Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.12.2015, 08:58
apupoika:n Avatar
apupoika apupoika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.04.11
Sijainti: lappeenranta
Viestit: 366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Eli mitäs kaikkee sinne oot vaihtanu?
Ja vika tuli osien vaihdon jälkeen?
Vaihdettu kaikki ohjausvarret ja nivelet, ala ja yläpallot.
Jäykkä oli jo ennen vaihtoa mutta nyt vielä pask,, ajaa.
Pitää vielä tutkia noita pyöräkulmia, täytyy olla siellä joku vielä päin peetä.

Tuota simpukkaa koitin löysätä hieman mutta kun ei se tuntunut vaikuttavan mitään niin rupesin epäilemään senkin toimivuutta...

__________________
---------------------------
Apupoika Hessu
jeep grand cherokee-97 4.0
Finnish jeep drivers club,,
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.12.2015, 11:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Simpukkahan on helppo testata kun irrotat ohjausakselin simpukasta; nyt varmaan vielä lähtee välivarren pää helposti simpukastakin irti kun on juuri laitettu kiinni. Pitäisi pyöriä jokseenkin käsin, väljää ei saisi tuntua.

Simpukan säätöä ei kuitenkaan kannattaisi tehdä näppituntumalla, eikä varsinkaan välivarsi ja raidetanko kiinnitettynä. Simpukan voi jättää autoon kiinni, mahtuu kyllä tekemään kunhan on ilmanputsarikotelo irti ja rattiakseli sivuun nostettuna. Mieluiten viisarinäyttöisellä momenttiavaimella säädöt. Simpukan rattiakselin päästä säädetään matoruuvin laakerin esijännitys kohdalleen, päältä säädetään hammaskosketus. Ne pitäisi molemmat olla kohdallaan, jos haluaa että simpukka toimii ja kestää.

En nyt ulkoa muista mitä se kokonaisvastus sai olla käytetyssä boksissa, pitäisi tarkistaa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.12.2015, 11:44
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Simpukan rattiakselin päästä säädetään matoruuvin laakerin esijännitys kohdalleen, päältä säädetään hammaskosketus. Ne pitäisi molemmat olla kohdallaan, jos haluaa että simpukka toimii ja kestää.
Sattuneesta syystä näitä on tullut viime aikoina jumpattua. Homma on tosi helppo. Matoruuvin jännitys säädetään näin:
1. Ratti keskelle/renkaat suoraan
2. Over the center ruuvi on simpukan päällä. Avaa lukkomutteri ja kierrä kuusiokoloruuvi pohjaan (myötäpäivään) ja sitten takaisin 1 kierros (vastapäivään).
3. Rattiakseli irti, älä pyöritä rattia tai anna ohikulkijoidenkaan niin tehdä
4. Lukitusrenkas irti moskalla ja tuurnalla
5. Kierrä "päätytulppa" pohjaan (myötäpäivään) kevyesti (!) sitten sentin verran takaisin päin (vastapäivään) ja pidä siinä kun laitat lukitusrenkaan kiinni
6. testaa vastusta kääntämällä apinapihdeillä tms rattiakselin puoleisesta päästä, pitäisi olla tosi vähän.

Jos on väljää = pitman arm ei liiku välittömästi kun vaihdat suuntaa, niin kiristä päätytulppaa pikkasen tai vaihda sisuskalut. Jos on turhan jäykkää koko matkalta = 180 astetta ees taas löysää päätytulppaa. Jos taas keskikohta =45 astetta ees taas turhan jäykkä tai kanittaa löysää OTC ruuvia.

Lainaus:
En nyt ulkoa muista mitä se kokonaisvastus sai olla käytetyssä boksissa, pitäisi tarkistaa..
<1Nm ohjausosat irti
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.12.2015, 11:47
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja apupoika Näytä viesti
Vaihdettu kaikki ohjausvarret ja nivelet, ala ja yläpallot.
Jäykkä oli jo ennen vaihtoa mutta nyt vielä pask,, ajaa.
Pitää vielä tutkia noita pyöräkulmia, täytyy olla siellä joku vielä päin peetä.

