Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 21.01.2005, 00:30
Grau Grau ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 336
Perusasetus

Turbon avulla saadaan parempi täytös, ja välijäähdyttimellä saadaan parempi happipitoisuus, kun kylmä ilma sisältää enemmän happea/tilavuusyksikkö. (nyt tuli vähän kikkailtua termeillä...) Eli kyllä kaikissa "teho koneissa" on jonkun sortin välijäähdytin. Esim aika monessa keskinopeus dieselissä on jäähdytysvesi välijäähdytin, jossa ilma aluksi jäähdytetään HT-piirin vedellä (70-90 astetta) ja sitten LT-piirin vedellä (jotain 40 astetta). (asteluvut saattavat heittää)

Mutta menee ohi aiheen.

Eli älä välitä jos ei ihan 100% aukee, ei se mullekkaan oo auennu. Sen tiiän että kaikki moottorinvalmistajat joutuu rakentamaan testikoneita, jotta ne saa käyttökelpoisia tuloksia, niitä kun ei voi laskee niin että tulis tarpeeks todenmukainen malli...



Edited by - Grau on 21/01/2005 00:39:19
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj-60 turbotus Toni.k Tekniikka & Jutustelu 33 12.10.2009 08:16
HJ-60 turbotus Nerd-O Maasturiprojektit 64 17.03.2009 18:14
l-200:sen turbotus maasteri Tekniikka & Jutustelu 4 16.11.2006 22:09
3B turbotus Tekniikka & Jutustelu 1 27.09.2006 10:28
Turbotus jansku Tekniikka & Jutustelu 8 07.12.2003 19:28


Sivu luotu: 10:17 (GMT +2).