Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.11.2015, 17:25
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

höpöhöpö, otteessa varmaan on merkintä "arva 63 mukaiset istuimet 3 henkilön tilapäistä kuljettamista varten" tai TTP 57 ja sama teksti.
Tilapäisistuimilla saa olla vyöt, muttei oo pakko olla. Mutta jos ne on, niin niitä on myös käytettävä, tai tulee rapsut turvavyön käyttämättä jättämisestä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.11.2015, 06:52
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.050
Perusasetus

Ei lue otteessa mitään istuimista

Ja ton henkilömäärä homman muistelen siitä kun mulla on ollu miehistöhytillinen LT-volkkari joka oli pakettiauto ja sitä katsastaessa tuli toi ilmi että ainoastaan kolme paikkainen yksityiskäytössä,
oiskohan se siinä lukenut ihan otteessa.. no siitä on 10vuotta niin ei niin tarkkaan enää muista.. niin se tuli muutoskatsastettua kuorma-autoksi, sai lisää porukkaa kyytiin ja lisää kantavuutta.
http://static.petrisimolin.com/galle...etus%20014.jpg
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.11.2015, 07:24
Eicca_ Eicca_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.11.10
Sijainti: Tuusula/Mäntsälä Finland
Viestit: 177
Perusasetus

Onnittelut dokasta, näköjään oikein 16" mallin =) Sen verran täytyy varoittaa että toi tauti tahtoo pahentua eli kohta sulla on noita lisää pihassa
Ei ole viscon tilalle mitään lukkoa, sinne saa rautaputken että ei luista, visco on etuperän siinä peräkappaleessa eli missä vetolaippa kardaanille, laatikon päähän saa decoupler kytkimen eli se urkujen keskiääni kojetauluun, silloin joko on takaveto tai neliveto missä ns.keskilukko kiinni. Visco sulla tuskin on rikki, sekin on helppo testata, nosta vetokoukusta perse ilmaan ja laita eturenkaiden eteen 2x4 lankku, sitten ykkönen tupaan ja varovasti kytkin ylös, jos nousee ihan heti niin visco jumissa ja jos menee n.8s niin aika ok jos taas vaatii paljon kierroksia niin visco luistaa.

Tare lukot toimii alipaineella, auto on jatkuva neliveto ja sulla on takalukon kara vaan jumissa, ihan normi homma noissa. Aski laatikkonostimen varaan, kytkinkoppa irti, lukon alipaine kello irti (pultit 7mm kannalla jos orkkikset), älä revi kelloa kovaa se on 3,5mm sokalla kiinni siinä karassa ja napauta tuurnalla pois jonka jälkeen näet karan kun otat se suojakumit pois, kytkin kopan puolella näet lukon käyttö haarukan jossa kara on kiinni myöskin sokalla, se irti, sitten sen karan kohdalla laatikon päällä on asentoanturi joka otettava myös irti, sen jälkeen kara joko tulee vetämällä tai sitten vaatii hieman väkivaltaa.
Mulla on vetovasara tehty ko.irroitusta varten eli 11mm reiällä oleva putki jossa tapille poikki reikä että saa siihen karaan kiinni ja sitten vetovasaraan niin sillä voi naputella ulos, karassa on palautus jousi. Sit 10mm poraterällä voi aluksi vaikka käsin ksaavata sen laatikon reiän, karan pitää liikkua todella herkästi, painat karan pohjaan jousen kanssa ja päästät irti jos tappi lentää ulos niin se on hyvä. Kasaus tapahtuu päin vastaisessa järjestyksessä toivottavasti oli tarpeeksi sekavasti selitetty

Ranke ehtikin jo mainita mistä löytyy apua ja tietoa tölkkeihin liittyen =)

Siitä puhaltimesta voi ihan suosiolla ottaa piuhan irti ja koko puhaltimen voi purkaa pois.

Kyllä noita on 3+3 jakkaroilla, oma doka on kans vr:n vanha ja 3+3 penkit. Se vero homma ei enään ole ongelma kun nyt saa maksaa verot nyky arvon mukaan eli tuollaisessa se on jotain satasia siis se vero. =)

Viimeksi muokannut Eicca_ : 30.11.2015 07:34
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.11.2015, 10:50
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eicca_ Näytä viesti
Sen verran täytyy varoittaa että toi tauti tahtoo pahentua eli kohta sulla on noita lisää pihassa
Toivottavasti ei karkaa lapasesta..

