Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai
Eilen oli hyvä tapaus jalankulkija vs. autoilija pysähdyksestä
Ite tulin noin 40Kmh ja rouvashenkilö jalkakäytävää, tää rouva pysähty ehkä sekunniksi maksimissaan kahdeksi. Verraten siihen, et minä oisin pysähtynyt ja odottanu rouvan suojatiestä yli ja sit kiihdyttänyt liikkeelle. Ainakin minuutti pari ois menny, eli kumpi on egologisempaa se et jatkan samaa vauhtia vai käytän tyhjäkäynnillä autoa ja sit kiihdytän matkanopeuteen
Muttas asiaan, mun mielestä kevyenliikenteen suojeleminen ois tärkeempää kuin kevyen liikenteen oikeuksien
"ärju";n tapauksessa tytär vakavasti loukkaantuneena ei pahemmin lohduta vaikka kuinka olisi ollut oikeus ajaa eteen
Verraten siihen, et eteen ei edes saisi ajaa, jolloin tyttö todennäköisesti olisi pysähtynyt
Sen verran liikenteessä on näitä jotka tietää, et suojatielle saa kävellä jolloin ne hyppää vauhdista pyörän päältä ja jatkaa puolijuoksulla suojatielle
|
Tässäkin tapauksessa tytär ei saanut pyöräänsä pysähtymään, tuli ilmeisesti paniikki. Olen opettanut niitä että peltilehmien kuskit on kaikki idiootteja minä ensin tyypejä, kaikille suojateille pitää pysähtyä ja varmistaa että voi mennä yli.
Nyt varmaan kävi niin että kun ei puskien yli nähnyt kun tien toisella puolella olevan kaverinsa, tuli tilanne liian nopeasti. Ja sitten paniikissa ei enää osannut jarruttaa.
Silmämääräisesti nopeus oli 50kmh nopeammalla puolen, siis autoilijalla. Rajoitus oli 30kmh ja päiväkoti 20m päässä. Ja kuskina eskarin opettaja, luulisi ammatti ihmisenä tiedostavan rajoittaa nopeutta kyseisellä paikalla.. Mut tämä tästä, onneksi ei mitään käynyt