Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #551  
Vanha 19.01.2016, 16:27
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Tota, joo. Eiköhän tässä jo tullu peloteltua autokuumeisia WJ:n ostajia riittävästi.

Mulla on 135 harrastetyötunnin tuloksena 292tkm ajoon nähden ehjä WJ pihassa. Nyt sen voisi myydä mutta tällä kertaa pitää kyllä miettiä tarkkaan, kun ei näitä taida jaksaa yhtä pedantisti enää rakentaa. Kuka haluaa ehjän WJ:n?
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #552  
Vanha 19.01.2016, 17:31
Noppe Noppe ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.06.11
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 15
Perusasetus

Täällähän syttyi sota

Siinäpä sitä pohtimista, ostaakko WJ kasikoneella vai WK diisselillä. Aina yhtä vaikea taistella järjen ja himojen kanssa autoa ostaessa.
Vastaa lainaten
  #553  
Vanha 19.01.2016, 17:44
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Miksei wj crd:llä
Vastaa lainaten
  #554  
Vanha 19.01.2016, 17:58
Noppe Noppe ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.06.11
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 15
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja astalo Näytä viesti
Miksei wj crd:llä
Haluasin WK:nkin kyllä kasilla, ei vain riitä pelimerkit.
Vastaa lainaten
  #555  
Vanha 19.01.2016, 18:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Noppe Näytä viesti
Täällähän syttyi sota
Normaalia runsassanaista keskustelua minun ja Winchesterin välillä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #556  
Vanha 19.01.2016, 21:15
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja astalo Näytä viesti
Miksei wj crd:llä
Onhan se motti parempi kuin VM-DSL, mutta siksi ei kun se on muualta vielä WJ. Voihan sen yksilön kyllä löytää kuten edellä todettiin, mutta helpommin pääsee WK:lla.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Noppe Näytä viesti
Haluasin WK:nkin kyllä kasilla, ei vain riitä pelimerkit.
Meillä kävi viime kesänä HEMI-Jeeppi pihassa ja olihan se kyllä melkonen vempele. Jututin myös yhtä 4WD-HEMI-300C kuskia ja samanlainen heavy duty äijäauto oli sekin. Onhan ne hienoja, mutta niin on käyttökustannuksetkin. Jos joku erottaa kyseiset automerkit tai siis niiden omistajat massasta, niin ne ei ainakaan ole siloposkisia teinipoikia vaan kunnon rosoisia karvanaamoja.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Noppe
Täällähän syttyi sota
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Normaalia runsassanaista keskustelua minun ja Winchesterin välillä
Nää. Timoa nyt vaan ketuttaa, kun kerrankin joku tietää enemmän kun se. Sit se yrittää selittää että soon vain mielipideasia. BUAHAHAH! Ai niin prkle määhän jo lupasin lopettaa...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Noppe
Siinäpä sitä pohtimista, ostaakko WJ kasikoneella vai WK diisselillä. Aina yhtä vaikea taistella järjen ja himojen kanssa autoa ostaessa.
Joo siinä sitä muuten on balansoimista järjen ja himon välillä. Mulla ratkaisuna on hommata käyttis pelkällä järjellä ja harrastevehkeet sopivasti molemmilla. Sillon käyttis ei ota pannuun juuri koskaan ja ilahduttaa tankilla käydessä. Harrastepelien aiheuttama tunneskaala on melkoisesti laajempi.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #557  
Vanha 19.01.2016, 21:54
Ralu Ralu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.14
Sijainti: Tampereen lähellä
Viestit: 58
Perusasetus

Onkos WJ V8 omistajilla havaintoa montako Co2 anturia omasta kulkuneuvosta löytyy?

WJJEEPS.COM mukaan niitä on sekä kahden että neljän anturin versiota joista neljän versiolla saavutetaan Kalifornia päästörajat. Onko tuota kahden anturin versiota sitten tuotu tänne takahikiälle vai onko täkäläiset myös aina Kalifornia emissoilla?

