Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.11.2015, 17:17
GrapL GrapL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.09.11
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 245
Perusasetus

Mites saan tosta ln46 hilun ohjauksesta väljät pois? kello asteikolla n. 10min väljää ratissa..


Ja sitte mites tollanen kuormaa haisteleva jarruventtiili säädetään? Omassa tuntuu tarraavan peräpään asfaltilla ennemmin jumiin asti ku etupään.




Ristikko homma ei tuntunu ratkeevan millään joten vien maanantaina koneistettavaks ne lenkit siihe 29mm eli DT-25 kokoon niin jatkossa ei tarvii sen kanssa tapella..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.11.2015, 21:22
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Etuvedon jurina johtuu kardaanista.
MF lainas omastaan kardaania testikäyttöön ja sen kanssa ei jurinoita tule. ISO kiitos!
Eli tuossa omassa kardaanissa on jokin vialla...käänsin sitä 180astetta rihloilta ja muuttui jo inhimilliseksi muttei vieläkään ole niin hyvä mitä lainakardaanilla,
Pitää soitella paikalliseen koneistamoon ensviikolla jotta onnistuuko tuplanivelellisen tasapainotus. €€€?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O

Viimeksi muokannut bluevan : 27.11.2015 21:24
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.11.2015, 22:55
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GrapL Näytä viesti
Ristikko homma ei tuntunu ratkeevan millään joten vien maanantaina koneistettavaks ne lenkit siihe 29mm eli DT-25 kokoon niin jatkossa ei tarvii sen kanssa tapella..
Eikö olis helpompi tilata ne oikeet ristikot vaikka tamgearsilta. Muutenkin ovat erikokoiset ne tuplanivelen ristit ku muut. Näin ainakin oli LN65 hilussa.
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.11.2015, 16:22
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -JoNe- Näytä viesti
Eikö olis helpompi tilata ne oikeet ristikot vaikka tamgearsilta. Muutenkin ovat erikokoiset ne tuplanivelen ristit ku muut. Näin ainakin oli LN65 hilussa.
Mielestäni noin jo edellä vastasin
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.11.2015, 18:57
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 446
Perusasetus

Niin vastasit mut ajattelin kannustaa GrapL:ia ettei tarviis jatkaa ongelman kanssa painimista
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.11.2015, 19:28
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GrapL Näytä viesti
Ja sitte mites tollanen kuormaa haisteleva jarruventtiili säädetään? Omassa tuntuu tarraavan peräpään asfaltilla ennemmin jumiin asti ku etupään.
Meneehän se muutenki se peräpää ensin lukkoon kun on kevyempi? Sit jos tuntuu ettei etupää jarruta juuri ollenkaan, niin ootko kattonu ettei oo rumpujarrujen automaattisäätäjät jumissa? Jos on tarpeeks ilmaa rummun ja kengän välissä kaikki jarrupolkimen liike häviää sinne ja sit nappaakin yhtäkkiä takajarrut lukkoon.

Jos auton alustan korkeutta ei ole muutettu ei varsinaisesti tarvii säätää kuormaventtiiliä, sen tangon korkeushan on säädettävissä suhteessa akseliin. Tää tietty edellyttää ettei se venttiili oo jumissa.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.11.2015, 20:26
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Meneehän se muutenki se peräpää ensin lukkoon kun on kevyempi? Sit jos tuntuu ettei etupää jarruta juuri ollenkaan, niin ootko kattonu ettei oo rumpujarrujen automaattisäätäjät jumissa? Jos on tarpeeks ilmaa rummun ja kengän välissä kaikki jarrupolkimen liike häviää sinne ja sit nappaakin yhtäkkiä takajarrut lukkoon.

Jos auton alustan korkeutta ei ole muutettu ei varsinaisesti tarvii säätää kuormaventtiiliä, sen tangon korkeushan on säädettävissä suhteessa akseliin. Tää tietty edellyttää ettei se venttiili oo jumissa.
Ohjeita säätöön olisi vaikka tuossa: http://www.hilux4x4.co.za/manual/ ja siitä selaat kappaletta 19 hartaasti niin alkaa paljastumaan sen säätötangon perusmitta sekä paineiden säätö painemittareilla ja 750 kg kuormalla.

Takapyörät on sellaiset, että ne ei saisi jarruttaa ennen etupyöriä. Kuorman lisäys lisää jarrupainetta takana. Etujarrut toimii aina ja jos tuo kuormaventtiili on jumissa menee poljin joko pohjaan ja toisella polkaisulla etujarrut toimii tai sitten takajarrut toimii liikaa...

Justiinsa uusin eteen letkun ja putken sekä jarrurummun. Toinen puoli on vielä tekemättä.

Tsemppiä kaikille jarruremontoijille.

