Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 21.01.2005, 07:48
jutkula jutkula ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.04.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 172
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:


Ok, taas selveni tämäkin asia. Mutta siltikin jankkaan viellä, kun ei ihan 100% itselle auennut. Eli mun tietämyksellä fysiikan lakien mukaan vaikka ottaisi mitkä kompressibiliteetit ja sun muut huomioon ei pitäisi tapahtua turboissa joissa ilmanpuristuminen on suht. pientä luokkaa alle 10bar (kymmenen)mitään merkittävää lämpeämistä.

Ihan nyt sitten oikeesti ennen kuin vedätte herneet nenään tää on ihan oikeesti sitä että mä en tiedä ja haluun oppia mitä moottorissa tapahtuu ahdettaessa.

akateemisesti kiinostunut ja innostunut

-sami-

Note! This message was posted anonymously!
Niin mikä on merkittävää lämpeämistä? Jos aatellaan äkkiä dieselin toiminta periaatetta niin siellä puristetaan ilma suunnilleen 20bar paineeseen ja se riittää jo sytyttämään polttoaineen.

Tuo 10 astetta per 0,1 bar perustuu tieteelliseen tutkimukseen-> räkä suhisee välijäähdyttimeen menevässä putkessa ja ahtoilman lämpö mittaus kertoi 25 astetta. painetta oli 0,9 bar ja bensakone.



Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj-60 turbotus Toni.k Tekniikka & Jutustelu 33 12.10.2009 08:16
HJ-60 turbotus Nerd-O Maasturiprojektit 64 17.03.2009 18:14
l-200:sen turbotus maasteri Tekniikka & Jutustelu 4 16.11.2006 22:09
3B turbotus Tekniikka & Jutustelu 1 27.09.2006 10:28
Turbotus jansku Tekniikka & Jutustelu 8 07.12.2003 19:28


Sivu luotu: 11:41 (GMT +2).