|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#301
|
||||
|
||||
Lainaus:
En tiedä olisiko tuo ollut joku polttoaineen esilämmitys tai jotain mutta filterin vedenerotuksen merkkivalolla on oma piuha siinä "jalassa". Hyvin se kyllä lähti pakkasilla käyntiin ilman tuotakin piuhaa eli "turha piuha" takavetareille on joskus muinoin vaihdettu stefat ja laakerit kun toinen puoli alkoi "jurnuttaa". --> tarkasta ne huohotusletkut Ja lukoista (omat hatarat tiedot) - on nuita auton omia "LSD" lukkoja eli kitkalukkoja, joista jossain kohtaa menee pito varsinkin jos käyttää tavallisia öljyjä "LSD":n tilalla - ns palalukko eli lock right (jousikuormitteinen) kytkeytyy automaattisesti kun renkaiden pyrimisnopeuden ero on riittävä eli "paukahtaa" päälle mutkissakin ja saattaa aiheuttaa talvikelissä yllätyksiä jos ei ole tottunut (älä koskaan ikinä laita tällaista lukkoa eteen. Muuttuu kuski matkustajaksi saman tien liukkailla) - ARB tai joku muu paineilmalla tai sähköisesti kytkettävä lukko räppäset kytkimestä lukon päälle kun sitä tarvitsee eli omastakin mielestä paras vaihtoehto normaalisti tasauspyörästö "vapaa" ja tiukassa paikassa lukko päälle namikasta niin pyörii kumpikin rengas saman verran Omassa käytössä Kirppu eli Lälli pärjäsi todella pitkälle pudottamalla paineita renkaista ja laittamalla "ovien lukot" päälle Sitten kun jumissa niin enemmän happea koneelle. Ja jos ei sittenkään niin vinsillä eteenpäin tai kaverin auttamana taaksepäin t: Mr Neliveto |
#302
|
||||
|
||||
jäi tuo "Kemppi/Esab-lukko" pois eli hitsataan tasauspyörästöstä palikat kiinni. On varmasti 100% lukko ellei hitsisaumat petä
|
#303
|
||||
|
||||
Haa, kiitos tiedoista Mr Neliveto!!!
Ei ole kyllä minunkaan käytössä vielä ollut etenemisongelmia, kyllä multa loppuu ennemmin kantti kesken kuin Lälliltä menohalut. Ja oon tulossa käymään, asia ei ole unohtunut mutta mut siirrettiin pois lentokentältä, joten et ole nykyisin lähellekään työmatkan varrella.
__________________
- En pidä teistä. |
#304
|
||||
|
||||
Niin se loppui yleensä minultakin kantti, varsinkin kun etutassu alkoi nousta "liian" korkealle.
Kyllä tuo etenee yllättävän hyvin "vakionakin" helmaputket/raudat paikoilleen niin voi niistä tunkkailla tarvittaessa tai voihan niistä vetää Lällin pystyynkin jos kupsahtaa kyljelleen
__________________
t: Neliveto *j120* |
#305
|
||||
|
||||
Lainaus:
Maksoin myös jokusen dollarin ja hankin sen enkunkielisen korjausoppaan tiedostona, kun ne kirjat tuntuu olevan aika kortilla. Lähetin molemmat tiedostot sihteerille (äitille) ja pyysin ostamaan helvetisti paperia ja painamaan "print". Kyllä jouluiset kirjalahjat on vaan ihania yllätyksiä, hmm...minkäköhän kirjan saan tänä jouluna...ei hitto, sehän taitaa olla itte tehtykin! Shh, yritän näytellä tietämätöntä! Edit: Lainaus:
Mut en mie kyllä millään raaskisi Lälliä kaataa, toivottavasti en onnistu silleen sössimään. On tää niin kiva vehjes, onneksi menit mielenhäiriössä myymään. . Onks sulla muistikuvia muutes onko vesipumppua koskaan vaihdettu?
__________________
- En pidä teistä. Viimeksi muokannut perkei : 27.11.2015 20:21 |
#306
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja perkei lienee vähän suditellu pimppikorollalla jos renkaat menee kahessa viikossa.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#307
|
||||
|
||||
perjantain tirskahdus
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#308
|
||||
|
||||
Palalukko on 100% silloinkun on veto päällä. Kun laskee kaasun, lukko irtoaa. Tämän voi todeta fyysisesti napsutuksesta, jota sinäkin kuulit kun oli akseli käyrä ja palat löi yli kokoajan.
