![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Tänään sai taas vähän tehtyä.. aamusta ensin sekalaista osien putsausta & maalausta että saa lisää kiiltävää rojua paikalleen ![]() Ventiilikoneiston säätö oli jonkinmoinen proggis - unohdin ottaa valokuvia siitä - hydrauliset lifterit vaatii tietyn esijännityksen, rullakeinun nokan rullan pitää koskettaa venttiilin keskelle (esijännityksen säätö vaikuttaa kosketuskohtaan); tämän lisäksi vielä tönäreiden ohjurilevyt keinujen studien juuressa vaatii sivusuuntaista säätöä, jotta rulla osuu myös sivusuunnassa venttiilin päälle. Homma ei varsinaisesti ole vaikeaa, mutta aikaa se vie tolkuttomasti. Minulla taisi siihen vierähtää pitkälti kolmatta tuntia ![]() Imusarjalle piti tehdä jotain, katsotaan tuleeko tästä T.Lammen virtausdynamiikan laboratoriossa muokatusta imusarjasta parempi kuin alunperin.. Netin syövereistä löytyi kasa ohjeita alkuperäisen "keggerin" (suomeksi kaljatynnyri) muokkaamiseen vähän paremmin virtaavaksi.Ongelmahan alkuperäisessä imusarjassa on, että sen pohjassa oleva plenum- levy on niin lähellä imukanavien alkua, että ei tahdo hengittää korkeammilla kierroksilla riittävästi. Rakoa plenumlevyn ja imukanavan juuren välissä on vain reilu sentti. Imukanavia lyhentämällä virtaus korkeilla kierroksilla paranee, mutta toisaalta alavääntö hieman kärsii. Kokonaisuutena muutos pitäisi kuitenkin olla positiiviseen suuntaan. Näistä on dynotestejäkin näkynyt, samoin on tehty virtausmittauksia, ja ero on virtauksessa n.10% luokkaa. Ei kauheasti, mutta parempi kuitenkin. Ensin vähän ronskia rälläkän, vasaran & putkipihtien käyttöä... ![]() ![]() ![]() ..sen jälkeen vähän siistitään, ja lopputulos on tämäntyylinen. Ei nyt ole ihan viimeisenpäälle, mutta totta puhuen en jaksanut hinkata tarkemmin. Jos ei toimi, niin ostetaan kesällä tilalle Hughes Engine:n FI Airgap- imusarja. Se sitten hengittääkin jo paljon parempi kuin portattu alkuperäinen. ![]() Sitten vain romua kiinni koneeseen minkä ehtii, tähän vaiheeseen pääsin tänään. Ihan en päässyt tavoitteeseen, mikä oli että moottori olisi tänään kasassa. Piti kuitenkin lopettaa ilta vähän kesken ja tulla vahtimaan kotiin vauvaa, jos olisin tehnyt tuonne 22-23 asti niin kone olisi ollut kiinninostamista vaille valmis ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 16.12.2015 20:31 |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Dyno tuloksia täs ootellaan
eiks tohon sais kivasti remmiahtimen...
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Njooh.. kyllähän tähän remmiahtimenkin saisi, varmaan liikkuisi vielä paremmin. Mutta tyydytään nyt tähän vapariin toistaiseksi
![]() Kyllä.. se on pääsääntöisesti sama kone ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Jos haluat ton ''käyttiksen'' säilyttää tuossa otsikossa, niin ei kannata laittaa ainakaan eatonia ulisemaan nokalle
3.5kk kuuntelin sitä vinkunaa ja sitten piti hakea toinen käyttisauto pitemmille matkoille Todella komeaa jälkeä! Innolla odotan, miltä tuo näyttää sitten konehuoneessa ja milllaiset saundit tuosta tulee.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Sellainen Vortech V-1 mahtuis kyllä aika kivasti tuohon
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Onhan noita Eatoneita erilaisia, ei nää nykyiset hybrid/roots-tyyppiset pahasti metelöi. Itelläkin käyttöautossa Eaton MP90, eikä tuo oo häirinny millään lailla, päinvastoin.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Aikalailla sain koneen tänään kasaan. Muutamia juttuja:
* Ilmastoinnin kompuran alle piti tehdä 10mm:n paksuiset speicerit (leikkasin 22mm rasiaterällä 10mm:n levystä), koska uusissa venttiilikopissa ei ole ilmastoinnin huoltoliittimen kohdalla tarvittavaa lovea. * Koska nostin kompuraa 10mm, se vaikutti sitten kuitenkin niin paljon hihnan tarvittavaan pituuteen, että alkuperäisen mittainen hihna ei käy. Onneksi Gatesin valikoimista löytyi vastaava hihna ~20mm pidempänä ![]() * Alumiiniset venakopat on paksut -> alkuperäisentyyppiset PCV- systeemin kumitulpat ei käy venakoppaan. US Partsista löytyy sopivat ~6€/kpl. Jotain muutakin pientä oli, en vain muista mitä ![]() Pari surkeaa kännykuvaa peltisarjoista, tosin noita joutuu vielä muokkaamaan.. ei mitenkään mahdu tuollaisenaan paikalleen downpipe:ien osalta. Hyvä jos ylipäätään sivusuunnassakaan ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Siinä se nyt on valmiina menemään konehuoneeseen:
![]() ..ja nimimerkin Hitsaa kanssa jumpattiin nelisen tuntia konetta paikalleen. Ei ollut ihan "laske paikalleen ja pultit kiinni"- juttu; sinänsä helppo homma kyllä, mutta kone ei oikein tahtonut asemoitua oikein, ja toisaalta ZJ:n konehuone on kuitenkin aika ahdas kaikinpuolin. No, paria sormen telomista lukuunottamatta hyvin meni, ja mitään ei hajonnut koneesta ![]() Konehuone näyttää aika sekamelskalta, huomenna tai alkuviikosta liittimet ja letkut kiinni ja kone tulille. Katsotaan mitä tapahtuu.. ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Grand cherokee WJ | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.03.2010 22:29 |
| Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2010 18:48 |
| O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
| cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |