Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #626  
Vanha 09.12.2015, 08:51
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

eikös se TCM anna nimenomaan tulikomennot laatikolle kaasun asennon, nopeuden, jne perusteella? vai onko siellä vaan sähkö sen takia, et nopeusmittari ja shifteri näyttäs jotain?
siis en mie ole sitä niin tarkasti tutkinu, kun että joku "eku" aisinissakin on, mut sitä et mitä se oikeesti tekee, ei kyl ole tullu tutkailtua lähinnä lähteny oletuksesta, että jos ecu keskustelee lootan kanssa, niin joku älyhän siellä on, jolla vaihtohetket jne määritellään ja sillon jos menee ja korvaa auton oman älyn niin tilalle pitää tehä korvaava
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #627  
Vanha 09.12.2015, 10:36
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
eikös se TCM anna nimenomaan tulikomennot laatikolle kaasun asennon, nopeuden, jne perusteella? vai onko siellä vaan sähkö sen takia, et nopeusmittari ja shifteri näyttäs jotain?
siis en mie ole sitä niin tarkasti tutkinu, kun että joku "eku" aisinissakin on, mut sitä et mitä se oikeesti tekee, ei kyl ole tullu tutkailtua lähinnä lähteny oletuksesta, että jos ecu keskustelee lootan kanssa, niin joku älyhän siellä on, jolla vaihtohetket jne määritellään ja sillon jos menee ja korvaa auton oman älyn niin tilalle pitää tehä korvaava
AW4:ssä (osassa alkupään '93 vuosimallin tuotannon 4.0:t) on erillinen ohjausboksi vaihteistolle, ja se on sähköisesti ohjattu laatikko. Tähän varmaan pystyisi kehittämään halutessaan uuden älyn.

Chryslerin 4xRH- sarjan laatikot (ZJ:n tapauksessa '93-'95 5.2- mallien 46RH) on hydrauliohjattuja, ja ainoastaan ylivaihdetta ja muuntimen lukitusta ohjataan sähköisesti -> vaihtoihin vaikuttavat asiat tehdään ihan perinteisin keinoin.

Chyrslerin 4xRE- sarjan laatikot (ZJ:ssä '93-'98 4.0:n perässä 42RE, '96-'98 5.2:n perässä 44RE, ja '98 5.9:n perässä 46RE) on sähköohjattuja, ja niissä äly on integroitu PCM:ään -> näissä EI ole erillistä laatikonohjausboksia, vaan logiikka on samassa paketissa moottorinohjauksen kanssa. Näihin laatikoihin pääsee käsiksi mm. mainitsemallani SCT Tunerilla, kunhan on tyyppi joka osaa ohjelmoinnin. edit: ja sen verran vielä tarkennusta, että SCT tunerilla käsittääkseni pääsee vain OBD-II moottoreiden/ laatikoiden älyyn käsiksi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 09.12.2015 10:39
Vastaa lainaten
  #628  
Vanha 09.12.2015, 18:38
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

ookoo, mie automaattisesti oletin, että kasikoneissa on samallai älykkäät lootat kun kutosenkin persiissä. tai siis tuossa Aisinissa sillohan vanhemman ZJ:n muuttaminen megalle on ns näppikeikka, koska luulen, että sinne saa johonkin karvaan sen turbiinilukon ja OD:n ohjauksen, aikalailla heittämällä. nyt eletään jännän äärellä, visiot eikun alkaa karkailla ja katujeeppi oli tarkotus pitää vakiona
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #629  
Vanha 09.12.2015, 19:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Juu, nuo ekat kolme vuotta kasin perässä oli hydrauliohjattu.

Jälkimmäiset kolme vuotta sähköohjattu
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #630  
Vanha 09.12.2015, 20:14
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

no eihän miulla perseaukisella ois varaa "uuskoppaseen"
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #631  
Vanha 09.12.2015, 23:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Tänään sai vähän jotain aikaiseksikin..

