Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.10.2015, 18:10
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Aina vaan poksutteli imusarjassa eikä pakoputkessa?

Melkein kuitenkin sytkäpuolelta tuota vikaa etsisin edelleen. Tietysti vois kokeilla toisella jakajalla jos vain semmonen olis?

Jos hukata meinaat Rangen niin mä voin lunastaa sen marninaalista korvausta vastaan, kun eihän se edes toimi.

__________________
"If in doubt - flat out"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.10.2015, 18:26
Pajakameli:n Avatar
Pajakameli Pajakameli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.13
Sijainti: Enontekiö (Käsivarsi)
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maddis Näytä viesti
Aina vaan poksutteli imusarjassa eikä pakoputkessa?

Melkein kuitenkin sytkäpuolelta tuota vikaa etsisin edelleen. Tietysti vois kokeilla toisella jakajalla jos vain semmonen olis?

Jos hukata meinaat Rangen niin mä voin lunastaa sen marninaalista korvausta vastaan, kun eihän se edes toimi.
Noo suutuspäissä sanottua, ehkä perun aikeeni.. Sytkäpuoli on itselläki mielessä, joku sanoi venttiiliviaksi että imupuoli auki, mutta kai se näkyis puristuksissa.. aina vaan paukkuu putsarissa ja ihan huolella niinku ammuttais.

Voiko jakajan kansi olla sökö vaikka näyttää ehjältä? Tulpan johtojaki vaihdoin, ei vaikuttanu.. Kaljan tarjoan sille joka osaa sanoa mikä vikana! Itsellä loppuu ideat.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.10.2015, 19:40
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Tuota puolaa ei ole vielä kukaan kai epäillyt, jos kerran imupuolelle paukuttaa, mutta tuo puolan kokeilu kuiten kohtuu helppo:

Ota puolalta virranjakajan kanteen tuleva johto irti jakajan kannesta ja vie se esimerkiksi venttiilikopan likelle, kummenen millin päähän, ja starttaa. Jos tulee kunnon kipinä, on puola kunnossa. Jos kunnon kipinä vasta viiden millin päästä, on puola sökö.

Oireilee juuri kuvatun kaltaisesti paukkuen kierroksilla, mutta kylläkin enempi pakoputkeen.

Ohessa jonkunlainen video. Eka kipinä etuvastuksella ja jälkimmäinen ilman etuvastusta.(iei sinänsä liity aiheeseen, mutta testitapa käy ilmi.)

https://youtu.be/uISydRKxRvA
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.10.2015, 20:46
Pajakameli:n Avatar
Pajakameli Pajakameli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.13
Sijainti: Enontekiö (Käsivarsi)
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Tuota puolaa ei ole vielä kukaan kai epäillyt, jos kerran imupuolelle paukuttaa, mutta tuo puolan kokeilu kuiten kohtuu helppo:

Ota puolalta virranjakajan kanteen tuleva johto irti jakajan kannesta ja vie se esimerkiksi venttiilikopan likelle, kummenen millin päähän, ja starttaa. Jos tulee kunnon kipinä, on puola kunnossa. Jos kunnon kipinä vasta viiden millin päästä, on puola sökö.

Oireilee juuri kuvatun kaltaisesti paukkuen kierroksilla, mutta kylläkin enempi pakoputkeen.

Ohessa jonkunlainen video. Eka kipinä etuvastuksella ja jälkimmäinen ilman etuvastusta.(iei sinänsä liity aiheeseen, mutta testitapa käy ilmi.)

https://youtu.be/uISydRKxRvA
Ok kokeillaanpas se seuraavaks!

Naksuttaa muutes käydessä aina välillä.. liittyyköhän se tähän vai kuuleeko sitä vaan nyt kaikki viat ku on alkanu tarkemmin kuuntelemaan ja tutkimaan..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.10.2015, 22:44
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Laihalla käyminen voi aiheuttaa poksuttelua imariin. Yksi suuttimen tai tulpanjohto kerrallaan irti ja kuuntelemaan.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.10.2015, 06:56
Pajakameli:n Avatar
Pajakameli Pajakameli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.13
Sijainti: Enontekiö (Käsivarsi)
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti
Laihalla käyminen voi aiheuttaa poksuttelua imariin. Yksi suuttimen tai tulpanjohto kerrallaan irti ja kuuntelemaan.
Jep pytyt on käyty moneen otteeseen jokainen läpi nostaen tulpanhattuja, yleismittarilla mitattu ruiskun johtoja pytyistä joita epäilin ja lopuksi vielä vaihdettu suutin pääepäiltyyn, ei vaikutusta. Myös tulppia on vaihdettu.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.10.2015, 07:18
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Tehdääns pientä yhteenvetoa.

Eli kone toimi ok ja metsäreissun jälkeen alkoi tekemään tuota? Alkoiko se vähitellen pahentuen ajan kanssa vai kerrasta? Heti reissun jälkeen vai seuraavana päivänä tms.?

Poksutteleeko tyhjäkäynnillä imusarjaan ja myös kaasua painaessa? Paheneeko kaasua painaessa vai poksutteleeko about samallalailla kuin tyhjäkäynnilläkin? Tietysti bensaa menee enemmän joten voi siksikin poksahtaa kovempaa.

Oliko se 8 pytyn suuttimen muovinen pää oli hieman sulannut? Tosin, se voi johtua siitäkin että on siinä pytyssä poksahtanut imusarjaan päin.

Puristuspaineet mitattu pytyistä ja about samoja lukemia jokaisesta saanut.

Yksi olisi tietysti mitata ohivuoto että josko imuventtiili olisi alkanut vuotamaan, mutta en oikein usko sitäkään. Hieman sitä mieltä edelleen että sytkäpuolella se vika on koska jos kävisi laihalla niin ei sen silti pitäisi imusarjaan ampua jos sytkä toimii. Kait? Mikään moottori x-pertti kun en oo niin mistä sitä tietää mitä ne tekee.

Rikkaallakin jos käy niin sekään ei ammu mihinkään jos sytkä on kunnossa. Ei vaan halua käydä kunnolla siinä tapauksessa.
__________________
"If in doubt - flat out"
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.10.2015, 11:31
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajakameli Näytä viesti
Jep pytyt on käyty moneen otteeseen jokainen läpi nostaen tulpanhattuja, yleismittarilla mitattu ruiskun johtoja pytyistä joita epäilin ja lopuksi vielä vaihdettu suutin pääepäiltyyn, ei vaikutusta. Myös tulppia on vaihdettu.
Onko suuttimen johtoja vaihdettu ristiin? Pääepäilty<->vierustoveri. Siirtyykö vika? Jos siirtyy niin suuttimen johto/ecu viallinen.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2309 03.09.2025 06:41
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
SUOMENPYSTYKORVAN Omistajat Tänne. hoojii Chit-Chat 7 28.05.2011 21:46


Sivu luotu: 01:23 (GMT +2).