|
#309
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
__________________
t: Neliveto *j120* |
#310
|
||||||
|
||||||
Lainaus:
Lainaus:
Eli ihan tavalista katuajoo, silleen kun nyt nuoriso ajelee. Ehkä vähän jotain hiekkatiellä räppäystä myös. Ne renkaat kulahti tosi nopeaan, asfaltillahan se "supatti" mutkissa koko ajan. Ne silleen hieroontui paskaksi, siis ei niissä kestäneet edes kudokset, vaan vaikka pintaa olisi vielä himppu ollutkin, niin kudokset korkkasi ja renkaisiin tuli patteja ja auto alkoi nilkuttaa. Tää nyt on vain yksi kokemus aiheesta hitsilukko, mutta tällä kokemuksella ei kovin houkutteleva, varsinkaan kun aikomus on Lälliä tielläkin käyttää. Eihän siitä mun maantieuto kyllä PITÄNYT tulla, kun sitä varten ostin Corollan, mutta...no siinä nyt kävi niin, että kun löytää Sen Oikean, niin sen kanssa haluaa olla koko ajan. Lainaus:
Lainaus:
Mut videotallenne on vielä olemassa, joten voin tarkistaa kuuluuko napsutusta mun kirkumisen yli. Lainaus:
Lainaus:
Eli joo, olen ryhtynyt kermaperseoffariksi, enkä aio tehdä jakopäätä itse, vaan korjaamon setä saa tehdä sen. Lukoista siis kiristetty kitka, palat tai paineilma olisi vaihtoehtoja. - Kummassa perässä sen lukon sitten pitäisi olla, jos valinta on kytkettävä lukko? - Kiristetyn kitkan maantieominaisuudet? - Kuinka usein sitä kitkaa sitten pitää huoltaa ja kiristää, kun A.I. mainitsi, että kuluminen on nopeaa? - Mites muiden lukkojen huoltoväli & huollon hinta, mikäänhän ei ole ikuista (paitsi Tojota).
__________________
- En pidä teistä. |
#311
|
||||
|
||||
Palalukosta viälä sen verran ,että se ei käy kitkan tilalle. Omasta siirsin takamurikan eteen ja etumurikkaan laitoin sen Lock Rightin ja siirsin taakse.
Ja pimpelipom, tän operaation jälkeen on lukko joka akselilla. En huomannut eroa kääntyvyydessä. Ja kitkahan pitää oikeastaan vain silloin kun renkailla on pitoa. |
#312
|
||||
|
||||
No se palalukkohan on lähtökohtaisesti aina "kiinni" eli vetää molemmilla. Kurvissa se päästää ulkokurvin puoleisen renkaan pyörimään nopeammin, myös veto päällä. Tietty jos lukko on rikki tai akseli kiero tms, voi lukko tehä ihan mitä tahansa. Vissiin suht tarkka asennus välyksistä, varsinkin jos pelkät lukkopalikat asennetaan kolme miljoonaa ajettuun japsiperään. Detroit locker palalukossa tulee koko lukkomurikka kuorineen päivineen, joten ei ongelmia siinä.
Mulla on Detroit locker lukot edessä ja takana, ollu kohta viis vuotta ja ajettu kesät talvet ja ikinä ei oo ongelmoinu lukkojen takia mitenkään, huoltovapaatkin on olleet. Ja autossa on jatkuva neliveto eikä napalukkoja. Ehkä automaatti auttaa tässä, kun veto on tasainen. Manuaalia hämmentäessä voi rytkiä enemmän. Ja kemppilukon rengaskuluma ihmettely liitty siihen kun pikkulohko volvossa on ollu väliaikainen kemppilukko 16 vuotta ja kyl ne renkaat on pitäny ihan suditella loppuun jos haluaa ne paris viikos menee. Muuten kestää vuosia.. Jos kudoksetkin on rävähtäny niin minkäkokoista jengiä siel on ollu takapenkillä hytkymässä!? Edit: niin kytkettävät varmaan silti auki ollessaan turvallisimmat jatkuvaan käyttöautoiluun peilijäällä lasit huurussa rööki suussa puhelin kourassa.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso Viimeksi muokannut veijon-esso : 28.11.2015 08:35 Perustelu: ARB fanitus |
#313
|
||||
|
||||
Kiitoksia tiedoista, poijjaat! Kiinnostavaa.
