Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #276  
Vanha 01.10.2015, 17:15
sull45:n Avatar
sull45 sull45 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.05.12
Sijainti: Alastaro
Viestit: 556
Perusasetus

hj60


Jos suurinpiirtein tule sit joku 650-700 kg per etukulma
Vastaa lainaten
  #277  
Vanha 01.10.2015, 19:13
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Varmaan joku 600kg per kulma kuskin ja apparin kans, en hokannu aikasemmin vähentää vielä renkaita pois tosta
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #278  
Vanha 02.10.2015, 17:17
LöpöLassi:n Avatar
LöpöLassi LöpöLassi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.05
Sijainti: Muaseutu..Pohjois-savo
Viestit: 420
Perusasetus

hojossa ylläri murros jumppaa. purettu romut pois ni nyt akseli putken sisällä näkyy joku prikka irti.? mistä se on ja mihin vaikuttaa. nii ja on lukko päällä purettu. lyhyt puoli.
Vastaa lainaten
  #279  
Vanha 02.10.2015, 17:23
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LöpöLassi Näytä viesti
hojossa ylläri murros jumppaa. purettu romut pois ni nyt akseli putken sisällä näkyy joku prikka irti.? mistä se on ja mihin vaikuttaa. nii ja on lukko päällä purettu. lyhyt puoli.
Eix se oo jonkusorti "loiskelevy " ?
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #280  
Vanha 02.10.2015, 17:31
LöpöLassi:n Avatar
LöpöLassi LöpöLassi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.05
Sijainti: Muaseutu..Pohjois-savo
Viestit: 420
Perusasetus

en kyllä mitää hajua mikä se on.
Vastaa lainaten
  #281  
Vanha 18.10.2015, 19:03
kari.k kari.k ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.05.13
Sijainti: aura
Viestit: 41
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kari.k Näytä viesti
tälläne -89 työmatkakulkine.
Ajettu 640km.
Korinkorotus 77mm.
kesällä 33" allterrainit, nyt tavalliset nastarenkaat.

Tätäkin vähän päivitetty.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC_2005.jpg‎
Views:	400
Size:	108,5 Kt
ID:	64528   Click image for larger version

Name:	DSC_2006.jpg‎
Views:	410
Size:	97,9 Kt
ID:	64529  
Vastaa lainaten
  #282  
Vanha 17.12.2015, 14:52
bertta40 bertta40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.09.14
Sijainti: Eura
Viestit: 241
Perusasetus

Elikkä tehostajasta kyssäriä mikä mahtaa olla ku kilkkeitten asennuksen jälkee tehosti paikallas 38,5 pökkylöitä hienosti sitten metsään ja pelas noin tunnin ja alko puutumaan ja öljyt kiehahti no jäähtymisen jälkeen paikallaan käännettäessä ku päin seinää no vaihdoin uudet litkut ei auttanu. Paine puolella on mittari ja paineet samat 75kiloa no sitten pumpun perse auki ja viilasin vähä ja prikkoja jousen alle ja puhdin sihdin paineita tullee 100kg ja vähän parani mut ei vieläkään yhtä hyvä ku aluksi niin tuntuu että vika on simpukassa kysymys kuuluukin onko sieltä joku löytänyt jotain onko jotain sihtejä mitkä vois olla tukossa tai jotain? Nyt olis tiedossa toinen simpukka jota vois kokeilla ni sais paikannettua vikaa..
Vastaa lainaten
  #283  
Vanha 27.12.2015, 13:16
viri-viri:n Avatar
viri-viri viri-viri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.15
Sijainti: Harjavalta
Viestit: 62
Perusasetus

Mistäs tuommoisen lehtijousen "naulan" sattus löytämään, myydäänkö vielä jossakin? Meni perkule irroittaessa poikki
Vastaa lainaten
  #284  
Vanha 27.12.2015, 13:55
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja viri-viri Näytä viesti
Mistäs tuommoisen lehtijousen "naulan" sattus löytämään, myydäänkö vielä jossakin? Meni perkule irroittaessa poikki
Jaa se keskinaula jolla pysyy lehdet yhdessä? Pulttikaupasta hain omaani. Joku tuumanen kova pultti kuusio kannalla.
Vastaa lainaten
  #285  
Vanha 07.01.2016, 20:24
viri-viri:n Avatar
viri-viri viri-viri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.15
Sijainti: Harjavalta
Viestit: 62
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
Jaa se keskinaula jolla pysyy lehdet yhdessä? Pulttikaupasta hain omaani. Joku tuumanen kova pultti kuusio kannalla.
Sopivat pultit löytyi, halkaisija oli 3/8".

