Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.11.2015, 09:42
Pajakameli:n Avatar
Pajakameli Pajakameli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.13
Sijainti: Enontekiö (Käsivarsi)
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RR82 Näytä viesti
Onkohan mahdollisesti virtalukon pohjassa jonkinmoinen häikkä kun sähköt toimii normisti ku avainta kääntää virta-asentoon, mutta ku yrittää startata ei tapahdukkaan mittään? mut startin solenoidin perseestä ku yhdisti heräte ja plus navan startti toimi moitteetta ja sai auton käyntiin?

Vai mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään ensitöikseen? onko ollut vastaavia ongelmia muilla? ja samoin käykö vanhemmasta vm.88 3.5efi rankun virtalukonpohja uudempaan vm.91 autoon? vai tarviiko vaihtaa koko virtalukko systeemi?
Jos sulla on automaatti laatikolla se, niin se ei välttämättä tunnista että vaihde on vapaa,
eikä siitä syystä starttaa...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.11.2015, 09:48
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.396
Blog Entries: 5
Perusasetus

Jep, automaagissa on siellä kyljessä "inhibitor switch", jossa yhdistetty pakkivalo ja sitten käynnistyksen esto, joka estää starttaamisen jos valitsin on jossain muussa kuin N tai P -asennossa. Eli mittaileppa se. Lootan kyljessä kaavelin juuressa on se kytkin kuskin puolella, josta lähtee johdot ja liitin, jonka voi ottaa auki ja mitata yleismittarilla toimiiko vai ei.

Voihan niissä johdoissakin olla vikaa....
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.11.2015, 10:32
RR82 RR82 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.06
Sijainti: PIeksämäki, Finland.
Viestit: 617
Perusasetus

Mut voiko se silloin silti startata suoraa startin persiistä??? mut pittääpä tuo tarkistaa. Pystyykös ton osan vaihtamaan? vai miten tuo korjataan??
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.11.2015, 10:41
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.396
Blog Entries: 5
Perusasetus

Kyllä sen pystyy vaihtamaan, siinä on muistaakseni pultti tai mutteri ja sellanen peltihaarukka pitämässä sitä paikallaan, mut kannattaa mittailla ettei turhaa vaihda, jos se onkin ehjä - tai johto jostain irtikatkipoikki.

En nyt tarkalleen muista kytkentää, mut tais se starttirele olla just ton kytkimen kautta, eli jos annat virtaa suoraan, on mahdollista startata.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.11.2015, 10:46
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RR82 Näytä viesti
Mut voiko se silloin silti startata suoraa startin persiistä???
Ainakaan mun tietääkseni se laatikolta tuleva start inhibitor ei mene ECU:lle tai sytkälle,
eli se estää juurikin sen startin herätteen aktivoitumisen. Sähkökaavioista selviäsi varmaksi.

-Paavo
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.11.2015, 10:49
RR82 RR82 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.06
Sijainti: PIeksämäki, Finland.
Viestit: 617
Perusasetus

Täytyy perehtyä kun auton tuo lähemmäksi hallille tuohon kytkimeen ja tehdä väliaikainen starttinappula niin pääsee mehtää ajeleen.. ei mukava nurmikolla/lumella jos tulee niin ruveta konttailemaan.

mitataanko se siitä johdosta et tuleeko sinne virtaa vai siitä kytkimestä? ku en näistä sähköhommista ole kovin perillä asioissa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.11.2015, 10:56
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.396
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RR82 Näytä viesti
Täytyy perehtyä kun auton tuo lähemmäksi hallille tuohon kytkimeen ja tehdä väliaikainen starttinappula niin pääsee mehtää ajeleen.. ei mukava nurmikolla/lumella jos tulee niin ruveta konttailemaan.

mitataanko se siitä johdosta et tuleeko sinne virtaa vai siitä kytkimestä? ku en näistä sähköhommista ole kovin perillä asioissa.
Vähän vaikea selittää, mut helpoiten käy kun sen kytkimen liittimen ottaa irti ja mittaa mitkä karvat yhdistyy kun pistää pakin päälle = pakkivalo ja sit toiset pitäis yhdistyä kun pistää N ja P asentoon = inhibitor eli se on kaks toiminen kytkin. Jos nämä toimii, sitten vaan seuraamaan johtoja pitkin missä mahdollinen katkos ja/tai vetää rinnalle uuden johdon. Tai sit vaihtaa risan kytkimen uuteen jos vika oli siinä.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.11.2015, 18:17
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Oon ehkä kysyny tätä aiemminkin, mutta pahvi ei muista.

Käykö kakkosdefen tuplanilviäiskardaani vanhempaan rangeen? Niitä saa aika halvalla uk ebaystä
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.11.2015, 01:58
RR82 RR82 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.06
Sijainti: PIeksämäki, Finland.
Viestit: 617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Vähän vaikea selittää, mut helpoiten käy kun sen kytkimen liittimen ottaa irti ja mittaa mitkä karvat yhdistyy kun pistää pakin päälle = pakkivalo ja sit toiset pitäis yhdistyä kun pistää N ja P asentoon = inhibitor eli se on kaks toiminen kytkin. Jos nämä toimii, sitten vaan seuraamaan johtoja pitkin missä mahdollinen katkos ja/tai vetää rinnalle uuden johdon. Tai sit vaihtaa risan kytkimen uuteen jos vika oli siinä.
Mut jos tuo kytkin hajoaa koska ei tuo n ja p asennon tunnistin toimi niin eikö siitä pitäisi hajota myös tuo pakkivalon tunnistin samalla? vai hajooko siitä vain tuo n ja p tunnistin? koska ainakin pakkivalot toimivat vielä iltasella ku oltiin auto käyntiin saatu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2309 03.09.2025 06:41
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
SUOMENPYSTYKORVAN Omistajat Tänne. hoojii Chit-Chat 7 28.05.2011 21:46


Sivu luotu: 08:15 (GMT +2).