![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ei vielä täydellisesti. Napoihin tulee nyt mekaaniset lukot kun nuo alipaine lukot maksaa niin pirusti. Valo vilkkuu edelleen. Saapi nähdä että pystyykö tuota järjestelmää "huijaamaan" noille mekaanisille lukoille koska moni niitä on kyllä laittanu mutta taitaa kaikilla tuo valo vilkutella ja hidas 4wd ei silloin toimi.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eli löysitkö napalukoista jotain vikaa?
Jos vaihdat manuaali lukkoihin ja tulppaat nuo navoille menevät letkut, niin käsittääkseni valon ei pitäisi vilkkua, jos järjestemä on muuten kunnossa ja tiivis. Käytännössä tuo lukkojen ohjaus on aika yksinkertainen. Jakolaatikossa oleva kytkin antaa napalukkojen ohjainyksikölle tiedon nelivedon kytkennästä, jonka jälkeen ohjausyksikkö ohjaa napojen lukitus solenoidiventtiiliä n. 5 sekuntia, samalla alipainekytkin mittaa järjestelmän alipainetta. Tuo alipainekytkin on ainoa "takaisinkytkentä" tuossa järjestelmässä, joka ilmaisee onko alipaine riittävä lukkojen kytkeytymiselle. 5 sekunnin ohjauksen jälkeen navat jää lukkoon, eikä alipainetta enää ohjata navalle. Poiskytkentä samalla periaatteella, paitsi että ohjauspulssi avaus solenoidiventtiilille hiukan pidempi. Auettuaan lukot jäävät magneetin varaan auki. Eli lukkoja ei pidetä auki, eikä kiinni alipaineen voimalla, vaan navalle menee pelkästään kytkentä-/avaushetkellä pulssi. Jos et vielä ole tarkastanut alipainekytkintä ja suodatinta, ne kannattanee tarkastaa. Tämän tarinani mukainen toiminta on ainakin vanhemmassa kepillä kytkettävässä nelivedossa, mutta en voi varmaksi sanoa onko nappimallissa täysin samanlainen. Viimeksi muokannut Automa : 11.12.2015 08:51 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Niistä oli toisesta kalvo rikki, sitä ei pysty muuten toteamaan kuin purkamalla. Mielessä on myös käynyt tuo tulppaaminen mutta manuaali lukot eivät ole vielä saapuneet joten ei pääse testaamaan.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joo, ei pitäis manuaalinapojen kanssa valon vilkkua, kun kytkee solenoideilta letkun pätkällä lähdöt yhteen. Tai niin muistelisin porukan tehneen ainakin. Omassa on pientä ajoittaista reistailua ollut, mutta aina alkanut toimimaan. Samaten mulla saattaa välillä valo vilkkua, mutta navat on silti menny lukkoon. No, lähitulevaisuudessa vaihtuukin vähän järeämmät akselit alle, niin ei ole ollut kiinnostusta korjailla...
Paras vaihtoehtohan tuo manuaalinapojen laittaminen on, siinä vaiheessa kun vakiosysteemi ei enään toimi kunnolla. Turha alkaa metsästämään vikaa molo otassa! ![]()
__________________
-Pauli- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzuki Jimny letkulämmitin ei kierrätä, saako lohkoon kiinni mitään? | Smäkä | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2015 07:53 |
Myydään SUZUKI JIMNY 1,3 4WD | Juha.l | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 07.11.2014 22:21 |
Suzuki vitara 2.0 V6 ei toimi | traktori | Tekniikka & Jutustelu | 39 | 06.12.2013 21:53 |
ei toimi | Rekisteröimätön | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 8 | 04.03.2009 21:10 |
land cruiser 4wd ei toimi | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 27.07.2004 21:04 |