Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.01.2005, 15:00
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Kyllähän se taitaa olla karu tosiasia, että renkaan koolla (sekä korkeus että leveys) on valtavasti merkitystä tässä tilanteessa. Vaikka olis miten hyvät joustot ja 100% lukot niin ei se paljon auta jos auto jää mahastaan kiinni jolloin renkaat ei kosketa maata. Tyypillinen tilanne kun jossain kapeassa rännissä joutuu ajamaan muiden uria (tai traktorin uria) ja auto jää mahastaan/akseleistaan kantamaan. Ylläksellä olit tosi kivaa mennä yhteen kapeaan ränniin/ojan ylitykseen kun siitä oli mennyt sellainen 20-30 autoa keskimäärin 35" renkailla reippaalla kaasulla. Urat pirun syvät ja irtomössö oli noussut keskikohtaan uraa. Tilaa ei ollut valita toista ajolinjaa. Itsellä oli n. 31" renkaan niin jees mikä fiilis lähtee ajamaan......renkaat ei koskeneet maahan ollenkaan =(

Toinen juttu on tuo kuvio...mutta se on tietekin kompromissi auton käytön suhteen, paljonko metsää ja paljonko normaaliliikennöitiä (traktorikuvio vs sileä katurengas). Mun mielestä sellainen AT rengaskin on kohtailainen monessa tilanteessa (kangasmaasto, hiekka/sora, kivikko, lumi/talviolosuhteet), jos se on siis vaan riittävän kokoinen/korkuinen. Turpaan tulee kunnolla sitten savessa/mudassa/suolla....

-- Eino Grön ja ikivihreät tangat....häh? --

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 18:57 (GMT +2).