Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.10.2015, 19:57
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

En nyt muista/tiedä oliko ruisku vai kaasari. Jos ruisku niin kannattaa tarkistaa että bensapumppu toimii. Etekee juurikin noin että hörähtelee, muttei lähde käyntiin. Tai sitten voi olla ettei edes hörähtelekään, mutta mielestäni itsellä oireili noin.

__________________
"If in doubt - flat out"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.10.2015, 20:18
RR82 RR82 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.06
Sijainti: PIeksämäki, Finland.
Viestit: 617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maddis Näytä viesti
En nyt muista/tiedä oliko ruisku vai kaasari. Jos ruisku niin kannattaa tarkistaa että bensapumppu toimii. Etekee juurikin noin että hörähtelee, muttei lähde käyntiin. Tai sitten voi olla ettei edes hörähtelekään, mutta mielestäni itsellä oireili noin.
3.9 efihän tuo on.
voisiko myös olla että bensansuodatin olisi tukossa? oireiliko mitenkään muuten vai yhtäkkiäkö jätti lähtemästä käyntiin? ku välillä tuntunu et ei kunnolla heti vastannut kaasuun? en ole tuota pumppua uusinu et se varmaa ekana listalla uusittavista osista ja suodatin myös. mitenkäs tuosta 3.5efi koneesta ei taida tuo polttoainepumppu käydä 3.9efi koneelliseen? vai olenko väärässä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.10.2015, 20:25
hoojii:n Avatar
hoojii hoojii ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Härkälä, Finland.
Viestit: 2.607
Perusasetus

jos varovasti omastakin rangesta ostovaihefoton tyrkkäis...


Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.10.2015, 20:43
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RR82 Näytä viesti
3.9 efihän tuo on.
voisiko myös olla että bensansuodatin olisi tukossa? oireiliko mitenkään muuten vai yhtäkkiäkö jätti lähtemästä käyntiin? ku välillä tuntunu et ei kunnolla heti vastannut kaasuun? en ole tuota pumppua uusinu et se varmaa ekana listalla uusittavista osista ja suodatin myös. mitenkäs tuosta 3.5efi koneesta ei taida tuo polttoainepumppu käydä 3.9efi koneelliseen? vai olenko väärässä.
Epäilisin että pumppu käynee. Täysin 100% varma en kylläkään ole. Itselläni tosin on ulkoinen pumppu muutenkin.

Itselläni se oli kerrasta selvä. Tai oireili silleen, että joskus pumppu lähti käymään startatessa ja toisinaan sitten ei. Mielestäni ei ajon aikana temppuillut.
__________________
"If in doubt - flat out"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.10.2015, 20:47
RR82 RR82 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.06
Sijainti: PIeksämäki, Finland.
Viestit: 617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maddis Näytä viesti
Epäilisin että pumppu käynee. Täysin 100% varma en kylläkään ole. Itselläni tosin on ulkoinen pumppu muutenkin.

Itselläni se oli kerrasta selvä. Tai oireili silleen, että joskus pumppu lähti käymään startatessa ja toisinaan sitten ei. Mielestäni ei ajon aikana temppuillut.
Täytyyhän tuosta ottaa selvää ja uusia se niin on sit sekin uusittu. ei tosiaan ole tietoo onko alkuperäinen vielä paikallaan. Mites nuo startit pystyykö niitä kunnostamaan mitenkään? Vai onko ne kerralla romuihin ja uus tilalle?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.10.2015, 21:00
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RR82 Näytä viesti
Täytyyhän tuosta ottaa selvää ja uusia se niin on sit sekin uusittu. ei tosiaan ole tietoo onko alkuperäinen vielä paikallaan. Mites nuo startit pystyykö niitä kunnostamaan mitenkään? Vai onko ne kerralla romuihin ja uus tilalle?
Yksi, minkä voi tehdä ennen pumpun vaihtoa, on mitata polttoainepaineet. Jos ei painetta oo niin sitten on pumpussa ja/tai pumpun ohjauksessa vikaa(tai bensa loppu ). Jos taas painetta löytyy niin sitten vika on jossain muualla.

En tiedä minkä hintaisia Rangen startit on, mutta siirtomaatuotteeseen kävin hakemassa tehdaskunnostetun startin 130eurolla.

Riippuu toki mikä sieltä on hajonnut.
__________________
"If in doubt - flat out"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.10.2015, 21:11
RR82 RR82 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.06
Sijainti: PIeksämäki, Finland.
Viestit: 617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maddis Näytä viesti
Yksi, minkä voi tehdä ennen pumpun vaihtoa, on mitata polttoainepaineet. Jos ei painetta oo niin sitten on pumpussa ja/tai pumpun ohjauksessa vikaa(tai bensa loppu ). Jos taas painetta löytyy niin sitten vika on jossain muualla.

En tiedä minkä hintaisia Rangen startit on, mutta siirtomaatuotteeseen kävin hakemassa tehdaskunnostetun startin 130eurolla.

Riippuu toki mikä sieltä on hajonnut.
Milläs tavoin noita pensanpaineita olette katsoneet? ihan letku irti tyhjään läpinäkyvää pulloo kiinni ja katsoo tuleeko ainetta?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.10.2015, 22:59
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Post

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RR82 Näytä viesti
Milläs tavoin noita pensanpaineita olette katsoneet? ihan letku irti tyhjään läpinäkyvää pulloo kiinni ja katsoo tuleeko ainetta?
3,9:ssä ei riitä että bensaa tulee, vaan sillä täytyy olla noin 3 bar paine. Ruiskusuuttimien yläpäässä pleniumin alla kiertää metallinen putki joka tarjoilee bensaa suuttimille. Tuossa putkenvarressa on venttiili jossa on muovinen korkki, siitä on helppoa mitata paine. Jos mittarisi ei paina venttiilin keskipiikkiä joudut ruuvaamaan venttiilin pois, ( normi renkaan venttiili) jos joudut venttiilin irroittamaan niin tee se vasta muutaman tunnin kuluttua siitä kun Sinulla on ollut virrat päällä, ( mieluiten seuraavana päivänä, jos on tiiviit paikat säilyy paine putkessa yllättävän pitkään) muutoin on bensaa jokapaikassa. Kun olet saanut mittarin kytkettyä, niin käännä virrat päälle jolloin bensapumppu käy hetken ja mittarisi näyttää syntyneen paineen.
Ps. Hätätilassa voit katsoa sen paineen rengaspainemittarilla, silloin ei tarvitse venttiiliäkään ruuvata irti. Siis jos ei parempaa mittaria ole saatavilla.
__________________
T: Harri

Viimeksi muokannut Harriko : 07.10.2015 23:04
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2309 03.09.2025 06:41
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
SUOMENPYSTYKORVAN Omistajat Tänne. hoojii Chit-Chat 7 28.05.2011 21:46


Sivu luotu: 20:19 (GMT +2).