Toinen kysymys että löytyykö jostain vielä merkki- ja vuosimallikohtaisia päästöarvoja joita on käytetty verotuksen pohjana? Trafilta ei taida enää löytyä kuin rekkarinumeron perusteella.
Vastaa lainaten
  #558  
Vanha 19.01.2016, 22:31
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ralu Näytä viesti
Onkos WJ V8 omistajilla havaintoa montako Co2 anturia omasta kulkuneuvosta löytyy?

WJJEEPS.COM mukaan niitä on sekä kahden että neljän anturin versiota joista neljän versiolla saavutetaan Kalifornia päästörajat. Onko tuota kahden anturin versiota sitten tuotu tänne takahikiälle vai onko täkäläiset myös aina Kalifornia emissoilla?

Toinen kysymys että löytyykö jostain vielä merkki- ja vuosimallikohtaisia päästöarvoja joita on käytetty verotuksen pohjana? Trafilta ei taida enää löytyä kuin rekkarinumeron perusteella.
Siellä ei ole yhtään Co2 anturia, siellä on joko 3 kpl O2 (siis happi, Co2 on joku hiilidioksiidi tai sen johdannainen) tai 4 kpl niitä, riippuen onko autossa yksi vai kolme kattia ja niitä versioita on ihan sekaisin....

Jos on yksi katti, niin siellä on moottorinohjauksen tarvitsemat vasen ja oikea happitunnistin pakosarjan jälkeen ja katin jälkeen yksi, joka vain valvoo katin puhdistustehoa. Jos on kolme kattia, niin on edelleen ne etummaiset vasen ja oikea happitunnistin pakosarjan jälkeen ja ennen kuin putket yhdistyy on molemmissa putkissa katit ja niiden takana molemmissa putkissa happitunnistimet, jotka taas valvovat vain niitä kattien puhdistustehoja. Yhdistymisen jälkeen on kolmas katti, jonka takana ei oo happitunnistinta, eli sen puhdistustehoa ei valvota enää. Takimmaiset happitunnistimet ei sekaannu ollenkaan moottorinohjaukseen, ne siis valvovat vain kattien puhdistutehoa...
__________________
Killing time is not murder

Viimeksi muokannut JAMANT : 19.01.2016 22:35
Vastaa lainaten
  #559  
Vanha 19.01.2016, 22:50
Noppe Noppe ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.06.11
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 15
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ralu Näytä viesti
Toinen kysymys että löytyykö jostain vielä merkki- ja vuosimallikohtaisia päästöarvoja joita on käytetty verotuksen pohjana? Trafilta ei taida enää löytyä kuin rekkarinumeron perusteella.
Ei ole päästöjä, mutta tuolta löytyy mallikohtaiset veroprosentit:
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...auto/index.jsp
Vastaa lainaten
  #560  
Vanha 19.01.2016, 22:53
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Oman totaali leviämistä siis odotellessa.
300tkm ajettu. Suuttimen tiivisteet vaihdettu, korkeapainepumppu tiivistetty. Nämä edellisten omistajien toimesta. Muuta isompaa ei huoltokirjasta löytynyt.

Etukardaanin nivel, termostaatti(oli alkuperäinen), Vänkärin puolen pallonivelet ja taakse koiranluut. Ei vielä kummoinen lista.

Tuo on laredo varusteilla joten yksialue ilmastoinnilla. Vähemmän särkyviä osia siellä.

Voimansiirto on hiljaisempi mitä 120tkm ajetusa -12 vuoden hiluxissa.
Vastaa lainaten
  #561  
Vanha 20.01.2016, 06:54
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja astalo Näytä viesti
Oman totaali leviämistä siis odotellessa.
Kun sulla on 2,7L motin ongelmat korjattu, manuaali-ilmastointi, Akebonon jarrut ja muutenkin ilmeisen hyvin pidetty / huollettu auto, niin tulet todennäköisesti pääsemään vähillä remonteilla ja nauttimaan ajamisesta ja DSL:n eduista muutenkin.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #562  
Vanha 20.01.2016, 12:15
Ralu Ralu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.14
Sijainti: Tampereen lähellä
Viestit: 58
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Siellä ei ole yhtään Co2 anturia, siellä on joko 3 kpl O2 (siis happi, Co2 on joku hiilidioksiidi tai sen johdannainen) tai 4 kpl niitä, riippuen onko autossa yksi vai kolme kattia ja niitä versioita on ihan sekaisin....
Prkl.... meni terminologiat päästöjuttujen kanssa sekaisin. Tarkoitin tietty O2 anturia. Sorry.