* Runkolaakerit tarkistettu (laakeripukkien puoliskot)
* Kampuran etu- ja takastefa vaihdettu
* Uusi öljypumppu vaihdettu
* Uusi nokka-akseli asennettu
* Uusi ajoitusketju & rattaat asennettu, dampperi/ hihnapyörä paikalleen
* Ajoitusketjun koppa & uusi vesipumppu asennettu
* Öljypohja paikalleen
* Kone siistitty & maalattu

..ja muuta pientä sekalaista.

Runkolaakerit oli ihan ok; kolmoslaakerissa tuntui keskellä liuskaa hiuksenhieno ura, muut oli sileät. Öljynpaineet on olleet täydelliset kaikissa mahdollisissa tilanteissa, joten en näe mitään järkevää syytä vaihtaa näitä. Olisihan tässä nyt ollut helppo tehdä vaikka mitä, mutta aika eikä rahat riitä enempään



Ennen:



..jälkeen:




Lohko ennen siistimistä:



..ja sen jälkeen - samalla testisovitin apulaitekehikkoa latureineen. Hyvä siitä tulee



__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #632  
Vanha 10.12.2015, 08:07
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

engine porn shown here
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #633  
Vanha 10.12.2015, 13:20
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
engine porn shown here
Pientä hifistelyä väreillä



Uudet lifterit lillumassa lakkabensiinissä.. sen jälkeen pääsivät vielä moottoriöljykylpyyn ennen asennusta




Fel-pro:n "performance"- kansipahvi on aika erilaista materiaalia siihen mihin olen tottunut. Ei ollut kuitua, ei kuparia, jotain ihme silikonimaista kamaa pinnalta. Asentaessa piti kahteen kertaan varmistaa FelPro:n sivuilta, että sillä ei todellakaan ole väliä kumpi puoli on ylös - eri puolet kun kuitenkin on hieman erinäköiset. Sama pahvi käy siis molemmille puolille.




..toinen kansi asennuksessa:



Molemmat paikallaan:




Pakko oli testata tässä vaiheessa miltä imusarja sekä uudet alumiiniset venttiilikopat näyttää apulaitekehikon kanssa. Kyllä tästä vielä moottori tulee

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #634  
Vanha 10.12.2015, 16:34
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Nyt tulee hienoo!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #635  
Vanha 10.12.2015, 16:38
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Pakko oli testata tässä vaiheessa miltä imusarja sekä uudet alumiiniset venttiilikopat näyttää apulaitekehikon kanssa. Kyllä tästä vielä moottori tulee
Hieno!! Mitenkäs se ohjaustehostimen pumppu linjautuu tohon?
Vastaa lainaten
  #636  
Vanha 10.12.2015, 16:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
Hieno!! Mitenkäs se ohjaustehostimen pumppu linjautuu tohon?
Näyttäisi siltä että joko alkuperäistä kiinnikettä muokattava, tai sitten rakennan itse uuden. Siinä on se parin millin heitto mitä katottiin joskus..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #637  
Vanha 10.12.2015, 16:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Nyt tulee hienoo!!
Saisi näillä työtuntimäärillä luvan tullakin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #638  
Vanha 10.12.2015, 19:24
dodgeman dodgeman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.11.09
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 250
Perusasetus

Mukava seurata ku hommat tehdään kunnolla!👍👍👍
Vastaa lainaten
  #639  
Vanha 10.12.2015, 20:02
Borg:n Avatar
Borg Borg ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.03
Sijainti: Iitti
Viestit: 181
Perusasetus

Komeeta on ja hyvät värit!
Vastaa lainaten
  #640  
Vanha 10.12.2015, 21:31
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

joko savut on otettu??
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #641  
Vanha 10.12.2015, 23:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
joko savut on otettu??
No kai täytyisi ensin saada kasaan.. ei se pelkillä kansilla vielä käy Imusarja oli tuossa vielä vain kokeiluna että näkee onnistuiko värivalinnat.

