![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Meidän passatin ainut ruostekukka ei o laajentunu juuri yhtään 2 vuoden aikana. Syyskuusta toukokuun alkuun ajetaan aina yöksi talliin. Eikös kesäaikaankin auto ole lähes joka aamu märkä ulkona ollessaan. Voimansiirron öljyt on mun mielestä aikas notkeita kun ne on lämpösiä. Auton ovia me pidetään usein auki kun autot on tallissa. Rupes vituttaan ku mulle sanottiin että älä pidä tallissa alkaa ruostuun. Ja loska keleillä huuhtelen usein autot painepesurilla.
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=2cypc9P6ztw |
#2
|
||||
|
||||
![]()
muutenkin talvella jos otat lämpimästä tallista auton ulos ni hetken päästä on lasit aika sitkeessä huurussa
![]() kyllä se autokatos on miltei paras. Ellei sitten oo mahdollista hifistellä ja viruttaa autoa puhtaaks ennen lämpimään ajoa. isukillaki oli siisti nissanin pickupi. pari vuotta ajo aina talliin seisomaan yöks jne. joka on sika kostee ku ei oo lämmin eikä oo salaojia ni vesi melkein tulee sisälle. no nyt kukkii joka puolelta. samassa tallissa seisoo melkosen mätä volvon kuormaauto. mikäs sen paskempi yhdistelmä kun ajella suola paskassa ja sen jälkeen viedä vielä kosteaan talliin seisomaan. ja pestyki sitä on, viimeks 90 luvulla ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pääsyy varmaan ikkunoiden huurtumiseen on kosteat jalkatilat ja kostea raitisilmasuodatin... noin äkkiä ajateltuna...
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
taas on tääläkin tallipaikka saatu kun sai projektin sieltä kulkuun, tai samainen autohan siellä jo ennestäänkin oli, mutta nyt sitä käydään ulkoiluttamassakin, eikä huurru lasit kun ulos töräyttää, ja olen varma että enemmän tuo kulkine ruostui ulkona kun makasi reilun puoli vuotta kuin mitä se nyt tallikaudessa kerää ruostetta...
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
pesasin tossa molemmat autot tallissa. pesun jälkeen jätin ovet yöksi auki.
eikä edelleenkään kiinni jäätymisiä.
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=2cypc9P6ztw |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Elämäni suurin haave tässä vaiheessa, lämmin talli jossa voi autoa tuunata ja puunata, pestä ym. Ahku on onnen mies. Katteeks käy aina vaan.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pikkasen täs joutuu lainoja makseleen
![]()
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=2cypc9P6ztw |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Itse en saa pitää kun töissä lämpimässä tallissa autoa
![]() ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Itellä seisoo autot aina pihalla. Käytössä firman vanha trasit jota tulee pestyä varsinkin talvella liian harvoin. Eipä jäädy ovet kiinni ja kahvat takertele. Muijan autoakaan ei juuri olla pesty samasta syystä.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lämmin talli.
Minä laitan auton aina yöksi lämpimään tallin jos on mahdollista ja kauppakeskuksissa ajan lämpimälle puolelle.
Mielestäni auto sulaa, kuivuu ja moottorikin on aamuisin jo 20astetta lämmin ja näin ei tarvi talvisinkaan lisälämmittää ja sähköä siihen kuluttaa. Ruostumisen lisävaikutus lämpimässä tallissa on olematonta sen hyötyyn nähden. Kylmä talli on mielestäni huono, sielä se ei kuivu millään vaan on kuin maa kellarissa. Ennemmin talvella märkänä parkkiksella kuin kylmässä tallissa. Pressun allakaan ei kannata säilyttää, samat ominaisuudet kuin kylmällä tallilla. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 09.01.2016 11:59 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ei meillä huurru ikkunat yhtään kun ulos ajaa se hän se mukavaa
onkin. Meillä lämpiää talli ilmalämpöpumpulla siä kuivuu aika nopeeta.
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=2cypc9P6ztw |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on -99 vectra ja eukolla -06 passat ei o kummassakaan viä
ovet tai kahvat jäätyny.
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=2cypc9P6ztw |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Mulle joku on sanonu että joko huonelämpöinen talli missä auto ehtii kuivua kunnolla yönaikana tai sitten autokatos.
Talli johon se pieni lämpö kehittyy vain lämpimästä autosta, ei muuta kuin sulata lumet osaksi muttei kuivata. En tiiä mikä sitte on oikein tai väärin. Käytön kannalta itse pidän katoksesta, ei tarvii krapata, muttei tarvii tallin ovien kanssa pelata. (juu olen ehkä hieman laiska)
__________________
RASOR Rauman Seudun OffRoad ry Vain kääpiöt madaltavat autojaan... |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tuo ruosteläiskä taitaa pahemmin reagoidan suolan kanssa kuin kosteuden kanssa.
__________________
KYM#5 |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Kyllä tuosta Toyotalla yli mennään, ku menin minä siitä talvella yli Lynxilläkin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty tavaran säilytys kontti | american | O/M/V Muut | 8 | 08.12.2013 09:57 |
Autonostimen sijoutus autotallissa... | khonkonen | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.07.2009 07:34 |
Säilytys tilaa talveksi! | Angelo | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 28.11.2008 11:53 |
Yllätys autotallissa.nyt | Bruno | Chit-Chat | 5 | 17.10.2007 14:12 |
Auton säilytys kielletty? | jappe | Chit-Chat | 69 | 20.01.2007 14:24 |