Mites onko tosiaan kolmekin optiona? WJJEEPS (joka on kuitenkin osoittautunut aika luotettavaksi lähteeksi kaikkine TSB:neen) meinaa että kaksi tai neljä?

Federal Emissions Package (4.0L and 4.7L engines):

Two sensors are used: upstream (referred to as 1/1) and downstream (referred to as 1/2). With this emission package, the upstream sensor (1/1) is located just before the main catalytic convertor. The downstream sensor (1/2) is located just after the main catalytic convertor.

California packagelle on sitten oma määritelmänsä mutta tuossa kuvassa on molemmat:
>http://www.wjjeeps.com/oxygen_47.jpg

Joku tarkka perustehan noihin anturimääriin pitää olla ja yleensähän ne on näihin regulaattorimääräyksiin sidoksissa.

Noh, voidaanhan galluppia laajentaa niinkin että montako O2 sensoria löydät Jeepistäsi? eniten löytänyt voittaa
Vastaa lainaten
  #563  
Vanha 20.01.2016, 13:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

^- WJjeeps käsittelee aikalailla vain Pohjois- Amerikan markkinoille tehtyjä malleja, export- mallit on erikseen ja niissä on/ voi olla eroavaisuuksia.

En tiedä WJ:n happitunnistinmääristä mitään, mutta luottaisin kyllä siihen että Jamantin pää ja kädet on olleet riittävästi WJ:n pakoputkien läheisyydessä on tullut tutuksi montako anturia löytyy. Täydellä varmuudella se on jotain 2-4 välistä, tuskin sentään enempää

Useinhan V- moottoreissa on molemmille puoliskoille omat O2- tunnistimensa (tarkempi säätö), ja katin jälkeen sen toimintaa vahtiva tunnsitin. ZJ:ssä esim. on vain yksi, eli se säätää suuttimia bensan osalta yhtenä pökäleenä, ei sen mukaan miten lohkon yksittäiset puoliskot polttaa ilman ja polttoaineen seoksen.. Kalifornia- malleissa niitä taas on neljä (jopa suorassa kuutosessa, kiitos pakosarjan "pre-cat":ien), koska sikäläiset säädökset vaatii että katalysaattoreiden toimintaa on valvottava. Euroopan säädökset on yleisesti ottaen jotain Cali- emissions ja Federal emissions väliltä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #564  
Vanha 20.01.2016, 13:25
Ralu Ralu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.14
Sijainti: Tampereen lähellä
Viestit: 58
Perusasetus

Sen verran taustaa miksi näitä anturi/vero juttuja kyselen niin jäi aikoinaan vaivaamaan nuo Jeepille annetut ja käytetyt CO2 arvot. Nyt kun löysin taulukoita Trafilta niin WJ V8 Jeepille on annettu seuraavia Co2 arvoja:
2002 4.7 A5 Limited 530 g/km
2003 4.7 V8 Overland 368 g/km
2004 4.7 V8 Overland 376 g/km
2005 V8 Hemi Limited 366 g/km

Se mikä tuossa on niin erikoista niin päästöissä 2002 ja 2003 välillä on tosi iso ero, varsinkin kun 2005 eteenpäin riippumatta onko overland, SRT, HEMI tms. niin lukemat liikkuu 364-388 välillä.

