Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.12.2015, 22:33
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja astalo Näytä viesti
Pallonivelien vaihto eteen ois tehtävä. Onko niille kruunumuttereille joku ohjearvo mihin tiukataan vai vedetäänkö vaan näppituntumalla.
Tuohon liittyen tuli mieleen, että pysyykö öljyt perässä kun vetästään vetotikku perästä pois. Amerikan foorumeilta kun lueskellut ohjeita niin siitä ei ole ollut mitään mainintaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.12.2015, 10:27
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.618
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja astalo Näytä viesti
Tuohon liittyen tuli mieleen, että pysyykö öljyt perässä kun vetästään vetotikku perästä pois. Amerikan foorumeilta kun lueskellut ohjeita niin siitä ei ole ollut mitään mainintaa.
D30:ssä täyttö/tarkistus propun alareuna näyttäis olevan alempana kuin vetarin alareuna. Ja jos nostat vain yhden pyörän ilmaan koko akselin sijaan niin silloin ne pysyy varmasti sisällä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.12.2015, 12:32
Hepsu Hepsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.01.13
Sijainti: Tuusula, Suomi
Viestit: 116
Perusasetus

Onko noi 2,7 CRD koneen käynnistymisongelmat niin yleisiä kuin on annettu ymmärtää? Pystyykö mistään varmistamaan tai tarkistamaan suuttimien pohjatiivisteitten vuotoa? Eikös vuoto ala keräämään karstaa suuttimen reikään/ympärille?
Kiinnostais tuollainen 2,7 CRD koneinen WJ Jeeppi, mutta foorumit on täynnä kauhutarinoita suuttimista. Kyseessäon kuitenkin aikas kallis remontti jos tarvii suuttimet vaihtaa.
Tavoitteena ostaa sellainen, jossa mittarissa 200-250tkm
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.12.2015, 19:36
TsKo TsKo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.05.09
Sijainti: Loppi
Viestit: 208
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hepsu Näytä viesti
Onko noi 2,7 CRD koneen käynnistymisongelmat niin yleisiä kuin on annettu ymmärtää? Pystyykö mistään varmistamaan tai tarkistamaan suuttimien pohjatiivisteitten vuotoa? Eikös vuoto ala keräämään karstaa suuttimen reikään/ympärille?
Kiinnostais tuollainen 2,7 CRD koneinen WJ Jeeppi, mutta foorumit on täynnä kauhutarinoita suuttimista. Kyseessäon kuitenkin aikas kallis remontti jos tarvii suuttimet vaihtaa.
Tavoitteena ostaa sellainen, jossa mittarissa 200-250tkm
Ei se suuttimien pakokaasuvuoto vaadi koko suuttimien uusimista, ainoastaan sillon jos se suutin on rökääntyny niin tiukkaan ettei lähe ehjänä irti. Mut ota se muovi moottorinpäältä pois ja kato fikkarilla niitten suuttimien juuria onko mustaa pikeä ja haiseeko siellä kitkerälle kun on auto käynnissä. Eiköhä ne käynnistymisongelmat liity suuttimen sisäiseen vuotoon, joka nyt voi tulla mihin vaan commonrail dieseliin. Ei se oo munmielestä mikään mersu cdi tyyppivika.
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td
-Miekka ja nakki risa polkupyörä kuskista ainakin tulee neliveto jossainkohtaa iltaa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.12.2015, 20:18
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hepsu Näytä viesti
Onko noi 2,7 CRD koneen käynnistymisongelmat niin yleisiä kuin on annettu ymmärtää? Pystyykö mistään varmistamaan tai tarkistamaan suuttimien pohjatiivisteitten vuotoa? Eikös vuoto ala keräämään karstaa suuttimen reikään/ympärille?
Kiinnostais tuollainen 2,7 CRD koneinen WJ Jeeppi, mutta foorumit on täynnä kauhutarinoita suuttimista. Kyseessäon kuitenkin aikas kallis remontti jos tarvii suuttimet vaihtaa.
Tavoitteena ostaa sellainen, jossa mittarissa 200-250tkm
Ite en enää ostais, jos vaik siitinremppakin tehty niin esim katkennutta suuttimen pidikepulttia ei nää (korjattu irtokierteellä), no jos moiseen päädyt niin testeri kiinasta suositeltava hommata. Ne 2 takimmaista kyl saa irti pikku laikkahitsi hommil ja kun ne irrottaa ja käyttää penkis ni kyl niis usein sanomist on.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.01.2016, 17:57
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Minkä kokoinen ulosvetäjä olisi paras ratin irrotukseen? Nahkasta pinta kulahtanut ja pitäisi maalata uusiksi. Mieluiten ostaisi sopivat työkalut ennen purkamista ettei tarvi kävellen lähteä niitä kaupasta hakemaan.

Ratin mutteri olisi kaiketi 7/8".
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.01.2016, 19:01
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 502
Perusasetus

Eikö lähde irti ilman ulosvetäjää? Voimalla vaan tempaiset ratista niin luulis irtoavan. Älä sitten pyörittele sitä turvatyynyn spiraalia mikä on ratin alla
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.01.2016, 19:37
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Jenkeillä ainakin on ollu tiukassa ratit.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta pee Tekniikka & Jutustelu 694 26.07.2025 22:25
Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit jämtilaika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 13.11.2013 10:11
jeep wj simpukka? pikkujussi1 Tekniikka & Jutustelu 0 24.02.2013 18:52
Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! Jeepp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 03.10.2012 20:34


Sivu luotu: 21:05 (GMT +2).