![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ainakin väittävät että kauhan piikkejä jos hitsaa niin repeää ellein kunnolla ole kuumennettu ensin ennen hitsausta. Ei +20 oikein ole esilämmitys, sisälämpötila tai ulkolämpötila kesällä. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Aina esilämmitys ku kovia hitsaillaan.. 160-180 c noin tietenki riippuen vähän valmistajasta. Mutta senhän hitsari tietää jos on ennenki teheny?
Mutta jos huuli on 300-400 ja nuin ohut niin eipä tuossa pitäisi olla mitään ongelmaa. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Olettaen että huulilevy on tavanomainen 400 hardox ja 30mm paksu niin 20 astetta materiaalin lämmöksi riittää.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Hitsauksesta & hitsauskoneista en mitään tiedä niin kysytäänpäs tässä topicissa, kun ammattilaiset on kuulolla. Eli Suikassa on pakosarjassa sellanen 3-4 cm pitkä halkeama, joka varmaan olisi hyvä saada umpeen ettei suurene ja hajota koko pakosarjaa. Milläs menetelmällä sen saisi helpoiten/parhaiten fiksattua ?
__________________
Tumpula Racing Team |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Valuraudan hitsaushan tapahtuu sillein että se hitsattava alue lämmitetään pillilöillä kuumaksi (toho ei kuulemma riitä???) Jonka jälkeen hitsaus, ja jäähdytellään kaikessa rauhassa. Noin niinku pääpiirteittäin, joku joka jaksaa loruilla vaihevaiheelta valuraudanhitsauksen tapahtumaketjun, niin sen tehkööt. Onhan ne noihin valurautasiin pakosarjoihin hitsannu ihan onnistuneesti turbon laippoja että ovat saaneet turbopakosarjan. ![]() Viimeksi muokannut Ab3 : 19.11.2015 12:32 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
EDIT: no katos, samoja säveliä joku jo kerkes laittaa samaan aikaan ![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 19.11.2015 12:33 Perustelu: edittiä lisätty |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Unohtui mainita, että kyseessä on alkuperäinen valurautainen pakosarja.
__________________
Tumpula Racing Team |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Pillillä punaseksi ja migillä hitsaa. Kuumana naputtelee pallopäävasaralla varovasti ja käärii villoihin jäähtymään.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
E: ysäritojon pakosarjan pystyi hitsaamaan ihan kylmänäkin kun piti kerran kokeilla, C kadetin sarjasta sauma lohkesi heti irti vaikka oli yli 100C esilämpöäkin. Että sitä "valurautaa" on hyvin monenlaista.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori Viimeksi muokannut Jappi : 20.11.2015 02:10 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hitsaus | Kirk | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.05.2008 19:29 |
m:ac/dc hitsaus keskus | SAMROCK | O/M/V Muut | 10 | 18.10.2007 11:49 |
Banjon hitsaus | Uazmies | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 09.10.2007 18:57 |
Hitsaus kysymys | panzer | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 28.03.2007 20:16 |
HJ:n rungon hitsaus | _JJ | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 30.07.2006 19:42 |