Tuota simpukkaa koitin löysätä hieman mutta kun ei se tuntunut vaikuttavan mitään niin rupesin epäilemään senkin toimivuutta...
Jos oli jäykkä vanhoillakin nivelillä, niin joko pumpussa painevika tai simpukka entinen, uudet nivelet kun on tiukempia, niin jos ei vanhoilla jaksanut tehostaa, niin tuskin se uusilla sen paremmin tehostaa....
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.12.2015, 17:31
tomhod2011:n Avatar
tomhod2011 tomhod2011 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.11.15
Sijainti: Tampere, Finland
Viestit: 106
Perusasetus

Kysytääs uudestaan, uusia kumeja hankkimassa vanhojen 235/75/15 tilalle, 31x10.50x15 oon hieman miettinyt niin kysymys kuuluukin kuinka hyvin noi mahtuu vakio zj.n alle ja meneekö 7" aluvanteiden kanssa vai onko uusien vanteiden ostaminen myös edessä?

ja mikäli ei mahdu alle niin 2" korotus palat on ollut mielessä, niin pelkillä paloilla korottamisesta kaipaisin näkemyksiä myös?

Jeeppi ihan käyttöautona (ei metsään), hieman ryhtiä vaan kaipaisin autoon.
__________________
Jeep Grand Cherokee Zj 4.0 1996
Jeep Grand Cherokee Wj 2.7 2004

Jeep Cherokee Xj 4.0 1990
Jeep Cherokee Xj 4.0 1991
Jeep Cherokee Kj 3.7 2004

Jeep Wrangler YJ 2.5 1995
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.12.2015, 20:15
apupoika:n Avatar
apupoika apupoika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.04.11
Sijainti: lappeenranta
Viestit: 366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Jos oli jäykkä vanhoillakin nivelillä, niin joko pumpussa painevika tai simpukka entinen, uudet nivelet kun on tiukempia, niin jos ei vanhoilla jaksanut tehostaa, niin tuskin se uusilla sen paremmin tehostaa....
PyöräräKulmia säätämällä ohjaus herkistyi jo kummasti, pyörittää käynnissä olessa yhdelläsormella laidasta laitaan, keskellä tiukempi kohta.
mutta vielä on jotain tuossa ohjauksessa päin pers##ä,, pitää nyt kyllä käyttää ihan nelipyöräsuuntauksessa tuo vehe.
kun ei siellä akseleilla oikeen voi löysääkään olla kun vaihdettu kaikki tukivarret ja puslat ja nivelet eteen ja taakse. (taittaa olla akselit vinossa)
Loppuu välineet, Äly, aika, ja vit##s ottaa nyt voiton,, Naapurikin kävi vinoilemassa että,
EN TAIDAKKAAN OSTAA JEEPPIÄ KUN SIELLÄ ALLA SAA MAATA KOKOAJAN.. Kele,!!

Pumppu tehostaa mielestäni kyllä ihan hyvin.. simpukassa taitaa nyt hiukan jumittaa joku.
Paljonko siinä säätöpultissa on se liikerata/kierroksia jonka pyörii, ei tuo liiku kun noin kierroksen ääripäästä-ääripäähän,, ehkä tyhmä kysymys mutta eipä ole tarvinnut koskaan moiseen puuttua, muutenkun joskus siitä hieman keskiasenossa ottanut välystä pienemmäksi. (EI tästä vehkeestä)

Ajo tuntuma tällähetkellä = Ei oikein palauta kun osittain/vajaasti. käännokset haukkaavia/yliohjaa, hakee/vetelee edelleen vaikka ei niin paljon kun ennen...kulmat nyt suunnilleen nollassa tai korkeintaan sen karvanverran aurauksella.
ei ohjaus tuntumaa pyöriin niin ei oikein tiedä tuossa liukkailla että karkaako lapasesta vai ei.. ketuttaa

Ja saa suositella sitten paikkoja johon viedä suuntaukseen täällä etelä-arjalan kulmilla..
__________________
---------------------------
Apupoika Hessu
jeep grand cherokee-97 4.0
Finnish jeep drivers club,,
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.12.2015, 20:36
K-Olli K-Olli ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.02.11
Sijainti: Virojoki
Viestit: 83
Perusasetus

Ootko varmistanu ettei rattiakselin ristikko jumita,onks zj:ssä swmmosta?XJ:jumitteli ja oli melko vikuri ajaella miekin ensin vaihoin simpukan ennen ku tajusin mistä on kyse
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.12.2015, 20:46
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja apupoika Näytä viesti
PyöräräKulmia säätämällä ohjaus herkistyi jo kummasti, pyörittää käynnissä olessa yhdelläsormella laidasta laitaan, keskellä tiukempi kohta.
kun ei siellä akseleilla oikeen voi löysääkään olla kun vaihdettu kaikki tukivarret ja puslat ja nivelet eteen ja taakse.
Ei siellä löysää olekaan, vaan kuten Jamant jo totesi niin timmissä kunnossa olevilla osilla voi olla jäykkä.
On kyllä tuolla uuden mantereen foorumeilla tullut vastaan ketjuja, missä uusissa osissa ollut vikaa (suurin osa kun on kiinanpaskaa tai meksikonpaskaa tjsp. nykypäivänä), ja se on aiheuttanut ongelmaa.


Lainaus:
Pumppu tehostaa mielestäni kyllä ihan hyvin.. simpukassa taitaa nyt hiukan jumittaa joku.
Paljonko siinä säätöpultissa on se liikerata/kierroksia jonka pyörii, ei tuo liiku kun noin kierroksen ääripäästä-ääripäähän,, ehkä tyhmä kysymys mutta eipä ole tarvinnut koskaan moiseen puuttua, muutenkun joskus siitä hieman keskiasenossa ottanut välystä pienemmäksi.
Jos meinaat simpukan päällä olevaa säätöpulttia, niin lukkomutterin avaamisen jälkeen siinä on pystysuunnassa toistakymmentä millimetriä säätövaraa. Siitä tosin todellinen säätöalue toimivasta ohjauksesta umpipaskaan on ehkä millin- kaksi säätöruuvin korkeudessa mitattuna

Milloin olet viimeksi vaihtanut ohjauksen öljyt, ja oikeasti siis huuhdellut systeemin? Vaatii mielellään pari-kolme litraa lientä, ja mielellään vähän myöhemmin vielä litra-pari lisää jos on oikein paskaiset eikä ikinä vaihdettu.. liemien huuhtelu on halpaa verrattuna pumpun ja/tai simpukan vaihtoon.


Lainaus:
Ajo tuntuma tällähetkellä = Ei oikein palauta kun osittain/vajaasti. käännokset haukkaavia/yliohjaa, hakee/vetelee edelleen vaikka ei niin paljon kun ennen...kulmat nyt suunnilleen nollassa tai korkeintaan sen karvanverran aurauksella.
Melkein uskaltaisin väittää, että sinulla on yhdistelmä vääriä ohjauskulmia ja väärässä säädössä oleva simpukka. Sekä väärä caster että väärä auraus vaikuttaa ohjaustuntumaan ihan hemmetisti, simpukka liian tiukalla taasen voi jumittaa ohjauksen.
'