2002 tuli 4.7 HO versio joka on vakiona tuossa overlandissa mutta vielä 2002 optionaalisena Limited mallissa (näin ainakin suuressa maailmassa). Voisi siis olettaa että mittaus on tehty vanhemmalla Powertechillä, muutoinhan lukemat pitäisi olla jotakuinkin samat (ei overlandin ja limitedin erot muutoin isoja ole)

Vaikea kysymys mutta mitä mieltä raati on onko HO:ssa tulleet muutokset noin isoja että vaikuttavat noihin CO2 päästöihin noinkin radikaalisti?
Vastaa lainaten
  #565  
Vanha 20.01.2016, 13:47
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ralu Näytä viesti
Sen verran taustaa miksi näitä anturi/vero juttuja kyselen niin jäi aikoinaan vaivaamaan nuo Jeepille annetut ja käytetyt CO2 arvot. Nyt kun löysin taulukoita Trafilta niin WJ V8 Jeepille on annettu seuraavia Co2 arvoja:
2002 4.7 A5 Limited 530 g/km
2003 4.7 V8 Overland 368 g/km
2004 4.7 V8 Overland 376 g/km
2005 V8 Hemi Limited 366 g/km

Se mikä tuossa on niin erikoista niin päästöissä 2002 ja 2003 välillä on tosi iso ero, varsinkin kun 2005 eteenpäin riippumatta onko overland, SRT, HEMI tms. niin lukemat liikkuu 364-388 välillä.

2002 tuli 4.7 HO versio joka on vakiona tuossa overlandissa mutta vielä 2002 optionaalisena Limited mallissa (näin ainakin suuressa maailmassa). Voisi siis olettaa että mittaus on tehty vanhemmalla Powertechillä, muutoinhan lukemat pitäisi olla jotakuinkin samat (ei overlandin ja limitedin erot muutoin isoja ole)

Vaikea kysymys mutta mitä mieltä raati on onko HO:ssa tulleet muutokset noin isoja että vaikuttavat noihin CO2 päästöihin noinkin radikaalisti?
Odota, käynnistän laboratorion... Paha ottaa kantaa, kun eikös noi ole kumminkin tehtaan antamia arvoja ja niillä voi kaikki muut paitsi Trafi pyyhkiä takamuksensa, kun ei niitä pysty mittaamaan. Vain pakokaasun kuormittamana antamat CO2 -arvot pystyy sanomaan, mutta ne ei oo vertailukelpoisia, kun ei mitata painoa, vaan pitoisuutta (% vol)...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #566  
Vanha 20.01.2016, 14:07
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Todelliset CO2- päästöt voi päätellä melko hyvin auton kulutuksesta ja ajetusta kilometrimäärästä. Ei tietenkään tarkasti, mutta sitä tarkemmin mitä tarkemmin tiedät kuljetun matkan (esim. GPS) ja kulutetun polttoaineen (tankkauksen) perusteella.
Nykymoottorit polttaa bensaa aika tarkalla suhteella -> CO2- päästöt on siis tietyssä suhteessa poltettuun bensanmäärään ja ajettuihin kilometreihin nähden. Bensan sisältämien hiilivetyjen määrä on vakio -> CO2 päästöt tulee siitä.

Tehtaat ilmoittaa mitä ilmoittaa, mutta pääseekö 4,7HO WJ muka ~370g/ km lukemaan? Vaikea uskoa.. vaatisi suunnilleen 11-12 litraa satasella keskikulutusta. Laskin oman ZJ:n CO2- päästöt auton kulutuksen mukaan, lukema on jossain 600g/ km tietämillä. Onneksi on kokonaismassan mukaan vero
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #567  
Vanha 20.01.2016, 15:03
Ralu Ralu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.14
Sijainti: Tampereen lähellä
Viestit: 58
Perusasetus

joo, tehtaan lukemiahan nuo on, todellisuudessa ja liikenteessä noilla ei ole mitään merkitystä. Tankki tyhjenee ennemmin tai myöhemmin ja CO2:set on taivaalla.

Kuitenkin voisi olettaa että mittausjärjestely on aina noissa sama joten erot on selitettävä jollain teknisellä kuviolla/muutoksella joten edelleen ihmetyttää mitä on tapahtunut kun tippuu noin paljon?