Mutta ongelmasta toiseen, onko muilla soan kanssa jäänyt etukardaani liian lyhyeksi? Jää noin pari senttiä vajaaksi vaikka liukuosa täysin ulkona. Pinioninkulmaakin käännetty vähintään riittävästi
Searchilla koitin jo etsiä, tuloksetta.

Kuvasta tuon kardaanin pitäs näkyä, onko ollenkaan sellainen mikä tuossa alunperin pitäs olla. Ja kyseessä siis HJ61 vm.-86.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kardaani 013.jpg‎
Views:	294
Size:	131,6 Kt
ID:	66823  
Vastaa lainaten
  #286  
Vanha 08.01.2016, 07:15
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.108
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Kertokaapa viisaammat mitä tapahtu hj,n jarruille,Huomasin vaan yhessä risteyksessä ettei jarrupoljin liiku minnekkään ei sitten yhtään vaikka painaa kuinka kovin.Jäätykö jokupaikka vai voiko alipaine pumppu/kalvo tehdä ton.
Vettä pääsylinterissä? Vaikka alipaine hukkuis niin liikkuu sentään kun koko painollaan polkee. Puhallin lämmittämään kuppia hetkeksi
ni selviää onko jäätä.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #287  
Vanha 08.01.2016, 10:52
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja viri-viri Näytä viesti
Sopivat pultit löytyi, halkaisija oli 3/8".

Mutta ongelmasta toiseen, onko muilla soan kanssa jäänyt etukardaani liian lyhyeksi? Jää noin pari senttiä vajaaksi vaikka liukuosa täysin ulkona. Pinioninkulmaakin käännetty vähintään riittävästi
Searchilla koitin jo etsiä, tuloksetta.

Kuvasta tuon kardaanin pitäs näkyä, onko ollenkaan sellainen mikä tuossa alunperin pitäs olla. Ja kyseessä siis HJ61 vm.-86.
Kyllä alkuperäseltä näyttää, pituudesta en tiä. Korkea on auto jos ei alkuunka yletä. Kyllä siä tuplanivelellinen kartaani soan kanssa pitäs olla. Ainakin jos pinjonikulmaa paljon käännetty. Vaihdelaatikon kannatinpalkkia joutuu muistaakseni kans loveamaan. Alkuperäses kartaanis ei ristikotkaan suurta kulmaa ainakaan vinguttamatta siedä, ku ottavat kiinni. Kannattaa nostaa auto ulosjousto asentoon pistää takavedolle ja napalukot auki sit pyörittelee käsin kartaania ni huomaa ahdistaako nivelet. Ainaki TML-tuplanivelki niin krouvia valua että sekään ei hiomatta sovinnolla sitä kulmaa siedä
Vastaa lainaten
  #288  
Vanha 08.01.2016, 14:54
viri-viri:n Avatar
viri-viri viri-viri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.15
Sijainti: Harjavalta
Viestit: 62
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- Näytä viesti
Kyllä alkuperäseltä näyttää, pituudesta en tiä. Korkea on auto jos ei alkuunka yletä. Kyllä siä tuplanivelellinen kartaani soan kanssa pitäs olla. Ainakin jos pinjonikulmaa paljon käännetty. Vaihdelaatikon kannatinpalkkia joutuu muistaakseni kans loveamaan. Alkuperäses kartaanis ei ristikotkaan suurta kulmaa ainakaan vinguttamatta siedä, ku ottavat kiinni. Kannattaa nostaa auto ulosjousto asentoon pistää takavedolle ja napalukot auki sit pyörittelee käsin kartaania ni huomaa ahdistaako nivelet. Ainaki TML-tuplanivelki niin krouvia valua että sekään ei hiomatta sovinnolla sitä kulmaa siedä
No ei tuo nyt niin tavattoman korkea ole, 71cm pyörännavasta kaareen mitattuna. Kyllä tarvii tuo tuplanivelkardaani hommata (=tehdä ), mutta saisi nyt edes jonkun väliaikaisesti tuonne alle pyörimään.

