![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Lapin Kumessa voi kuulemma säätää lamellien tiheyttä. Tiistaina menee renkaat saippaukseen ja tarkoitus on tehdä 4mm jaolla olevat viirut. Sittenhän sen näkee onko Trepadorista talvioffaukseen.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei ne ainakaan huonone!
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Viiltelin kumit stanleyn saippauskoneella. Etupäähän tein vain poikittaisia viiltoja, sitte hoksasin, että ristiin tehdyt viillot vois toimia paremmin. Taakse tein sitte salmiakkikuvion.
Lyhyen koeajon jälkeen tuntui, ettei mitään iloa. Tänään kun ajoin pitempiä matkoja, niin tuntui että rengas alkoi pitämään muutaman kilometrin ajon jälkeen huomattavasti paremmin. Kai ne vähän notkistuu ja alkaa pitämään paremmin. Sadan kilometrin kokemuksella sanoisin, että parani. Hankala mitenkään varmasti sanoa, kun muutaman asteen muutos lämpötilassa vaikuttaa muutenkin niin paljon. Suurimpana ongelmana nuissa renkaissa oli uraherkkyys polanteella. Siihen tuntui nyt tulleen helpotusta, vaikka ei nuita vieläkään hyväksi voi kehua. Eipä tuollaisilta renkailta voi paljoa odottaakaan. Harkitsen vielä rengasleikkurin ostoa, vois vähän pilkkoa nuita nappuloita. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vianorin lehtisessä kerrottiin että Turun Vianorilla on saippauskone ja johonkin kiinteistötyökoneeseen olivat saipanneet pyörät.
Onko palstalaisilla kokemuksia Turun saippaustoiminnasta? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Wille kiinteistötraktoreiden renkaita ovat pääasiassa saipanneet, eli hankookin ja maxxiksen M/T kuviollisia. Muutamia kuorma-auton renkaita myös. Omatkin hodarin 33" GT Radialit kiikutin sinne loppusyksystä heti kun saivat koneen kasaan, harmi vaan ettei täällä lounaisnurkassa ollut taaskaan kunnon talvea mutta mielestäni jääpito parani ainakin jonkun verran...
__________________
HDJ100 -99 Ex: HDJ80 -91 VW Taro -90 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kertokaas kokemuksia saipatuista mutikoista!
Entä voiko jo nastoitettuja mutikoita vielä saipata koneella? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ei varmaankaan voi saippauttaa nastoitettuja. Osuu väkisinkin nastaan ja rikkoo terän?
Mulla on uuden mallin mutikat saipattuna 35 koossa ja vaimolla hankook dynaprot saipattuna 33 koossa. Ollaan nyt ajettu muutama vuosi noilla ihan työmatkaakin ja näyttää siltä että mutikka alkaa vissiin kovettua tai jotain kun pito heikkenee. Uutena piti oikeen erinomaisesti ja nyt siis kohtuudella. Ei tee kuitenkaan mitään ongelmaa hallinnan suhteen. Hankook on pitänyt pito ominaisuudet ehkä hieman paremmin. Mun seuraavakin rengas tulee olemaan saipattu. On siinä sen verran iso apu ja ero. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Akelta luvat isompiin kumeihin?? | savlari | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 23.02.2007 21:57 |