Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.10.2015, 10:16
pipo_esa pipo_esa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.10
Sijainti: Kangasala
Viestit: 183
Perusasetus

Huomasin että lohkossa on koodina 2L ilman T:tä, googlella Krissellä on samanlailla mutta mites muilla? Onkohan vaihdettu vaparin lohko?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.10.2015, 17:59
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 877
Perusasetus

HUOMIO. yllä postaamani land cruiser facebookryhmän sivusta tuli vahingossa sivu. sen pitää olla ryhmä jotta siine voi kommentoida normaalisti. alla uusi toimiva ryhmä tykätkääpä siitä.
(poistan aiemman sunnuntaihin mennessä)

https://www.facebook.com/groups/1514...96262/?fref=ts
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.10.2015, 21:46
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pipo_esa Näytä viesti
Huomasin että lohkossa on koodina 2L ilman T:tä, googlella Krissellä on samanlailla mutta mites muilla? Onkohan vaihdettu vaparin lohko?
Lohko tai ennemmin koko moottori mihin sittemmin laitettu turbollisen pakosarja, pumppu jne.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.11.2015, 19:56
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Lohko tai ennemmin koko moottori mihin sittemmin laitettu turbollisen pakosarja, pumppu jne.

Onko juuri näin että lohkossa pitää lukea 2L-T jos turbo? kun omassa ei lukenu kun 2L.. ja muistaakseni kaverin vanhassa läjässä sama homma.. niin ja mulla kyseessä 2L-T2 mosa.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.11.2015, 20:07
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

kyllä mullakin lukee 2L vaikka oli 2LT kone ja uudessa vapari konees lukee kans 2L lohkot kun molemmissa on samat niin veikkaampa että sen takia ei ole kirjattu 2LT
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.11.2015, 14:07
HmT:n Avatar
HmT HmT ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.09.15
Sijainti: Tre/Lti
Viestit: 42
Perusasetus

palstaa jokusen tunnin selanneena ja searchia käyttäen yritin etsiskellä juttua lj.n pumpuista ja vuodoista. Kaikissa tapauksissa mainittiin että pumppu vuotaa naftaa toisin kuin ko. tapauksessa.
Olisiko kellään tietoa mistä/minkä kannen alta alkaa vikaa etsimään, kun naftan sijaan vuotaa moottoriöljyä?
__________________
"Ei siinä syvää ole, pohjakin on ihan kova"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.11.2015, 15:56
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Jos söttöpumpun yhteydestä jostain tulee moottoriöljyä, niin ainoat mahdollisuudet taitaa olla et ahdonalaisensyötönsäätimeen ajautuu öljyä turbolta letkua pitkin tai sit on jäähdytysnesteen joukossa todella rankasti öljyä ja vuotaa pumpunkyljessä olevasta kulmäkäynnistin hässäkästä tai jos jakopäässä paljon öljyvuotoa niin saattaa tietty mahdollisesti tihkua pumpunkiinnityslaipan välistä. Nää oli tooosi kaukaa haettuja mahdollisuuksia joihin en oikeen itsekään usko. Jos varmasti pumpun yhteydestä vuotaa, niin melkein väittäisin et se on polttoainetta tai sit jäähdytinnestettä.
Moottoriöljyä voikin sit vuotaa kaikkialta öljyntäyttökorkin ja tyhjennyspropun väliltä, siin tapauksessa paras kun pesee koneen huolellisesti ja sit seuraa mistä alkaa kostumaan ensimmäiseksi.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.11.2015, 21:45
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Onkos kellään käryä 89 mallisen lj:n historiasta, rek nro bmc-787 ?
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.03.2016, 23:08
pipo_esa pipo_esa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.10
Sijainti: Kangasala
Viestit: 183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pipo_esa Näytä viesti
Huomasin että lohkossa on koodina 2L ilman T:tä, googlella Krissellä on samanlailla mutta mites muilla? Onkohan vaihdettu vaparin lohko?
Tää nyt varmistui jotenkin kun perimätieto kertoi että kone on vaihdettu
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.03.2016, 22:13
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pipo_esa Näytä viesti
Tää nyt varmistui jotenkin kun perimätieto kertoi että kone on vaihdettu
Mä oon sitä mieltä että jokainen alkupään kone 2Lt niin varmaan pelkkä lyhenne 2L ei kyl muuta järkee itse keksisi. Kuinka jokainen jaksaisi kaikki oikeat reiät oikeeseen kohtaan lohkoon porata ja ummeta ne reiät niin hyväksi kuin lohkon valun muodot jotka taas on vaparin lohkossa. Esim öljykellon luona vaparissa kello erikohtaan kuin turbossa ja taas turbossa otettu turboon öljynvirtaus siitä kohtaa mis vaparis on öljykello jne kaikenlaista pientä. Molemmat tuossa kun itsellä on silmien alla tosin vaparin lohko on kasassa eikä atomeina
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.03.2016, 23:10
pipo_esa pipo_esa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.10
Sijainti: Kangasala
Viestit: 183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
Mä oon sitä mieltä että jokainen alkupään kone 2Lt niin varmaan pelkkä lyhenne 2L ei kyl muuta järkee itse keksisi. Kuinka jokainen jaksaisi kaikki oikeat reiät oikeeseen kohtaan lohkoon porata ja ummeta ne reiät niin hyväksi kuin lohkon valun muodot jotka taas on vaparin lohkossa. Esim öljykellon luona vaparissa kello erikohtaan kuin turbossa ja taas turbossa otettu turboon öljynvirtaus siitä kohtaa mis vaparis on öljykello jne kaikenlaista pientä. Molemmat tuossa kun itsellä on silmien alla tosin vaparin lohko on kasassa eikä atomeina
Jep, tiedän että kone on vaihdettu mutta en tiedä mistä se on otettu. Olisko kuvaa mistä vois varmistaa kumpi alakerta on?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.03.2016, 23:23
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pipo_esa Näytä viesti
Jep, tiedän että kone on vaihdettu mutta en tiedä mistä se on otettu. Olisko kuvaa mistä vois varmistaa kumpi alakerta on?
voin kaikki katsoa huomenna töiden jälkeen ja ottaa vaikkapa kuvat mutta esim turbon puolelta öljynsuodattimen jalan alla on sellainen tasopinta jossain pienessä kulmassa turbossa on tässä kohtaa esim crankshaft valve vaparissa se on ummessa kokonaan. sitten öljykello on eri kohdassa turbo ja vapari kohdassa. ei muita nyt mieleen tule huomenna katselen uudestaan niitä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2309 03.09.2025 06:41
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27


Sivu luotu: 04:02 (GMT +2).