Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.12.2015, 07:34
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Miks kuskin puolella yksi putki kiertää ylhäältä?

Voiko pellisarjat kulkea ihan lohkossa kiinni vai onko siihen jotain lämpö tai muuta estettä?

__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.12.2015, 08:40
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Olikos nää peltisarjat ihan bolt-on setti?

= bolt(on-off-cut-bend-weld-bolt on-redo times x)-on
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.12.2015, 08:53
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Olikos nää peltisarjat ihan bolt-on setti?

= bolt(on-off-cut-bend-weld-bolt on-redo times x)-on
Tuolla pari sivua sitten

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
* Summit racingin "omat" Dodge Ram/ Dakota 5.2/5.9 koneisiin tarkoitetut "shorty"- pakosarjat. Ei tule millään mahtumaan suoraan Jeepin pellin alle, ainakin kuskinpuolen peltisarjaa joutuu muokkamaan (tulipelti tulee tielle ). Oli sikamaisen halvat, tuli tiivisteineen (en tule asentamaan, haen Fel-pron tiivisteet) ja kiinnityspultteineen - hinnasta päätellen odotettu elinikä on kohtuu lyhyt
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.12.2015, 09:11
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Perhana.. Oli mennyt ihan ohi.
No, on noita joutunut pari kertaa käsittelemään melkein yhtä rajusti vaikka on ihan kyseiseen kori-kone-kombinaatioon tarkoitettujakin ollut.

On mukava huomata että peltisarjojen tekijä on ottanut lähtökohdakseen että autoa muokataan, jos ne meinaa sisään saada survottua.
Omalle kohdalle on osunut Valiantti 273 V8:lla ja Caprice 350:llä. molemmissa sai halpissarjoja työstää jonkin verran.

ZJ:n konehuoneen tilat tietäen sinne ei minkään muun vehkeen sarjat ihan heittämällä mene..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.12.2015, 12:13
Maajussi:n Avatar
Maajussi Maajussi ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 14.03.06
Sijainti: Los Kärköläs, .
Viestit: 914
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Perhana.. Oli mennyt ihan ohi.
No, on noita joutunut pari kertaa käsittelemään melkein yhtä rajusti vaikka on ihan kyseiseen kori-kone-kombinaatioon tarkoitettujakin ollut.

On mukava huomata että peltisarjojen tekijä on ottanut lähtökohdakseen että autoa muokataan, jos ne meinaa sisään saada survottua.
Omalle kohdalle on osunut Valiantti 273 V8:lla ja Caprice 350:llä. molemmissa sai halpissarjoja työstää jonkin verran.

ZJ:n konehuoneen tilat tietäen sinne ei minkään muun vehkeen sarjat ihan heittämällä mene..
Off topic
Hookerin sarjoja ei oo tarttenu murjoo...mut eivät oo vissii halvimpia ja en tiedä että valmistetaanko edes enää....
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.12.2015, 21:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Tässä näitä pakosarjojen ja pakoputken väkästelemisiä.. "jokunen" tunti näissä meni, mutta tulihan tehtyä. Kuten ylempänä laitoinkin, niin tein tuon matkustajan puolen downpipe:n uudestaan, kyrsi se lytistys aivan liikaa


..ja en siis tehnyt jouluaattona, nämä valmistui jo toissapäivänä






Kahden 90° mutkan parittaminen toisiinsa, toinen lähtee ysärinä suoraan ylös, toinen siitä mutkan kohdalta ysärinä suoraan sivulle vaakatasossa. Oli hauska mallailla näppituntumalla 125mm rälläkällä Notserilla kukaan mitään tee, kun tulee näköjään ihan kohtalaista jälkeä ilmankin






Tuossa koko tuuba downpipe:ien laipoilta katalysaattorille asti

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.12.2015, 20:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Thumbs down

Voihan perkele.. nyt ei mennyt ihan putkeen


Tarkistin vielä juttuja läpi, mm. mittasin puristukset. Enimmäkseen oli ihan ok, pientä tarkistelua vaatii mutta ei mitään isompaa. Virranjakajan asento tuli tsekattua samalla, se ei ollut alkuperäisessä asennossaan ihan oikein; piti kääntää noin 40° että pyörijä oli ykköspytyn kohdalla suhteessa virranjakajan runkoon.