Ai niin unohdin sen kardaanin katsomisen, mutta se taisikin jo selvitä..
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.11.2015, 16:37
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Osaakos joku sanoa tai viitsiikö joku omasta autostaan kokeilla.
Siis kyse ahdonalaisen pumpun toiminnasta, mulla kun ei vaikuta onko letku irti vaiko kiinni.
Kokeilin paineilmaa laittaa 1bar tyhjäkäynnillä ollessa niin eikö silloin kuuluisi kierrosten nousta kun polttoainetta pitäisi mennä enemmän?
Jotenkin tuntuu että tuo ei toimi kun kerran ei ole vaikutusta onko letku kiinni vaiko irti.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.11.2015, 16:51
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Osaakos joku sanoa tai viitsiikö joku omasta autostaan kokeilla.
Siis kyse ahdonalaisen pumpun toiminnasta, mulla kun ei vaikuta onko letku irti vaiko kiinni.
Kokeilin paineilmaa laittaa 1bar tyhjäkäynnillä ollessa niin eikö silloin kuuluisi kierrosten nousta kun polttoainetta pitäisi mennä enemmän?
Jotenkin tuntuu että tuo ei toimi kun kerran ei ole vaikutusta onko letku kiinni vaiko irti.
Mulla on tällanen tuntuma, että omassa LN170:sessä 1998 lopulta ruiskutuspumpun päälle menee ALIpaineletku ja jos sen ottaa pois, kulkupuoli on hyvin laimeaa, joskin kone käy muuten normaalisti.

Päädyinkö tähän kokeilemalla laittaa paineilmaa ensin, mutta letkut ja liittimet kun muistuttaa alipaineletkua.

Korjatkaa jos on varmaa tietoa oliko siis alipaine- tai ylipaineletku ja onko eri vuosimalleissa erilaisia ratkaisuja.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.12.2015, 05:47
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

[QUOTE=tekniikkamies;1267021]Mulla on tällanen tuntuma, että omassa LN170:sessä 1998 lopulta ruiskutuspumpun päälle menee ALIpaineletku ja jos sen ottaa pois, kulkupuoli on hyvin laimeaa, joskin kone käy muuten normaalisti.

Päädyinkö tähän kokeilemalla laittaa paineilmaa ensin, mutta letkut ja liittimet kun muistuttaa alipaineletkua.

Korjatkaa jos on varmaa tietoa oliko siis alipaine- tai ylipaineletku ja onko eri vuosimalleissa erilaisia ratkaisuja.[/QUOT

Eikös karaa muokata että se pääsee painumaan alemmas?
Imusarjaan tulee painetta kun kerran turbo puhaltaa, sieltä menee letku saastehässäkkään ja pumpulle, eikös siellä painetta ole eikä alipainetta?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.12.2015, 10:40
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Mä olen siinä käsityksessä, että siellä on myös alipaineletkuja tai putkia ja on vaara asiaan syvällisemmin perehtymättä, että ne menee sekaisin keskenään tee se itse touhuissa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.12.2015, 02:04
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Kokeilin paineilmaa laittaa 1bar tyhjäkäynnillä ollessa niin eikö silloin kuuluisi kierrosten nousta kun polttoainetta pitäisi mennä enemmän?
Ei. Ahtopaine siirtää syötönrajoitinta, ei säädä suoraan syöttöä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.12.2015, 16:17
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Ei. Ahtopaine siirtää syötönrajoitinta, ei säädä suoraan syöttöä.
Tuota, mulla lienee kalvo rikki tuolta kellosta, pultilla kuitenkin saa painettua karaa alemmas ja ruokamäärä lisääntyy.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 05.12.2015, 13:54
ässäarpa ässäarpa ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 16.01.15
Sijainti: Mikkeli, Suomi
Viestit: 26
Perusasetus

http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...5,86,372&lang=

Kellään kokemusta? Meinasin vapari Taroon lötkäyttää, käypikö edes?

Ja 40% lisää pitoa alkuperäiseen, turbon vai vaparin kytkimeen?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 07.12.2015, 20:01
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Osaakos joku sanoa tai viitsiikö joku omasta autostaan kokeilla.
Siis kyse ahdonalaisen pumpun toiminnasta, mulla kun ei vaikuta onko letku irti vaiko kiinni.
Kokeilin paineilmaa laittaa 1bar tyhjäkäynnillä ollessa niin eikö silloin kuuluisi kierrosten nousta kun polttoainetta pitäisi mennä enemmän?
Jotenkin tuntuu että tuo ei toimi kun kerran ei ole vaikutusta onko letku kiinni vaiko irti.
Uusi kalvo vaihdettu, vanhakin oli ehjä. Näköjäs Mynän maestron vaihtama "rasian" kansi oli viritelmä, säätöpultin mutteri parilla huonolla hepillä kiinni ja epksilla juotettu "tiiviiksi". Vuoti siitä juuresta paineet pihalle. Kemppi liimaa puikolla päälle ja nyt antaa lisää ruokaa kiihdytyksessä ja vetää sinne 3-3500rpm paikkeille.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 01:14 (GMT +2).