|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#776
|
||||
|
||||
Eiku:
jos se tihkulla pysyy hetken mykkänä, ja sitten ei osaa pysähtyä niin silloinhan se sähkö kiertää väärää reittiä, eli asennontunnistusta ei tapahdu. Eli tihkun pyytäessä liikettä, jää luuppi päälle, eikä maadoitusta asentotunnistimelta tule, jolloin rele jää vetämään ... ? EDIT: irrota tuo mustakeltsi ja mustapurppura aluks toisistaan ja kerro mihin vaikuttaa
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 01.10.2015 21:49 |
#777
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#778
|
|||
|
|||
Takajarru jumiLainaus:
Khyl mersuilu on ihanan kallista.... |
#779
|
|||
|
|||
Koititko purkaa ja puhdistaa? Mulla oli kytkinsylinterissä samantapaista ongelmaa, kun oli likainen. Siihen löytyi tiivistesarja Nippelit.fi:stä. Sitä ei myyty suoraan mersuun sopivana, mutta kuvia ja sylinterin halkaisijaa vertaamalla löytyi juuri oikea, voisi hyvinkin löytyä myös jarrusylinteriin. Maksoi muuten alle kympin postikuluineen.
|
#780
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#781
|
||||
|
||||
onko ideoita mistä lähtä tutkimaan abs vikaa, ilmeisesti anturi vika. voiko jostain päätellä / mittailla että minkä anturin ?
W463 |
#782
|
|||
|
|||
hanska lokero veks ja avot, abs purkki nenän edessä. johto srj:ssä on mustia kaksi napaisia johtoja jotka menee napoihin.
__________________
WWW.RASKAS.FI |
#783
|
||||
|
||||
eiku niin olikii.
|
#784
|
|||
|
|||
Lainaus:
Auton savutusta en ole ehtiny korjata. Polttoainelinjat olen käynyt läpi, että siellä ei vikaa ole. Meni kuitenkin nokitestistä heittämällä läpi, eikä katsastuksessa muutenkaan ollut ongelmia. |
#785
|
||||
|
||||
|
#786
|
|||
|
|||
Ei teeLainaus:
|
#787
|
||||
|
||||
Jos sillä sen aikaa ajaa että tämä portaali versio tulee myyntiin asti:
http://www.topgear.com/car-reviews/m...to/first-drive |
#788
|
|||
|
|||
Aiemmin ihmeteltiin miksi minun auto pukkaa sinistä savua, erityisesti tyhjäkäynniltä kaasua polkiessa. Karkeasuodattimessa, mikä on ennen siirtopumppua, näkyy kuinka dieselin seassa kulkee pieniä kuplia, joskus hyvin vähän, joskus reilummin. Ilmeisesti ne aiheuttavat senverran käyntihäiriötä, että auto savuttaa. Kuplien alkuperää olen hakenu pitkään ja uskon löytäneeni syyn. Ilmeisesti polttoainelinja on liian pieni, jolloin syntyy niin kova alipaine, että diesel höyrystyy. Koko linja on uusi tankkia myöten, eikä vuotoja löydy mistään. Tankin lähdöt ovat 10mm ulkohalkaisijaltaan teräsputkia, joihin on putkiliittimillä liitetty öljypolttimoille tarkoitettu teräspunosletku, joka on taas liitetty 8mm kupariputkeen, josta pitkät linjat on tehty. Kupariputki on liitetty kumiletkulla ja lemmareilla karkeasuodattimeen, josta taas pumppuun.
Liekö nuo 8mm ulkohalkaisijalta olevat putket liian pieniä. Alkuperäiset olivat kyllä samalla ulkohalkaisijalla, mutta ohuemmalla seinämällä. Lisäksi nyt on turbokone, jossa on erilainen siirtopumppu, sekin mahdollisesti vaatii isommat linjat. Onkohan tuohon muuta korjausta kuin tehdä kokonaan uusi linja? |
#789
|
|||
|
|||
Onko kellään tietoa mistä löytyisi vähällä vaivalla koneen kannakekumit? Osanumero 4602420313(OM617/W460). Ehjät käytetytkin kiinnostaa, jos jollekin on jäänyt nurkkiin.
|
#790
|
|||
|
|||
Kumit
Minuuki kiinnostaa kumit.... Mutta uudet mutta ei KL:n hintaan mikä oli 355;50€ pari....
|
#791
|
||||
|
||||
Saksasta veljet. Saksasta.
Esim: http://www.parts2go.de/autoteile/_me...agerung-motor/ 139 vaihtoehtoa, yhdellä kauppiaalla.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#792
|
|||
|
|||
KhylLainaus:
Eli jos ei kotimaiselle pärjää ni sit täytyy maksaa :-D :-D :-D Katos ku se o niin et köyhälle kaik on kallista :-D :-D :-D |
#793
|
||||
|
||||
Miul ei ois varaa harrastaa Mersui jos ei Saksaa ois olemassa.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#794
|
|||
|
|||
Kiitoksia linkistä. En kyllä löytänyt tuoltakaan. Ei näitä olisi kellekään jäänyt nurkkiin moottoripäivitysten jäljiltä?
Viimeksi muokannut JaniL : 20.10.2015 09:22 |
#795
|
|||
|
|||
Lainaus:
Seuraavaksi suuttimet irti ja alan testerillä niitä tutkimaan. EDIT. Virallista ylivuotopukea mulla ei ole, vanhasta suutinputkesta tein vastaavan. Viimeksi muokannut Ippe69 : 25.10.2015 13:40 |
#796
|
|||
|
|||
Yksi suutin ruikki vähän miten sattuu. Ei näyttänyt vuotavan, mutta suihku oli epäsymmetrinen.