Hyvin tulee tietoa, Kiitos siitä!
kyllä näillä ohjeilla jo saa viat tutkittua, kysellään sitten lisää jos tulee jotain uutta eteen.
Toi Eiccan viskon testaus täytyy kokeilla
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.11.2015, 10:59
Eicca_ Eicca_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.11.10
Sijainti: Tuusula/Mäntsälä Finland
Viestit: 177
Perusasetus

Tuossa visco testi video
https://youtu.be/J6CSmQkT4Mk

Viimeksi muokannut Eicca_ : 30.11.2015 11:02
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.12.2015, 07:57
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.050
Perusasetus

Kokeilin tolleen kun videossakin, niin ei nouse puun päälle eli visko luistaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.12.2015, 22:15
Eicca_ Eicca_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.11.10
Sijainti: Tuusula/Mäntsälä Finland
Viestit: 177
Perusasetus

Eikö edes jos kaasutti? siinä voi mennä näillä keleillä hetki että öljyt lämpeää. Ilmoittele jos on öljylle tarvetta niin sitä löytyy tästä melko läheltä =)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.11.2015, 07:27
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

*-moottori tilan jäähdytys puhallin jää päälle todella pitkäksi aikaa ja kuluttaa akun tyhjäksi, onko yleistä?*


Reilut vuosi sitten laitoin kaverin -89 takavetotölkkiin 1.9D Seatin koneen ja turbotin sen alkuperäisillä 1.6TD osilla.
Paikallisen inssin kanssa oli vähän hienosäätöä, kun meinasi että ei se tölkki saa ihan 3. vaihteella lyödä sutia kuivalla asfaltilla...
Pudottelin vähän säätöjä lievemmiksi ja täyttelin niiden kaavakkeita & tein vielä kirjallisen dokumentaation, niin leima tuli papereihin.

Tuon tölkkifoorumin kautta löytyi paljon ohjeita ja tarpeellisia linkkejä.

Koneen sylinterikannen takapäässä ja termostaattikotelossa & -kotelon kannessa on niitä lämpöantureita eri toiminnoille.
Lukumäärät vaihtelee vähän vuosimallin mukaan.
Yksi antureista ohjaa lämpömittaria, toinen hehkutusta, kolmas sitä turboa ja kantta jälkijäähdyttävää kiertovesipumppua.
Tämä pumppu jää pyörimään auton sammuttamisen jälkeenkin jopa muutamaksi kymmeneksi sekunniksi.
Jos pyörii pidempään tai jatkuvasti, niin silloin anturi on rikki eikä katkaise pumpun sähköjä.

Kaverin tölkissä ei ollut mitään sähköistä "jäähdytyspuhallinta", vaan vain tuo kiertovesipumppu.
Jos sun autossa on oikein puhallin moottoritilassa, niin kyllä sitäkin sitten ohjaa jonkinlainen termostaattianturi.

Ikääntynyt akkukin on sellainen ongelma, että ei kestä minuuttitolkulla pyörittää edes tuota kiertovesipumppua,
kun akku on jo niin tyhjä ettei enää jaksa startata ilman apuvirtaa.

Edit: Noista penkeistä vielä. Ostin joskus 90-luvun alussa postilaitoksen vanhan miehistö/huoltoauton huutokaupasta.
Se oli erikoisautoksi rekisteröity ja henkilöluku oli muistaakseni 5kpl.
Koitettiin sitä katsastaa yksityishenkilönä, niin paikkaluku olisi huoltoautona pudonnut kahteen.
Rekisteröitiin se sitten maatilayhtymän nimiin erikoisautoksi, niin paikkaluku säilyi 5:nä.
Eli sillä on merkitystä paikkalukuun, että onko paku, huolto- vai erikoisauto ja onko rekisteröity firman tai yksityishenkilön nimiin.

Viimeksi muokannut Kartse1 : 30.11.2015 07:39
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.11.2015, 08:20
Eicca_ Eicca_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.11.10
Sijainti: Tuusula/Mäntsälä Finland
Viestit: 177
Perusasetus

90 alussa oli vähän eri tulkinnat noista penkki määristä. N1G tuosta kannattaa tehdä jos joku. Ei mitään huoltoautoa, silloin ei ainakaan saa paljon penkkejä. Kannattaa selvittää nyt mitä siellä LTJ kannassa lukee penkeistä, otteessa ei välttämättä lue mitään kun nyky otteet on ihan mitä sattuu.

Se puhallin on siellä vasemman takavalon takana
Yleensä ne turbon lämpöpellit mitkä siihen puhaltimeen liittyy on karsittu pois aina jossain vaiheessa joten sama kun heittää sen puhaltimen kuuseen sieltä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty VW Transporter 2.4D 1+8 hlö bussi 4x4 syncro Syncro O/M/V Ajoneuvot 0 05.06.2012 10:02
Myydään vw passat 4x4 syncro tdi -98 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 19.03.2010 21:46
Myyty Vw Carawelle T4 Syncro rek 7-henk ja pienivero Hujane O/M/V Ajoneuvot 9 09.05.2009 20:11
vw golf 4x4 syncro -90-MYYTY- make-lj O/M/V Ajoneuvot 3 21.11.2007 16:30
M: VW syncro caravelle-91 Hujane O/M/V Muut 2 02.10.2005 22:40


Sivu luotu: 17:07 (GMT +2).