Olisiko tuo kardaani muuten mahdollisesti nelivaihteisesta? Jostakin satuin lukemaan että 5v olisi hiukan pidempi kardaani, pitääkö paikkaansa?
Vastaa lainaten
  #289  
Vanha 08.01.2016, 15:20
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.729
Perusasetus

Soalla 77mm korotettu hj. Edessä 62cm takana 57cm. Siis navan keskeltä kaareen. Hyvin piisaa kardani. 4 ja 5vaihteisen lootan kans. Kulmat varmaan ääri rajoilla tuossakin. En oo vinguttanu tilaa lisää
Vastaa lainaten
  #290  
Vanha 08.01.2016, 17:45
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

Eikös 4-lovisessa oo aina tuoplanivel ja 5-lovisessaki viä 85 vuonna
Vastaa lainaten
  #291  
Vanha 08.01.2016, 18:46
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.729
Perusasetus

-82 nelilovisessa ei ollu, mut joltain ostin sellasen. Tie sit miks jossain on ja jossain ei. Ja sit ku päivitin 5vaihteiseksi, niin tuli mukana tuplanivel. Keskipalkkia ei tarvinnu jyystää. Laatikoita on vissiinki eri kytkinkopalla, ja siten vähä eri asennossa. Tais -86 muuttua
Vastaa lainaten
  #292  
Vanha 08.01.2016, 19:15
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

-86 alkaen vaihdelaatikon kannatinpalkki erilainen ja koneen kannatinkumin alla sellanen klimppi. kai se sitte on hiukka kallellaan.
Vastaa lainaten
  #293  
Vanha 09.01.2016, 18:12
viri-viri:n Avatar
viri-viri viri-viri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.15
Sijainti: Harjavalta
Viestit: 62
Perusasetus

Syykin löytyi tuohon kardaanin lyhyyteen; liukuosa jumitti tuohon kuvan kohtaan kuin seinään ja itse luulin että siinä on joku stoppari tms. Oli kuitenkin yön yli irroitusöljyssä, niin tänään sain sen liukuosan liikkeelle n. tunnin moukaroinnin jälkeen
Vastaa lainaten
  #294  
Vanha 13.01.2016, 12:05
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.148
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Mikähän mahtoi tulla 12ht koneeseen kun jätti 4.sylinterin pimeeksi kävin illalla läpi vaihtoehdot savua maailma täynnä ja säksättää imupuolelta takaisin silti sylinterissä on paineet.Viimeinen niitti tuli kun putos viereinenkin pytty pelistä eli5,sylinteri mahtaako olla kannentiiviste palanut pytystä pyttyyn.Otan illalla suuttimet penkkiin ja käyn ne läpi sekä koneeseen ohivuotomittaus.
Voiks olla joku roska menny suuttimee tai jotain vastaavaa? Se ei kyl tosin taitais aiheuttaa tota säksätystä takasin imupuolelle...
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #295  
Vanha 13.01.2016, 15:26
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Mikähän mahtoi tulla 12ht koneeseen kun jätti 4.sylinterin pimeeksi kävin illalla läpi vaihtoehdot savua maailma täynnä ja säksättää imupuolelta takaisin silti sylinterissä on paineet.Viimeinen niitti tuli kun putos viereinenkin pytty pelistä eli5,sylinteri mahtaako olla kannentiiviste palanut pytystä pyttyyn.Otan illalla suuttimet penkkiin ja käyn ne läpi sekä koneeseen ohivuotomittaus.
Oireet passais kahden pytyn välistä palaneeseen kansipahviin. Muistaakseni omasta meni juuri 4.ja 5. sylinterin välistä paskaksi. Kone "puksutti" pakoputkeen,että ilmanptutsarin puolelle. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=118330

Viimeksi muokannut PH75 : 13.01.2016 15:29
Vastaa lainaten
  #296  
Vanha 19.01.2016, 23:21
Selmi Selmi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 06.05.15
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 8
Perusasetus

