyeksi kun tuli pikkune aivopieru. Sehän on tietenkin paikallaan ollessaan lyhyempi kun nuo varret on alaviistoon. No jatketaan tarvittaessa.

Nuo navassa olevat putket on passattu tuohon kohtaan tilanahtauden vuoksi. Renkaaseen päin ei mahdu ilman että laittaa navan ja renkaan väliin speiserit. Ennen speireiden tekoa pitäs käydy mittaamassa muulin leveys kun ajatus oli saada tämä häksätin mahtumaan jarruttoman kärryn sisään, niin vois mennä pihan ulkopuolellekin ajelemaan. Ylös- tai alaspäin ei voi siirtää kun ottaa tukivarsiin kiinni. Uniballin kierreholkit on hitsattu navan ulkoreunaan, joten niittenkään siirto ei onnistu ilman että tekeen jonkun korvakkeen. No ei siinä auta kun hakea raidetangon päälle parempi paikka ja katella sitten mitä pitää tehdä.

Edit:
Onhan noissa uniballeissä säätö mahdollisuus. Pitää hinkata kierteet laidasta laitaan ja tutkia mitä tapahtuu? Voi kun olisikin noin yksinkertaista
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen

Viimeksi muokannut Deluxe66 : 10.02.2016 08:35
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.02.2016, 12:03
Deluxe66 Deluxe66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.10
Sijainti: Äänekoski
Viestit: 104
Perusasetus

Hinkkasin rutosti, mutta tiesihän sen että reisille menee. Vanha kunnon rälläkkä remontti käyntiin. Ylätukivarsia lyhensin 70mm. Etunapoihin tein yläpallonivelen paikan siirron. Tuosta lähdetään liikkeelle.



Yläpallinivelen paikka on nyt tuossa putken päässä. En sitten vieläkään tiedä toimiiko paremmin, mutta tehty on jo. Ainakin raidetangolle tulee reilusti enemmän tilaa, koska siirrän ylätukivarren paikkaa ylemmäksi myös rungossa. Tällä remontilla saa myös raidentangon lähemmäksi kääntöakselia jospa vikana oli liian kaukana oleva raidetangonpää.



Seuraavaksi onkin sitten uusien korvakkeiden hitsuu runkoon. Sitten pitää nostella ja käännellä renkaita niin näkee tuliko parempi.
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Sj413 vaihdelaatikko ja kone juti1600 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 27.12.2012 20:55
Ostetaan SJ413 kytkinpoljin ja vipu JMJ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.08.2012 19:43
Myyty Vanha 45hp monark perätyönnin sähköstartilla Jugga O/M/V Muut 3 29.05.2012 19:34
Myyty SJ413 kone ja 5 lovinen loota Ylermi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 14.06.2010 21:32
Ostetaan sj413 moottori ja laatikko watipaa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 29.05.2009 06:18


Sivu luotu: 11:11 (GMT +2).