edit:
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja K-Olli Näytä viesti
Ootko varmistanu ettei rattiakselin ristikko jumita,onks zj:ssä swmmosta?XJ:jumitteli ja oli melko vikuri ajaella miekin ensin vaihoin simpukan ennen ku tajusin mistä on kyse
Tämä on kyllä hyvä pointti, samalla kun simpukan tarkistusta varten ottaa rattiakslin irti simpukasta, niin koittaa liikkuuko nivelet. Selviää kyllä kokeilemattakin, ei se akseli lähde pois jos on törmäysturva (= kokoonpainuva rattiakseli) ja/ tai ristikot jumissa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 18.12.2015 20:52
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.12.2015, 22:15
apupoika:n Avatar
apupoika apupoika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.04.11
Sijainti: lappeenranta
Viestit: 366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ei siellä löysää olekaan, vaan kuten Jamant jo totesi niin timmissä kunnossa olevilla osilla voi olla jäykkä.
On kyllä tuolla uuden mantereen foorumeilla tullut vastaan ketjuja, missä uusissa osissa ollut vikaa (suurin osa kun on kiinanpaskaa tai meksikonpaskaa tjsp. nykypäivänä), ja se on aiheuttanut ongelmaa.




Jos meinaat simpukan päällä olevaa säätöpulttia, niin lukkomutterin avaamisen jälkeen siinä on pystysuunnassa toistakymmentä millimetriä säätövaraa. Siitä tosin todellinen säätöalue toimivasta ohjauksesta umpipaskaan on ehkä millin- kaksi säätöruuvin korkeudessa mitattuna

Milloin olet viimeksi vaihtanut ohjauksen öljyt, ja oikeasti siis huuhdellut systeemin? Vaatii mielellään pari-kolme litraa lientä, ja mielellään vähän myöhemmin vielä litra-pari lisää jos on oikein paskaiset eikä ikinä vaihdettu.. liemien huuhtelu on halpaa verrattuna pumpun ja/tai simpukan vaihtoon.




Melkein uskaltaisin väittää, että sinulla on yhdistelmä vääriä ohjauskulmia ja väärässä säädössä oleva simpukka. Sekä väärä caster että väärä auraus vaikuttaa ohjaustuntumaan ihan hemmetisti, simpukka liian tiukalla taasen voi jumittaa ohjauksen.
'

edit:

Tämä on kyllä hyvä pointti, samalla kun simpukan tarkistusta varten ottaa rattiakslin irti simpukasta, niin koittaa liikkuuko nivelet. Selviää kyllä kokeilemattakin, ei se akseli lähde pois jos on törmäysturva (= kokoonpainuva rattiakseli) ja/ tai ristikot jumissa
Löysillä paikoilla meinasi että ei sen puoleen pitäisi vedellä ainakaan enempää kuin vanhoilla väljillä osillakaan.. (ja lukikohan paketeissa Taiwan tjsp..)

ja juuri tuota simpukan päälläolevaa säätöpulttia meinasin ,, mutta ei minulla kyllä liiku kuin sen max kierroksen oli siinä lukitusmutteri löysällä tai vaikka kokonaan poissa.. siinä on nyt jotain mätää..

Öljyt ohjaukseen on kyllä jäänyt vaihtamatta sen myönnän,, olen oikeestaan unohtanut koko homman..

Ja rohkea väittämäsi vääristä kulmista on kyllä enemmän kuin todennäköistä,, olen kyllä tähän kulmat säätänyt ennenkin ja saanut ne toimimaan, mutta nyt on jotain josta en vaan saa kiinni/äly/tajua/ym ym.. ??

ja rattiakseliin en ole vielä syventynyt yhtään,, tutkitaan sekin.

Mutta ensiviikolla jatkuu yritys,, aamulla JUNALLA kohti Piäkaupunkiseutua.
__________________
---------------------------
Apupoika Hessu
jeep grand cherokee-97 4.0
Finnish jeep drivers club,,
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.12.2015, 09:38
qaw qaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.07
Sijainti: Kempele
Viestit: 155
Perusasetus

