Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #15  
Vanha 11.01.2016, 13:36
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Millä kilometreillä lähdettiin ketjua vaihtamaan?

Tässä 1997/98 mallinen 2.8 30 valve, remmin vaihto 120 tkm välein. Koneen takapäässä on molemmissa kansissa nokkien välillä ketjut, niihin ei tartte yleensä koskea.
Näissä ketju kulahtaa loppuun noin 70tkm välein, tällä yksilöllä ajettu 154tkm. Tuossa 2.8 ja 2.4 moottorissa on eestä päin katsottuna vasemmassa kannessa ketju takana, ja oikean puoleisessa etupuolella. Nuo ketjut menee vaihtoon noin 250tkm kohdilla tai hieman aikaisemmin. Ensioire on käynnistäessä muutaman sekunnin mittainen korina. Jos ajaa ihan loppuun niin ketju tulee venakopan läpi. Tuo kiristin toimii samalla ennakonsäätimenä ja maksaa vv-autolla noin 750€/kpl, saksasta saman pökäleen ketjuineen ja tiivisteineen saa noin 250€/pari.

Yhtä huonoja ovat kestämään nämä kaikki vaginan ketjukoneet. Jos näissä on ketju niin se kuluu loppuun 60-100tkm välein. Merkkiliikkeet vaihtelevat noita ketjuja takuuaikana "kampanjoina" vähin äänin, ja minä vaihtelen sen jälkeen kun takuukorjauksia eivät enää suostu tekemään.

Ketjujen nopea venyminen on ongelma kaikissa VAG-konsernin ketjumoottoreissa pienistä isoihin. Nuo pienet TSI-moottorit (1.2 ja 1.4) ovat kaikkein pahimpia. Näissä ketju hyppää aivan varoittamatta, ei vättämättä edes äännä etukäteen. Hyvällä tuurilla syttyy vain häiriövalo, honommalla menee repullinen venttiileitä ja muita pikkuosia. Nämä isommat vr6, v6 ja v8 moottorit korisevat lähes poikkeuksetta seisonnan jälkeen käynnistäessä. Se on ensimmäinen oire venyneistä nokkaketjuista.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
parturissa tapahtuu SAMROCK Chit-Chat 9 10.09.2007 18:10
kärkölässä tapahtuu.. toyota4x4 Chit-Chat 15 15.04.2007 11:11
Kilvetön mopo tallissa? Oonko rikollinen? kokkolanpoika Chit-Chat 14 12.12.2006 20:42
NHL:ssä tapahtuu.. SamppaFIN Jääkiekko 3 05.05.2004 14:56
NHL:ssä tapahtuu SamppaFIN Jääkiekko 4 12.05.2003 12:27


Sivu luotu: 02:32 (GMT +2).