![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Säännöistä esimerkki: "Kaikki katukäyttöön hyväksytyt renkaat sallittu. Itsepinnoitettuja renkaita ei sallita. Laparenkaat on kielletty". Tässä luokassahan ei ole edes tarkoitus olla vähintään 700 kaakkisia kilpa-autoja! Tän luokan tarkoitus on käsittääkseni se, että alle 700 kaakkiset suzukit ja toyotat ymym. vois vähän kokeilla et nouseeko ne siihen rinteeseen vai ei. Jos et vieläkään ymmärtänyt, niin selvennetään lisää. Suomi-luokka formula-offroad ei ole sitä, mitä ajetaan oikeilla kilpa-autoilla. Vaan sitä ajetaan pikkasen viritetyillä vakio/safari/trial/officrossi/ym. autoilla, joissa on turva-asiat kuitenkin kunnossa. Lisätään tähän vielä se että, tolla sun logiikalla, trialiakaan ei kannattais ajaa kuin protoissa ja promodissa. Ne on oikeita kilpa-autoja ja loput mitä sattuu tallista löytymään ![]()
Viimeksi muokannut JPK : 05.01.2016 11:19 |
#2
|
|||
|
|||
![]() peukku
x1
tolle JPK:n kommenttille
__________________
www.facebook.com/TeamTostanoin |
#3
|
||||
|
||||
![]()
https://www.youtube.com/watch?v=5gJF4l6tmL4
tässä näkee vähän eroa auton etenemisessä boggereilla ja laparenkailla,kevyt auto ja kuitenkin tehoa varmaan 250 hp ?.testaamis mahdollisuus vaikka suoraan nousuun kaikille vehkeille olis ihan hieno homma,järjestäjähän voi rajata auton turvavarusteista/rakenteista riippuen voiko kyseisellä laitteella ajella vapaasti rinteessä,ainoa tapa saada kipinä syttymään tuohonkin hommaan on päästä testaamaan edes jotenkin. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mut ton kaltasessa paikassa kuin tossa videossa, luulis että aika turvallisesti pystyis testaamaan autoo ku autoo. Kunhan ei ehdointahdoin rupee veivaa autoa poikittain rinteeseen, niin vaikee tossa on autoo nurin saada.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#5
|
||||
|
||||
![]()
jeepin paino silloisen omistajan mukaan n.1640 kg boggereilla,oma käsitykseni tehosta on n.300 hp tosin tuota konetta ei ollut penkitetty.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Videoon oma amatöörin kommentti. Vaihdetaan jeeppi johki lyhkäseen metsään tehtyyn vehkeeseen.. alla pokkerit, akseleissa lukot, koneessa potkua, vakaajat irti ja pehmonen "tynnyri" alusta. Kiipee hienosti jos ei ala pomppimaan ja kuski ei tee virheitä / tai auto käänny vinoon.. ilman häkkiä, kunnon penkkejä ja vöitä ei asiaa rinteeseen. Eikä varsinkaan laskettelu rinteeseen. Mutta mä mistään tiiä kun en ole livenä edes käynyt katsomassa.
![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Lottoanomus on vetämässä..
..oikeita foffi kisoja katelleena koitin budjetti"kilpuria" suomiluokkaan kasata jo -07 vai oliko -08, mut kylmä tosiasia on se, et kevyt runko + koppakin vaatii sen 300+ kaakkia. Eli millään dieselillä on ihan turha lähtee koittaan, Kutunjuuston vermeissä on potkua ja nekään ei vallota hiekkarinteitä.
__________________
Broken Back Team #1 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mä haluisin kysyä että onko byrocraatilla joku offiauto itellä, tai ollu tai tulossa ehkä joskus? Trial kilpuri, foffiauto, safaripeli vai millä sä tykkäät ajella? Muutaman vuoden ite harrastellu tätä lajia, mut en oo byrocraattia tavannu kuin kulmakorven nuotiolla ja sit tääl netissä? Kuitenkin tietoo tuntuu olevan aika tavalla, että luulis et löytyy kalustookin?
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Foffia Saksaan | örkki | Tapahtumat | 2 | 19.09.2008 12:46 |
Niva foffia | -MaTTi- | Linkit | 1 | 23.12.2007 20:21 |
foffia kangasalta... | Linkit | 1 | 05.10.2006 11:42 | |
Foffia Islannista | jjv | Linkit | 2 | 18.04.2006 15:00 |
FOFFIA telkkarissa | TOHJ61 | Tapahtumat | 6 | 22.08.2005 08:37 |