Jatketaanpa nyt tähän ketjuun kun, ohjauksesta on ollut puhe. Kuuluuko tuon 5.9 ZJ:n ohjauksen olla "eurooppalaisen jäykkä", vai samanlainen kuin esim. XJ:ssä (2001) ja KJ:ssä (2004)? Jos sen kuuluu olla jäykkä, niin miten sen saisi amerikkalaisemmaksi? Tai jos ei kuulu olla, niin mistä lähdetään ekana vikaa hakemaan?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.12.2015, 12:41
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja apupoika Näytä viesti
simpukassa taitaa nyt hiukan jumittaa joku.
Paljonko siinä säätöpultissa on se liikerata/kierroksia jonka pyörii, ei tuo liiku kun noin kierroksen ääripäästä-ääripäähän,, ehkä tyhmä kysymys mutta eipä ole tarvinnut koskaan moiseen puuttua, muutenkun joskus siitä hieman keskiasenossa ottanut välystä pienemmäksi. (EI tästä vehkeestä)
Tuossa voi olla homma niin että säätö on niin paljon väärin että simpukan mäntä ja sen hampaat ei ole "suorassa" kulmassa sektorivarren hampaisiin eikä mäntä pääse sitten pyörähtämään suoraan. Tähän voi auttaa OTC ruuvin säätäminen niin ettei ohjaus ole ihan keskellä.. Tekisin kuitenkin näin: OTC ruuvin lukkomutteri pois, neljä simpukan "kantta" pitävää pulttia auki, pyörittelee kannen irti sektorivarresta varovasti tiivistettä rikkomatta ja nostaa pois. Sitten vilkaisu sisälle miltä näyttää, kun rattia pyörittää.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.12.2015, 20:21
tomhod2011:n Avatar
tomhod2011 tomhod2011 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.11.15
Sijainti: Tampere, Finland
Viestit: 106
Perusasetus

Vaihdoin uudet jarrulevyt ja palat, jarrusatulat putsasin ja molempiin meni korjaussarja, jarrut myös ilmattiin ja vaihtelin nesteet, toimii ihan ok mut jarruttaessa kevyesti poljin ikäänkuin tykyttää vastaan muutaman sekunnin ja jarrut ei tuona aika ota kiinni kunnolla, ideoita missä vika?
__________________
Jeep Grand Cherokee Zj 4.0 1996
Jeep Grand Cherokee Wj 2.7 2004

Jeep Cherokee Xj 4.0 1990
Jeep Cherokee Xj 4.0 1991
Jeep Cherokee Kj 3.7 2004

Jeep Wrangler YJ 2.5 1995
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.12.2015, 21:41
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

ABS-kehä ruosteessa...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.12.2015, 01:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Lightbulb

Ideoita, vihjeitä.. Jeeppi on nyt kasassa, mutta ei lähde käyntiin.

edit: Ei saatana.. saatoin juuri keksiä! pitääpä tarkistaa heti aamulla. Aikanaan kun otin ilmanputsarikotelon irti, niin laitoin boksin kanteen putkenreikään rätin, ettei mene likaa putsarikotelon puhtaalle puolelle. Näinköhän se rätti jäi sinne kotelon kannen putkenpätkään, ja on nyt tiukasti kurttuputken sisällä -> kone ei saa happea -> ei varmasti käynnisty




Kaikki liittimet, letkut, johdot yms. on omilla paikoillaan ja kiinni. Kone saa bensaa ja kipinää (molemmat tarkistettu), releet naksuu PDC:ssä kuten pitää, ei ole palaneita sulakkeita missään. Johtosarjat on 100- varmasti ehjät. Pyörittää nätisti (öljynpaineet on kuten pitääkin - HUH! ), vikakoodinlukijalla ei löytynyt mitään vikoja.


Minulle ei enää tule muuta mieleen kuin että olenko kuitenkin laittanut vahingossa ajoituksen 180° vituralleen? ..ei tosin pitäisi olla, miksikö? ->

Kaikki hilppeet meni paikalleen juuri kuten ne oli irrottaessa, uusi nokkakin tuli katsottua moneen kertaan ja tarkistin kuvista että miten oli vanha, ja ajoitusmerkit oli kohdallaan uudessakin - siitä lyön vaikka pääni pantiksi. Virranjakaja on täsmälleen merkissään kuten ennenkin. Laitoin myös pyörijälle varmuudeksi merkin virranjakajan sisälle, ja sekin on siellä missä pitää.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 23.12.2015 01:25
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 01:47 (GMT +2).