Kunhan taas töiltäni ja vauvanhoidolta ehdin, niin seuraavaksi rullakeinujen asennus ja säätö. Siinä saakin varmaan turattua useamman tunnin, kun ne on tosiaan säädettävät. Hydrauliset lifterit toki hoitaa homman välyksettömäksi, mutta rullakeinut pitää keskittää venttiilien päälle ja saada oikea esijännitys työntötangoille. Vanhat oli perinteiset keinut "jalalla" (ts. kiinteä korkeus), nämä on studikiinnitteiset..

Loppu onkin sitten helppo homma koneen kasauksen osalta. Toki sitten sellaista pientä vielä kuten peltisarjojen muokkaus sopiviksi, niihin uusien downpipe:ien teko, yms.. ehkä ensi viikon lopulla voisi olla mahiksia
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #642  
Vanha 10.12.2015, 23:22
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

laita ensin ne keinut ja sitte vasta imusarja... säästyy aikaa ja hermoja...
Vastaa lainaten
  #643  
Vanha 10.12.2015, 23:26
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
laita ensin ne keinut ja sitte vasta imusarja... säästyy aikaa ja hermoja...
No tottakai.. enkös minä juuri kirjoittanut että seuraavaksi rullakeinujen asennus?

Tuo imusarja ja apulaitehäkkyrä oli vain testinä, ei asennettuna. Ei siinä ollut yhtäkään pulttia kiinni, tai edes tiivisteitä eikä pohjalevyä paikallaan
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #644  
Vanha 10.12.2015, 23:38
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.418
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Borg Näytä viesti
Komeeta on ja hyvät värit!
x2

Mitäs väriä tuo on ja millä laitettu? Kestää kuumuutta?
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #645  
Vanha 10.12.2015, 23:48
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Ihan kilikalipullosta 1k- happopohja, päällä kilikalipullosta mastonin maalia, ja lakka päälle. Mieluiten olisin laittanut VHT:n moottorimaaleja, mutta EU perkele on kieltänyt tolueenipohjaisten maalien myynnin yksityisille.

Nämä kestää kuumuutta minkä kestää, mutta eihän lohko ja kannet itse asiassa hirveän kuumia edes ole. Varmasti pakoaukkojen kohdalta kansista katoaa maalit hyvinkin äkkiä, muuten pitäisi pysyää. Se mitä aiemmin huiskinut vastaavia maaleja suunnilleen yhtä kuumiin kohteisiin, niin hyvin ne on pysyneet. Auton alkuperäisetkin maalit on pysyneet täysin kuosissa, ja on sentään aivan pakosarjojen vieressä kohdussa, missä ei ole mitään lämpösuojia.

Peltisarjat ja downpipet tulen käärimään eristeellä, tai sitten rakennan lämpökilvet. Sekin auttanee asiassa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 10.12.2015 23:50
Vastaa lainaten
  #646  
Vanha 12.12.2015, 14:38
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.378
Thumbs up

Kommee kone...!


Ulkonäön perusteellakin tulee muutama hevosvoima lisää...!
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #647  
Vanha 12.12.2015, 19:01
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Täytyy tehdä tuning- konepelti missä on plexi, että voi katsella miltä kone näyttää
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #648  
Vanha 12.12.2015, 19:12
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

sillä tulee yhessä noiden sipistelyjen kanssa +katu-uskottavuus ja +150WHP lisää
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #649  
Vanha 13.12.2015, 20:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Jotain sellaista varmaan