Kulutus sinälläänhän riippuu mittausjärjestelystä, eikös periaatteessa HEMI:ssäkin voisi/pitäisi olla pienempi lukema kuin normi V8:lla? Sehän kuuleman mukaan osaa tiputtaa osan pytyistä pois pelistä kaasujalan raskauden mukaan.
Vastaa lainaten
  #568  
Vanha 20.01.2016, 15:15
Ralu Ralu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.14
Sijainti: Tampereen lähellä
Viestit: 58
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
^- WJjeeps käsittelee aikalailla vain Pohjois- Amerikan markkinoille tehtyjä malleja, export- mallit on erikseen ja niissä on/ voi olla eroavaisuuksia.

En tiedä WJ:n happitunnistinmääristä mitään, mutta luottaisin kyllä siihen että Jamantin pää ja kädet on olleet riittävästi WJ:n pakoputkien läheisyydessä on tullut tutuksi montako anturia löytyy. Täydellä varmuudella se on jotain 2-4 välistä, tuskin sentään enempää
Jep, toi WJjeeps ottaa vaan aika hyvin kantaa myös export malleihin mutta eihän tommoisia sivuja millään saa kaikenkattavaksi. Tietäen minkälainen tuska tulee eri variaatoista voisi olettaa että olisivat rajoittaneet bensakombinaatiot noihin kaksi/neljä mutta regulaattorimääräykset on pahoja kierrettäväksi....

Onko Jamantilla pyllytuntumaa mikä määrä on dominoiva? onko kahta ollenkaan kolme/neljä enemmistönä vai miten...

Sorry kun mä näitä nyansseja kyselen ja saivartelen, mua vaan nyppii tuo nykyinen ajoneuvoverokuvio. Ne kun pohjautuu valmistajien ilmoituksiin maahantuoduista autoista jotka on sitten mitä on ja voisivat kenties olla muutakin....
Vastaa lainaten
  #569  
Vanha 20.01.2016, 15:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ralu Näytä viesti
Kulutus sinälläänhän riippuu mittausjärjestelystä, eikös periaatteessa HEMI:ssäkin voisi/pitäisi olla pienempi lukema kuin normi V8:lla? Sehän kuuleman mukaan osaa tiputtaa osan pytyistä pois pelistä kaasujalan raskauden mukaan.
Uudemmissa on sylintereiden lepuutus, vanhemmissa ei.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #570  
Vanha 20.01.2016, 16:07
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Kulutuslukemiin ja CO2 lukemiin sen johdosta vaikuttaa osaksi myös perävälitys...

V8 -mallissa ei ole koskaan vain kahta, koska ohjataan vasen ja oikea -puoli erikseen ja katin jälkeen pitää olla se yksi, eli kolme vähintään tai neljä, jos on kolme kattia!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #571  
Vanha 20.01.2016, 20:12
Ralu Ralu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.14
Sijainti: Tampereen lähellä
Viestit: 58
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
V8 -mallissa ei ole koskaan vain kahta, koska ohjataan vasen ja oikea -puoli erikseen ja katin jälkeen pitää olla se yksi, eli kolme vähintään tai neljä, jos on kolme kattia!!
Tää rupes nyt ihmetyttään joten piti tutkia lisää. Ohessa kuva mikä on tuolta WJJEEPS.COMilsta. Aikani kun kaivelin niin löytyi sitten 2001-2004 Jeep Workshop service repair manual (chrysler corporationin logoilla) jossa on täsmälleen sama kuva.

Jos tuosta kuvasta voi päätellä niin federal emissionissa upstream sensori 1/1 mittaa kohdasta missä molemmat lohkot on jo yhdistetty ennen katalysaattoria eli kyseinen anturi mittaa molempien puolien "summaa".

Sama service repair manual kertoo seuraavaa:
Federal Emissions Package: Two sensors are
used: upstream (referred to as 1/1) and downstream
(referred to as 1/2). With this emission package, the
upstream sensor (1/1) is located just before the main
catalytic convertor. The downstream sensor (1/2) is
located just after the main catalytic convertor.
4.7L V-8 With California Emissions Package:
On this emissions package, 4 sensors are used: 2
upstream (referred to as 1/1 and 2/1) and 2 downstream
(referred to as 1/2 and 2/2). With this emission
package, the right upstream sensor (2/1) is
located in the right exhaust downpipe just before the
mini-catalytic convertor. The left upstream sensor
(1/1) is located in the left exhaust downpipe just
before the mini-catalytic convertor. The right downstream
sensor (2/2) is located in the right exhaust
downpipe just after the mini-catalytic convertor, and
before the main catalytic convertor. The left downstream
sensor (1/2) is located in the left exhaust
downpipe just after the mini-catalytic convertor, and
before the main catalytic convertor.