veijon-esso, onkohan ne mun pimppiksen renkaat sitten olleet jotenkin paskat. En nyt pysty 20v taakse muistamaan niiden merkkiä, saati tietämään kuinka vanhat renkaat ne silloin oli - ja ehkä tässä ajassa renkaat on kehittyneet muutenkin? Kierroksen käytettyjä 205:a silloin ostin ja ne meni tosiaan paskaksi sellaista haipakkaa, että niiden kuluttua loppuun ostin uuden perän pimppikseen. Perähän lukotettiin siitä perinteisestä syystä, että se ujelsi. Ah, näitä amisjuttuja. Lopetetaan, en kestä. Mut siis pikku tarkennus vielä; Lällissä ei mee kyllä lasit huuruun, enkä mie polta röökiä (tekis kyllä vieläkin mieli, vaikka lopettamisesta on 4v) ja Lällissä en kyllä ole puhelin kourassa ratissa muuta kuin suoraan ajaessa. On se sellainen norsu, että sen kuskaamiseen risteyksissä tarvii kaksi kättä. Tämän on Rohmokin monesti työmatkalla todennut, kun lyön sille aina luurin korvaan kesken jutun.
__________________
- En pidä teistä. |
#314
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ollu siellä jo muutaman vuoden ja hyvin pelittää. Toihan on silleen kiva, ettei sitä tartte erikseen kytkeä päälle kun maastossa ajelee. Jatkuva nelivetohan tossakin on, et saattaa tasata kyytiä pikkasen verrattuna tollaseen missä on kytkettävä ja auto on normiajossa takavetoinen Rangessa taas edessä ARB eli kytkettävä paineilmalukko ja takana samainen Detroit, sekin ihan kiva yhdistelmä. Toki edessä voisi olla myös kitkalukko, sellaista harkinnut Discoon (Detroit Truetrack). Katuajossa en ehkä tota palalukkoa laittaisi kuitenkaan eteen, mielummin sitten toi kytkettävä jos sinnekin 100% haluaa. Tää siis mun mielipide
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 28.11.2015 09:17 |
#315
|
|||
|
|||
akselilukko
Tuohon lukko asiaan annan oman mielipiteeni ja tosiaan niinkuin täällä on tullut ilmi eri lukkojen käyttäytyminen niin kyllähän se niin tosiaan on että jos akseli tikussa pieni heitto niin lock right detroit locker niin paukuttaa kovaa ja samalla itse lukko ei ole niin pitkä ikäinen kun taas arb ei tee samaa paukutusta jos akseli tikussa ois pieni heitto. Ja se pieni heitto akseli tikkuun tulee todella helposti varsinkin isommilla fillareilla mullakin varmaan tuli siitä kun kerran laskin vesi kelil kahva eellä mutta kun voima loppui niin tössäs ns" kun seinään eli itse kyllä laittaisin arbia joka nurkkaan jos rakentaisin
|
#316
|
|||
|
|||
Hei sitten tuohon peräöljy hajuun niin itsellä oli se huohotus letkun päässä oleva venttiili ihan kaput jolloin mulla lähti vuotaa murikan kehältä. Nyt kun tein jarru muutoksen taka akseliin niin molemmat käytin auki ja uusilla tiivisteellä joka on oikeesti todella ohut mut viel tiiviste massallla kasasin ettei vuotaisi enää sieltä eli mullakaan ei ollut vuotanut sinne jarrujen puolelle mutta jos murikan kehä pitää tiiveyden ja huohotus tukossa niin aivan varmasti sinne jarrujen puolelle tulee saattaa varmaan ne stefat nousta jopa ylös sielt
|
#317
|
||||
|
||||
Jos vetarit menee sladitellessa, ni en välttämättä menis sellasella autolla mettään ollenkaan..!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#318
|
||||
|
||||
Lainaus:
Aina kun olisin sanomassa jotain oikeaa asiaa niin Perkeillä ilmestyy jyrkkä mutka tai risteys eteen Sen takia puhunkin ihan puutaheinää T Rohmo
__________________
Missä on tahtoa, siinä on tie hojolla se etanakin arkkiin pääsi Mikkelin Offroad Club ry harborcruisers |
#319
|
||||
|
||||
Eihän autossa saa puhua luuriin.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#320
|
||||
|
||||
Tästä tuli mieleen, että viime viikolla pistin sivusilmällä merkille punaisen Yariksen, joka lähti minusta ohi (olin Corollalla joten ajoin 100km/h). Sitten se jäi siihen rinnalle kiemurtelemaan. Lopulta oli jo pakko vilkaista sivulle, että onko se joku tuttu vai mitä se tupertaa siinä rinnalla. Niin jumankauta siellä ratin takana joku nainen luki KIRJAA. Ohituskaistalla.
__________________
- En pidä teistä. |
#321
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
- missing operating system - |
#322
|
||||
|
||||
Mahdollisesti!