Terve! Oisko täältä apuja, kun oon ensimmäistä hj:tä hankkimassa? Olen laittamassa autoa aivan jokapäiväiseen ajoon, onko noilla eroa tien päällä muuta ku hj61 kulkee vähän vähemmällä naftalla? Mites tuo ht12 männänrenkaitten korkkaaminen, onko mulle vain osunu silmiin ainoat muutamat jutut joissa näin on käynyt, vai onko se enemmänki "maksettu ominaisuus" että näin käy puolen miljoonan kieppeillä? Näillähän on ikää jo sen verran, että yksilöitähän ne tietenki on, mutta jos jotain sellaisia yleisimpiä ongelmia tulis esille, niin ei ehkä tulis tehtyä aivan hutoi hankintaa.
Vastaa lainaten
  #297  
Vanha 20.01.2016, 21:40
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

HJ-61 on paljon riskimpi kuin tuo vapari, toki tuo 2H moottori on mukavampi ryömittää kannokossa....

Ja nuo männänrengasongelmat vaivaa enemmän noita 12h-t:tä, mutta on paska tuuria, jos jo 500 tkm alkaa vaivata konkreettisesti.

-> minulla on muutamsta hj-61:stä kokemusta ja ei ole ollut ongelmia noiden männänrenkaiden kanssa.
Toki jopa alle puoli miljoonaa mittarissa voi aiheuttaa ongelmia, yhdistettynä huonoon huoltoon ja käyttöön ja paska tuuriin. Ja jos mittarista vielä on ruuvattu puolet pois, niin jopa todennäkoisesti ongelmia...
Vastaa lainaten
  #298  
Vanha 21.01.2016, 11:49
Juhis.T Juhis.T ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.11.15
Sijainti: Pölj
Viestit: 64
Perusasetus

Mikähän tuli kaverin HJ-61:een, kun 4-vedon keppi meni jäykäksi ja nelikko ei mene päälle?
Vastaa lainaten
  #299  
Vanha 23.01.2016, 00:06
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

HJ-61/60 ?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Lohkolämmitin sekoittaa käyntiinlähdön, ilman lämmitintä lähtee kuin palmun alta lämmitettynä ei kirveelläkään.
Jännä vika; tuo esilämmitysongelma, siis että ei halua käydä ilman piiitkäää saatto starttausta, ei ole vielä HJ:n ongelma

Siis -80 luvun HJ:ssä on vain sen verran älyä, että pakkasessa hehkutetaan pitempään....
Siis oletusarvona sapuskaa (dieseliä) syötetään sen verran, että saadaan kone käyntiin/kierrokset tuonne useampi 100 rpm.... ja siellä ei ole diesel puolella mitään/yhtään, mikä joka erottaisi nuo 25 astetta toisistaan. siis syöttöpumppu yms toimii osapuilleen lailla, oliko tuo 25 astetta pakkasta vai hellettä.

Ja TAAS ylläoleva ulkomuistista
Vastaa lainaten
  #300  
Vanha 23.01.2016, 11:03
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.729
Perusasetus

Kuinka te noita 61 yleensä käynnistätte? Kaasu pohjassa vai ylhäällä? Mulla kun tuossa 2h kyljessä toi mustolan tekemä 61 pumppu, niin kylmällä -20 tai yli ku starttaa ilman lämmitystä lähtee paremmin käyntiin jos ei paina kaasua liikaa(ihan vähä painaa niin hyvä). Onko näis joku automaatti pakkosyöttö? Vai saako löpöö liikaa? Sitte kumminki ku hörähtää, niin pakko painaa kaasua muuten sammuu heti. Ei ole sitä automaattista kylmäkäynnin korotus mollukkaa..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Discovery topic Heguli Chit-Chat 209 19.01.2024 17:27
Huutonet Topic psychobilly Linkit 15 03.03.2016 22:38
Syntymäpäiväonnittelu -topic Skorpioni Chit-Chat 116 02.03.2014 18:32
Flippikeula topic Repro Tekniikka & Jutustelu 14 03.12.2007 21:37


Sivu luotu: 19:39 (GMT +2).