Eli kyllä näitä on kahdellakin anturilla. Kalifornia mallissa neljä.

Nyt olisi mielenkiintoinen nähdä ihan kuva minkälainen tuo kolmen anturin systeemi on. Onko sulla Jamant V8 eurooppa version service manuaalia tai muuta kuvaa mistä näkyy noiden kolmen sijainti?

Ameriikan foorumeilla ei puhuta muista kuin kahden ja neljän sydeemeistä ja saattaapi olla että tuo federal kuvio on kuriositeetti alkupäästä (1999-2000) ja ei ole tänne takahikiälle koskaan (tai montaakaan) päätynyt.

Samoilla foorumeilla sitten kovasti keskustellaan niiden vaikutuksesta bensankulutukseen ja jotkut suosittelee niiden vaihtoa määrävälein. Kukin tehkööt omat ratkaisunsa mutta itsellä ainakin auttoi.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	oxygen_47.jpg‎
Views:	208
Size:	71,7 Kt
ID:	67217  
Vastaa lainaten
  #572  
Vanha 20.01.2016, 20:18
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Aijaa, no sitten muistan väärin... Kun en muista nähneeni kahdella olevia... Nytkin pihalla kolme V8 ja yhdessä on ainakin neljä anturia, kun niistä jo kolme vaihdoin (neljättä ei oo vielä vikakoodilla herjannut)... Noista kahdesta muusta en muista mitään ja en mene tarkistamaan...

Täytyy tarkkailla, miten se menee, kunha sopivia kohteita ilmestyy sisälle... Nyt on pihalla kolme (tai yksi niistä on kyllä sisällä) 5.2 ZJ:tä, mutta nehän ei tähän kuulu...
__________________
Killing time is not murder

Viimeksi muokannut JAMANT : 20.01.2016 20:23
Vastaa lainaten
  #573  
Vanha 20.01.2016, 21:08
Ralu Ralu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.14
Sijainti: Tampereen lähellä
Viestit: 58
Perusasetus

Se ettet muista törmänneesi viittaisi siihen että niitä on harvassa, enempi alkupään kuriositeetti ja/tai ei olisi tänne takahikiälle tuotu.

Muistaako joku wjn omistaja omastaan miten on?

..... Olisi ollut yksi vaihtoehto noihin CO2 eroavaisuuksiin vuosimallien välillä mitä tässä nyt ajan takaa.
Vastaa lainaten
  #574  
Vanha 20.01.2016, 22:02
Noppe Noppe ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.06.11
Sijainti: Kuhmo
Viestit: 15
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ralu Näytä viesti
..... Olisi ollut yksi vaihtoehto noihin CO2 eroavaisuuksiin vuosimallien välillä mitä tässä nyt ajan takaa.
Ihan mielenkiinnosta, miksi lambda antureiden/päästöjen määrä niin kiinnostaa?
Vastaa lainaten
  #575  
Vanha 21.01.2016, 08:54
Ralu Ralu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.14
Sijainti: Tampereen lähellä
Viestit: 58
Perusasetus

Se aika vuodesta kun ajoneuvoverolappuja tippuu postilaatikkoon. Aina ihmetyttänyt tuossa aiemmin mainittu iso ero noiden kahden vuosimallin välillä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta pee Tekniikka & Jutustelu 694 26.07.2025 22:25
Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit jämtilaika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 13.11.2013 10:11
jeep wj simpukka? pikkujussi1 Tekniikka & Jutustelu 0 24.02.2013 18:52
Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! Jeepp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 03.10.2012 20:34


Sivu luotu: 21:19 (GMT +2).