Nyt on 2-t öljyä tankissa, saa nähdä paraneeko. Mitähän tuo moottori sanoo, jos väliaikaisesti laittais vaparin suuttimet? Ne oli erityyppiset ja avautumispaine 115 kun turbossa on 135 bar. Meinaan jos käyttäisin nuo jossain huollossa, mutta tarvitsen autoa jatkuvasti. Vois kai sen itsekin purkaa, mutta vähän epäilen ettei siitä ainakaan parempaa tule. |
#797
|
|||
|
|||
Ajelin G:llä pitkän tauon jälkeen vähän pidemmän lenkin. Heti alkuuun alkoi seisontajarrun merkkivalo vilkkumaan. Mitäs muuta tuon valon takana on kuin käsijarrun merkkivalo? Käsijarrukahvaa heiluttelin ja jarrunesteitä on. Vika kyllä tuntui korjaantuvan itsestään, kun ei oo enää sen reissun jälkeen valo vilkutellut.
__________________
aina on keritty, vaikka ei oo kiirettä piretty! |
#798
|
|||
|
|||
Niin autohan on 460 300d -83.
__________________
aina on keritty, vaikka ei oo kiirettä piretty! |
#799
|
||||
|
||||
Kyselen vähän viisaammilta neuvoja, kun on pari vuotta ollu esissä tommosen mersun ostaminen... yllättäen hinnasta kiinni..
Useemman vuoden seisonu lämpösessä tallissa, välillä käytetty kyllä. Mutta miten näihin saa osia, ninku kuvista näkee niin esim. kääntöpäät vaatis uusia tivareita, konevuotaa ainakin venakopasta toivottavasti ei muualta, etuakselin kuori vuotaa, takakartaanin lähdöstä on tihkunu öljyä. Tuohan on 300GD, mutta koneena 2.5litranen.. osaako kukaan kuvista videosta kertoo onko koneesta mihinkäään. Maalipinnassa on useampia pieniä kuplia eli alkuja ruosteelle, tai onhan siellä sisällä jo ruoste oottamassa vapautumista.. mutta tällä ois tarkotus välil kesällä käydä jäätelöllä ni vois mennä pitkäään ennenku peltityöt löis pahemmin päälle. Kuskin maton alle kurkkasin ja se on melkosen mätä kauttaaltaan, aika helpon näkönen lähes neliöpala vaihtaa kyllä, oletettavasti muutkaan jalkatilat ei virheettömiä ole. Kovastihan tota on massattu ja maalattukkin kertaalleen uusiks, että tuskin toi kauheen mätä yksilö ois, pohja näyttäää ainakin hienolta, kuhan ei oo ruosteen päälle vedetty mutta en uskois, omistajan tietäen. Talvirenkaat melkeeempä uudet samoin kesäpyörät. Niin missä takalukon sylinteri pitäis näkyä? Sitä ei taka-akselin etupuolella ainakaan kuvissani näy.. PITÄISKÖ? Vai onko taakke roiskastu lukoton akseli jostain? Mitäpä tälläsestä uskaltais maksaa? Käypäarvo? Varman päälle hinta? (osina lihoiks) Mittaria ei montaa kertaa rullattu ympäri, kuulemma... mutta onko se sitten 270tkm vai 370 vai 170... mistäpä tota tietää... hallintalaitteista toki jotain vois päätellä ku tietäs miltä ne pitäis tuntua. Kuvia: http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2015/GEE/ Osa luokattoman huonoja
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 Viimeksi muokannut Vilkutin : 03.11.2015 17:54 |
#800
|
|||
|
|||
Vilkuttimen kysymyksestä ei ilmennyt vuosimalli, mutta lienee 80-luvun alkupuolelta?
1. Kaikkia osia saa: Entiseen -84 G:hen ostin usein varaosia Vehon kautta, toimitus Saksasta n. 3 työpäivää. Kotimaisena toimittajana KL-varaosat. Netin kautta EU:sta osat saa edullisemmin, toimitusaika vaihtelee. 2. Koko autoon saa netistä täydelliset varaosaluettelot räjäytyskuvin, kieli pääasiassa englanti, mutta osa venäjäksi. Tuohon osoitteeseen kun lisäät wdb:n perään auton sarjanumeron numero-osan, pitäisi tiedoston avautua: http://www.auto-parts.spb.ru/cat/OEM_MB0.asp?WDB=wdb........... Ensin avautuu taulukko, jossa on auton alkuperäisen kokoonpanon mukaiset pääkomponentit ja varustelutaso (pääasiassa venäjää, mutta tyyppimerkinnöistä voi päätellä jotain, jos venäjä ei käänny): Seuraavaksi valitaan tuon taulukon vasemmassa alareunassa oleva teksti, jolloinka aukeaa (englanninkielinen päävalikko), tästä edelleen jatketaan haluttuun kohtaan. Vehonkin kautta asioidessano olen aina ottanut varaosaluettelosta ja räjähdyskuvasta kopion, vähentää selittelyä. [ Muuten tuolla samalla osoitteella pääsee kaikkien muidenkin (ainakin useimpien?) Mersujen luetteloihin. Käytettävä vaan ko-auton omaa numeroa. 3. Käsitykseni mukaan tuo moottori on 3 litran tyyppiä 617. |
|
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |