![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() pvc putkeahttp://fluorotech.fi/pvc_paineputkistot Tuon tyyppisiä on käytetty paljon, eikä tule korroosio ongelmaa. Helppo liimata ja nopea tehdä.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Miten nämä muoviputkistot kestää aikaa vastaan, eikös muovien ominaisuudet muutu kun ikää tulee? Entä minkälainen sirpalevaara jostakin systä pettävässä muoviputkessa on verrattuna metalliputkeen?
Tarttis kans laittaa ilmalinja kiertämään ympäri verstaan. Joku kevyt ratkaisu, muovi ai alumiini tulee, niin saa putket laitettua roikkumaan kaapelihyllyjen kannakkeisiin.
__________________
Jukka Viimeksi muokannut JiiPee : 16.11.2015 07:38 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Pneumatiikkaputki ei käsittääkseni sirpaloidu vaan repeää, muoviputki kyllä kestää jiipeen eliniän jossei putkeen vaikuttava lämpötila heittele pakkasesta-->polttavaan ja takaisin.... Onhan rekka-autojen jarrupiireissäkin käytetty muovia ties kuinka kauan...
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Se voisikin olla käypä ratkaisu, eikä pahan hintainenkaan. Isohkoa pexiä lenkki verstaan ympäri, kulmat ja liitokset noilla puristusosilla. Alas laskut sitten vaikka kuparilla, jos haluaa suorana pysyvän kangen seinälle.
__________________
Jukka |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jotkut suunnittelijat haluaa rungon laskevaksi ja haarat "joutsenkaulalle" lähtemään ensin ylöspäin. Rungon alapäähän sitten tyhjennys. Paisarinkin voi laittaa sinne alapäähän, niin vettä mahtuu säiliöllinen, ennenkuin tarvii tyhjentää..
![]()
__________________
Horsepower and Drag Racing www.facebook.com/FunJamRacing Ajoneuvojen loppukäyttäjä.. Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti. HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa) Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa) Lehmä: Trailduster -76 Exiä C306:Kuorkkikrossivoittaja Protector: Avoläjä TuninkiBertta: -80 Pätkis: pätkäpatrolli -82 Urbo HJ Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero Esory |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Pex kestää kuitenkin 16bar ja putkifirmoilta/tutulta putkimieheltä saattaa saada melkeen ilmaiseksi "hukkapätkiä" joten edullinen ratkaisu, meillä ainakin kaikki alle 10m pätkät jää työmaalle ja sieltä tod.näk roskiin...
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Eikös tuohon pexiin saa sopivilla välikappaleilla alasvedoiksi vaikka sinkityt teräsputket?
Jotenkin tuo pex/pvc/komposiitti alkaa houkuttelemaan vaakavedoiksi, ja pystyt tekisi sitten metallista.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Ite tein kompressorivaunun ja siinä tuli galvanoitua vesijohtoputkea tuuman sisähalkaisijalla, kierreliitoksella ja tappura kuparitahnalla voideltuna tiivistämässä.
Ehkä jos hiekkapuhallettas 8 millin suuttimella, putkea tai letkua menis joitain kymmeniä metrejä, tultas toimeen tuuman sisähalkaisijan putkella tai letkulla. Silloin oltas sähkön tarpeen osalta ehkä sulakekoossa 63 a. Jos tarve on tätä suurempaa, sitten paksumpia vaihtoehtoja. Itsellä kun on 1000 litran paineilmasäiliö, olen tuuminut, aika kovaa meininkiä tulisi jos sieltä tulee ilma 2 tuuman sisähalkaisijan putkella tai letkulla lähemmäksi ja säiliö olisi ulkona turvallisessa paikassa. Mitä suurempaa ja kovempia paineita, sen paremmin on oltava tehtynä. Toisaalta tarpeeksi paksusta putkesta tai letkusta virtaa ilma hyvin matalallakin paineella. Itsellä ollut vääräntyyppistä letkua ja jo tuuman sisähalkaisijalla oleva on ollut aika epämiellyttävä hajotessaan tai irrotessaan. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Itselle tulossa verkosto talliin 15-28mm pex putkesta, liitokset messinkisin puserrusliittimin..
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mites oli komposiittiputki? On kovaa mutta silti taipuisaa että sen saa vedettyä kourusta ulos ja puristaa siihen jatkoliittimen, t-haaran tai mitä haluaa ja painaa takaisin kouruun. Mukava taivutellakkin. Putki suht halpaa mutta liittimet maksaa. Mutta on tosi siistin näköistä.
__________________
Mersumies. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() 90 astetta taitaa olla hetkellinen maksimi tolle putkelle. Verkostossahan toi kestää varmaan paremmin , kun ei sillai lämpene.
__________________
- missing operating system - |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Saako kiepillä olleen pexin oiottua kohtuullisen suoraksi jollakin keinolla vai pitääkö vain laittaa tarpeeksi tiuhaan kiinni, että edes olisi sinne päin suorassa? Entä miten kiinnitys kannattaisi tehdä, ns. C-kiinnikkeillä vai jotenkin muuten? Tarvitseeko liikkumavaraa kiiinnityksiin?
__________________
Jukka |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Tuo pex ei mielestäni tarvitse liikkumavaraa toisin kuin esim. komposiitti..
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
#17
|
|||
|
|||
![]()
En jaksa tietää onko jo ehotettu, mutta tekisin pitkän sivun putkistosta mahdollisimman isosta putkesta alamäellä ja laskuhanalla. Toimii painesäiliönä ja veden erottimena. Halvalla muttei ole kaunis. No offikamppeet on, siis kauniita!
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Terassin rakentaminen | osilpi | Chit-Chat | 26 | 26.07.2016 22:49 |
Koira-aitauksen rakentaminen | khonkonen | Chit-Chat | 5 | 23.05.2009 17:13 |
Rangen pakoputken rakentaminen | janiojan | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 22.10.2008 12:02 |
Rakentaminen on mukavaa... | SoSo | Chit-Chat | 23 | 11.12.2005 19:15 |
Koneen kunnostaminen/rakentaminen | Harri | Vuosimallit 1968-1982 | 1 | 15.02.2004 22:49 |