Tällä sai koneen käymään, ja kävi ihan kohtalaisesti. Moottorin sammutus, muutama osa kiinni - auto ei lähde käyntiin. Tulpat uudestaan irti, aivan märät. Pienen tuulettelun jälkeen uusi yritys ja hörähti henkiin. Käytin lämpimäksi kun ei mitään ihmeempää näkyvissä, kuulosti hyvältä ja kaikki ok.
Sammutus - eikä edelleenkään lähde käyntiin hyvin ilman että ensin bensarele irti, hetken pyöritys (kone yskii tällöin startatessa, eli pytyissä on vielä bensaa ), ja sitten uudestaan.

No, eipä tässä mitään mutta hetkisen päästä selvisi että jostain menee nyt syylarinestettä öljyn sekaan Onneksi ei tullut käytettyä konetta kuin hetki, eli ainakin toivottavasti on selvinnyt ilman laakerivauriota. Ei tässä auta kuin ottaa imusarja irti, siellä se todennäköinen syyllinen on. Kansipahvit on varmasti oikein ja ehjät, ne ei mene paikalleen kuin yhdellä tavalla eikä ole mitään hankalia hommia. Imusarjan tiivisteet sen sijaan on yhdet perseenreiät, ja vaikka tarkistin moneen kertaan ja laitoin paikalleen moottoripukin päällä niin vituiksi taisi mennä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.12.2015, 12:45
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Miks kuskin puolella yksi putki kiertää ylhäältä?
Todennäköisesti siksi kun Dodgen vaihteensiirtovivusto on noilla paikkeilla.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.12.2015, 13:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Juu ei tosiaan ollut bolt-on osat, kun oli Dodgen versiot Väkersin nyt sitten kuitenkin uudestaan matkustajan puolen downpipea, alkoi ärsyttää liikaa ne rutut putkessa ja liian ahtaat tilat.

Hillitön palapeli siitä tulee, mutta tuleepahan parempi

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Miks kuskin puolella yksi putki kiertää ylhäältä?
Voi olla että liittyy tosiaan jotenkin Dodgen konehuoneen romujen sijaintiin, tai sitten ihan sekin käytännön syy ettei se oikein muualta mahdu kiertämään.

Lainaus:
Voiko pellisarjat kulkea ihan lohkossa kiinni vai onko siihen jotain lämpö tai muuta estettä?
Ei nyt ehkä ihan kiinni, mutta parin sentin hajurako varmasti riittää. Ainakin jos laittaa lämpösuojan tai eristenauhaa niin ei ongelmia. Minulla meni vanha downpipe n.1,5cm päästä öljypohjasta, eikä se koskaan aiheuttanut mitään hämminkiä. Ei ole edes öljypohjan maalit kärsineet
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.12.2015, 16:56
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus


Muista tehä joku tuki tuohon häntään, ravistaa muuten suht nopsaan putken poikki kollektorilta vaikka jousto-osalla tuosta jatkaisitkin. Tää nyt tietty tasaseen käyvä bensakasi, itellä kokemusta vaan nelipyttysen dieselin downpipesta.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.12.2015, 17:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Kyllä sinne y-liitoksen kintaille tulee kannake. Täytyy varmaan laittaa jossain välissä joustokappale johonkin väliin. Niistä vain on vähän huonoja kokemuksia, edellinen 70€ maksanut meni rikki alle kahdessä vuodessa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 22.12.2015, 18:05
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
70€ maksanut meni rikki alle kahdessä vuodessa
Tuolla hintaa saat Biltemasta 3 kpl. Selvästi halvempia kuin Motonetissa, ainakin aiemmin ollut.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 24.12.2015, 10:52
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Mä keksin: sulla on kampuran asennontunnistin, joka ei ota signaalitietoa vetolevyltä, kun se vetolevy on noissa semmoinen kolmikulmainen levy ja startinkehä sekä asennontunnistuksen hammaslevy on turbiinissa kiinni, sulla on suhteessa turbiini väärässä asennossa kampuraan nähden??? Jos oletetaan että sen pulttijako on symmetrinen, eli jakaja oli alun perin oikein, mutta jako väärin asennontunnistukselle ja nyt kun käänsit jakajan se osuu jo niin lähelle että lupaa, mutta ei se lähde kun kipinä on kaukana...

Ainakin tuosta lähtisin nyt ensin liikkeelle!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 17:07 (GMT +2).