__________________
- En pidä teistä. |
#323
|
||||
|
||||
Lainaus:
Onhan sitten vielä torsen lukko pakettia sekoittamaan.. Kitkalukko pähkinänkuoressa: siellä on kitkalevyt vähän niinkuin monilevykytkimessä ja jousi joka tekee esijännityksen ja painaa levyjä vastakkain tällöin lukko on 100% Toimii kutakuinkin näin: Toisen pyörän sutiessa kitkalevyt siis välittävät voimaa toiselle pyörälle. -jos toinenkin pyörä on tarpeeksi liukkaalla ei välttmättä kitkalukko ala luistaa vaan lukko on edelleen 100% heti kun toinen pyörä nappaa pitoa jostain siirtyy voima toiselle pyörälle joka sutii, kitkalukko siirtää tietyn momentin verran voimaa toiselle pyörälle ja auto lähtee liikkeelle mikäli pitävälle pyörälle siirtyvä momentti on tarpeeksi iso. -pahoissa paikoissa harvoin kitkasta on juurikaan apua liian pienen esijännityksen takia ja auto ei liiku mihinkään. Kitkan välittämää momenttia voidaan kasvataa joko lisäämällä levyjen määrää ja tai lisäämällä lukon esijännitystä. Tästä päästäänkin siihen että auto ei ole enään uusi. kitkalukon jousi on ainakin jollain tasolla kuoleentunut ja kitkalukon kitkapinnat ovat kuluneet eli lukko on paljon löysempi kuin tehtaalta lähtiessään. Hyvä apu ensialkuun olisikin kitkalukon piukkaminen tehdasarvoihin tai hieman lisää. Nyrkkisääntönä mitä enempi kitkalukkoa piukataan sitä enemmän se kuluu (vertaa kytkimen luistattamiseen.) (toki jos piukataan jumiin asti niin lakkaa kulumasta kun ei luista) sulla on tuo lukko ollut tuolla kohta 27-vuotta joten se on kulunut väsynyt. siksi tuo lukon piukkaus voisi olla hyväkin juttu. +se on halpa +et saa takuula tuolla mitään rikki +sopii suoraan paikalleen +toimii maantiellä niinkuin valmistaja on suunnitellut +huoltovapaa -pahassa paikassa ei auta. paineilma +napista 100% eikä luista +sopii suoraan sun perään ilman laakerimodauksia -kallis (1250e sis kompuran + työt) -suht työläs asennus -kestää kytkeä jos painepytty tyhjä -saat paikkoja rikki ainakin edestä -lähes huoltovapaa palalukko +-kohtuu hintanen +-automaattinen -vaatii huoltoa aika-ajoin --- ei sovi sun nykyseen kitkalukon tilalle vaan palalukko pitää kasata avoimeen perään ja se asentaa murikkaan. avoimessa perässä taas eri kokoset laakerit eikä sopivia saa vaan pitää holkittaa jotta sen saa taakse. (etuperään sopii suoraan) -saattaa potkasta lukon jännästi kiinni mutassa ja sen jälkeen pyörii kasa käsiä kabiinissa ja tunnelma on vähintäänkin jännä. Torsen sen verran harvinainen etten selitä turhaan siitä. Sitten kun päätät mitä lukkoa haluat niin ilmottele niin asennan sen sulle. tänävuonna tullu tojotan perät purettua vasta 5-kertaa joten saatan tietää mitä teen 1.kitkalukon huolto 2.kerta. kitkalukon piukkaus 3.kerta arpin asennus 4. arpin tarkastushuolto 5. välitysten vaihto Etuperä: 1. arp asennus 2. arp huolto 3. rikottu murros jonka jälkeen arp tarkastus 4. välitysten vaihto
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#324
|
||||
|
||||
--- ei sovi sun nykyseen kitkalukon tilalle vaan palalukko pitää kasata avoimeen perään ja se asentaa murikkaan. avoimessa perässä taas eri kokoset laakerit eikä sopivia saa vaan pitää holkittaa jotta sen saa taakse. (etuperään sopii suoraan)
Tota en tienny. Mul on suikas LN-65 akselit ja niis kävi suoraan takamurikka eteen ja päin vastoin. |
#325
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Lj70 päälaatikko ja jakkis | vv87 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 24.04.2015 05:24 |
Ostetaan LJ70 peilit ja takalyhdyt | Redbull | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 26.09.2013 19:02 |
Ostetaan LJ70 takalyhdyt ja peilit | Redbull | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.09.2013 23:51 |
Myyty lj70:n peilejä ja snorkkeli | koboltti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 10 | 15.06.2013 22:31 |
Myydään Lj70 startti ja laturi. | ToyotaHj60 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 17.05.2012 15:41 |