Viikonloppu oli vähän hiljaista rakentamisen osalta kun oli niin paljon töitä ja muita menoja. Ehdin kuitenkin tsekata automaattisen hihnankiristimen rullan, hihnapyörän, sekä ilmastoinnin kompuran magneettikytkimen laakerien mitat kun oli jo mennyt huonoksi ja rallatus kävi hihnapyöriä pyöritellessä..
Jossain vaiheessa jumiin (hihna jäi liian kireäksi) mennyt hihnankiristin rikkoi vesipumpun, mutta oli näköjään rikkonut muitakin laakereita -> laitoin www.laakerinetti.com:sta nuo edellämainitut tilaukseen. Länsimaisia/ japsilaakereita kaikki eikä mitään kiinankuraa, hinta oli silti varsin kohtuulliset ~53€ lähetyskuluineen. Kun hihnapyörät on ihan ehjät ja laakerit erittäin helppo vaihtaa (myös kompuraan), niin miksipä sitä uusia kikkareita ostamaan.. hihnankiristimenkin purin & fiksasin jo aikaapäivää sitten, vaikka pökäleen päällä luki isolla "Do not disassemble"


Jos joku kaipailee mittoja:
* Hihnankiristimen ja "idler"- pyörän laakerit 17 x 40 x 12
* Ilmastoinnin kompuran magneettikytkimen laakeri 30 x 52 x 22
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 13.12.2015 20:20
Vastaa lainaten
  #650  
Vanha 16.12.2015, 20:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Tänään sai taas vähän tehtyä.. aamusta ensin sekalaista osien putsausta & maalausta että saa lisää kiiltävää rojua paikalleen

Ventiilikoneiston säätö oli jonkinmoinen proggis - unohdin ottaa valokuvia siitä - hydrauliset lifterit vaatii tietyn esijännityksen, rullakeinun nokan rullan pitää koskettaa venttiilin keskelle (esijännityksen säätö vaikuttaa kosketuskohtaan); tämän lisäksi vielä tönäreiden ohjurilevyt keinujen studien juuressa vaatii sivusuuntaista säätöä, jotta rulla osuu myös sivusuunnassa venttiilin päälle. Homma ei varsinaisesti ole vaikeaa, mutta aikaa se vie tolkuttomasti. Minulla taisi siihen vierähtää pitkälti kolmatta tuntia


Imusarjalle piti tehdä jotain, katsotaan tuleeko tästä T.Lammen virtausdynamiikan laboratoriossa muokatusta imusarjasta parempi kuin alunperin.. Netin syövereistä löytyi kasa ohjeita alkuperäisen "keggerin" (suomeksi kaljatynnyri) muokkaamiseen vähän paremmin virtaavaksi.
Ongelmahan alkuperäisessä imusarjassa on, että sen pohjassa oleva plenum- levy on niin lähellä imukanavien alkua, että ei tahdo hengittää korkeammilla kierroksilla riittävästi. Rakoa plenumlevyn ja imukanavan juuren välissä on vain reilu sentti.
Imukanavia lyhentämällä virtaus korkeilla kierroksilla paranee, mutta toisaalta alavääntö hieman kärsii. Kokonaisuutena muutos pitäisi kuitenkin olla positiiviseen suuntaan. Näistä on dynotestejäkin näkynyt, samoin on tehty virtausmittauksia, ja ero on virtauksessa n.10% luokkaa. Ei kauheasti, mutta parempi kuitenkin.


Ensin vähän ronskia rälläkän, vasaran & putkipihtien käyttöä...





..sen jälkeen vähän siistitään, ja lopputulos on tämäntyylinen. Ei nyt ole ihan viimeisenpäälle, mutta totta puhuen en jaksanut hinkata tarkemmin. Jos ei toimi, niin ostetaan kesällä tilalle Hughes Engine:n FI Airgap- imusarja. Se sitten hengittääkin jo paljon parempi kuin portattu alkuperäinen.




Sitten vain romua kiinni koneeseen minkä ehtii, tähän vaiheeseen pääsin tänään. Ihan en päässyt tavoitteeseen, mikä oli että moottori olisi tänään kasassa. Piti kuitenkin lopettaa ilta vähän kesken ja tulla vahtimaan kotiin vauvaa, jos olisin tehnyt tuonne 22-23 asti niin kone olisi ollut kiinninostamista vaille valmis

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 16.12.2015 20:31
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 08:47 (GMT +2).