![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Akku vaihdettu. Tämä oli taas sellainen ratkaisu jota kaikki eivät olisivat arvostaneet mutta kun itselle tekee ja asiakas on tyytyväinen niin eikös kaikki ole silloin hyvin. Tosiaan, uusi akku on 17 senttiä pidempi ja pari senttiä leveämpi kuin vanha, jäi akkuteline auttamattomasti lyhyeksi. Alkuperäinen teline on kiinni maskissa ja pyöränkaareessa ja sellaisella korkeudella ettei nostamaan pysty. Päädyin muokkaamaan kaarta hivenen, näppärästi lekalla, ja vahvistukseksi tein uuden pohjan 3mm pellistä ja kulmaraudasta. Syylärinkin hain jo postista, tämä on erikätinen kuin alkuperäinen joten pääsee taas toteuttamaan itseään letkujen kanssa.
__________________
Joop |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Juu
Vaniin vaihdettu termarit, en suosittele heikkohermoisille. Aikaa meni kahdelta mieheltä viisi tuntia, toki samalla vaihdettiin nesteet ja asennettiin tt-thermon lämppäri. Osa ajasta meni hukkaan kun oltiin toinen toistemme tiellä mutta on sitten ahdas väli. Avaimet ei sovi ja suurin osa tapahtuu sokkona. Tiellä olevia osia ei saa irti kun ne jatkuu jonnekkin moottorin taakse vielä vaikeampiin paikkoihin. Noh tehty on ja lämmöt kuulemma oikeinkin hyvät ja tasaiset. Vanissa on tankkiottimen kansi ja letkulähdöt jotain folioon verrattavaa peltiä ja siellähän se vuoto oli, niin haperoa tavaraa että oikein ihmetyttää miten ei ole ilmaa hörinyt. Varaosaliikkeet ei tuntenut osaa eikä rockauto, jonkun ehkä sopivan osan olisi saanut pitkällä odotuksella ja hintaa useampi satanen. Hommattiin purkaamolta silveraadon otin muutamalla kympillä ja yhdistettiin kaksista osista sopiva laite. Nyt on YyJiikin haettu hallin nurkalle odottamaan aikaansa, kuskin puoleinen runkoaisa on hapertunut takaa, täytyy kyllä huolella putsata koko runko jos on päässyt korroosio yllättämään muuallekkin. Nyt löytyneiden reikien kanssa ei tarvitsisi nostaa koppaa rungolta eikä oikein juuri nyt tekisi mieli ryhtyä niin pitkälliseen operaatioon. Ajelin tänään pienet pätkät hallin takana ja jopa nuitten winter slalomien kanssa nousi hymy korviin ja mielessäni ajattelin että helkkari tämmöstähän mää olenkin aina halunnut, vissiin menny liian kauan kun viimeksi on lumessa leikitty.
__________________
Joop |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Tuli taas tutkailtua vähän lisää sähköjen kanssa.
Viime viikolla tassu söi kaksi jännitteensaäädintä, noh laitoin hyllystä viimeisen uuden säätimen ja tilaukseen pari lisää. Tässäkin yksilössä on varsin perinteiset metkut latauksessa, voltit 15,0-15,5, valot vilkkuu selvästi tyhjäkäynnillä, syö polttimoita ja mittarit heittelee latauksen mukaan. Tänään töistä lähtiessä kuuli jo tyhjäkäynnistä milloin säädin maadoittaa kentän. Säädinkin on tehtaan jäljiltä oikein esimerkillisessä paikassa, tulipellissä vain parin sentin päässä pakosarjasta. Tänään sitten viimein innostuin siirtämään säätimen viileämpään paikkaan ja samalla releyttämään sen, releytys siksi että säätimelle tuleva sahkö kiertää vaikka mistä ja matkalla hukkuu voltti pari aiheuttaen turhan korkeaa latausta. Aikaa men het ja tunti ja tarvikkeet löytyi hanskalokeroon kertyneistä palasista. Operaatio olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten. Nyt rauhallisessa ajossa voltit 14,5-14,8, eikä mitään temppuilua havaittavissa. Viime viikolla tuli avattuakin rikkinäinen säädin kun meinasi palaa käpy, käytin yhtä palanutta terapiakapineena, sisältö pääsi vähän yllättämään. Musta massa oli noin 5mm paksua ja loppu tyhjä tila oli täytetty hiekalla. Varsinaiset komponentit hieman pienentynyt vissiin sitten kuuskytluvun.
__________________
Joop |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Äkkiseltään laskettuna tassu on ollut minulla nyt vuoden.
Ilmastoinnin kompura alkoi vikisemään, ensiapuna vaihdoin ilmastoimattoman auton remmin paikoilleen. Hyllyssä on kyllä kytkimelle laakeri joka vaihdettava ennen lämpöisiä, kuten se syylärikin.
__________________
Joop |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Moro. Kattelin minäkin sun ykköskoppasta, hieno laite. Onko noi sähköt alkuperäisiä mitkä näkyy kuvissa vaiko jonkun keksimiä? Tuntuvat tosi palovaarallisilta. Ja vinkkinä mistä Fata-foorumillakin on keskusteltu nii uusia polttoainelinjat, saa kone paremmin ruokansa. Onkos ykköskopan koneessa imupumppu koneen kyljessä niinkuin kakkoskopassa? Ne alkuperäiset linjat on 2genissä tosi pienet ja ahtaat, alle 8mm. Ite laitoin syötön 10mm ja paluu 8mm, paluun koolla ei oo niin suurta merkitystä vaikka olis isompikin.
Onko 1gen rungossa C-osa jossain hytin ja lavan katkoskohdan alla? 2gen etuosa on boksattu ja takaosa tukevampaa C-palkkia, ja keskellä se C-osa , siksi kiertyy keskeltä eniten. Boksattu etuosa on vissiin 4mm ja takaosa 6mm. Ai nii. Mulla kanssa 2gen nelikko 2500 Turbo Diesel Intercooler naapurit haukkuu vaimot tykkäää jne :-D |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Sähköt on osin tehtaan tekemiä, osin jonkun keksimiä ja loput minun parsimia. Olivat ja osin ovat vieläkin törkeän näköisiä. Kuvissa todellisuutta pahemman näköisiä kun eivät ole suojaan niputettuna. Mikä kohta näyttää sinusta erityisen huonolta?
Siirtopumppu on ihan perinteinen lutkutin joka ottaa voimansa nokalta ja linjat saattaa olla alkuperäiset. Runko on koko matkalta avointa C palkkia. Fatalla ja OoDeellä roikun myös, niihin kirjoittelen harvemmin.
__________________
Joop |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Jeepin runko tuli hitsailtua ja jarrut herkisteltyä.
Leiman sai huomautuksitta.
__________________
Joop |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| JIMillä Jeep YJ:n laittoa 22.4. | legro | Chit-Chat | 6 | 03.12.2008 22:08 |
| HJ:n koneelta kuuluu kevyttä "helinää" ? neuvoja? | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 23.12.2007 13:50 | |
| Kevyttä offia Intiassa | Norrena | Chit-Chat | 6 | 25.02.2007 22:09 |
| Pihan laittoa | JakeHammer | Chit-Chat | 12 | 06.07.2006 15:41 |
| bj ¨turvakaari¨ laittoa ? | swat-pappa | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 03.06.2006 16:39 |