|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Unimog rekisteröintiseikkailuaMoro, täällä uus offroad alokas. Tuli ajeltua Hollannista -86 U1300L kotio. Parin viikon transit-kilvet on vanhentuneet ja pitäis alkaa koittaa kilvittää tuota monsteria. Aachenista motaria pitkin Köln,Munster,Bremen,Hampuri,Travemunde ja siitä rekkajonossa Finnlinesille. Vuosaaresta sitten kotio. Teknisesti tuntui ajossa olevan kohtuu kunnossa, vaikka melko työkonehan tuo on. Vajaalla 80kmh vauhdilla meni noin 19l/100km ja öljyä ei juuri kulutellut. https://plus.google.com/u/0/photos/1...60076585646145 Nyt sitä tyrkytin katsastukseen, mutta puuttuu vielä todistus lavan kiinnityksestä runkoon, lavan kiinnityslenkkien kestävyydestä. Pitäisi vielä olla lavan etupäätysuoja, jota ei ole, vaan on vain lavan reunat. Nuo todistukset saaneee vehon kautta (kunhan ei maksa liikaa), vai onko jollain tiedossa kontaktia suoraan mersun toimistoon, josta todistuksia saa? Tuo lavan etupäätysuoja on vähän isompi ongelma. Onko täällä joku viritellyt jotain vastaavaa? Saiskohan noita valmiina, kiinnitys ei varmaan sovi valmiissa tekeleissä jos ne on tarkoitettu runkoon kiinnitettäväksi. Tähän se on tehtävä lavalle. Meininki olis käydä tuolla kerta/pari Islannissa enskapyörä lavalla ja sitten päättää alkaako tuosta tekemään oikeaa camperia. Aluksi siis kunnon testiajo tuon pressun kanssa. Etuseinälle hella, kaapistoa, jääkaappi? sun muuta keittösälää. Toiselle laidalle nukkumispaikka ja toiselle puolelle pyörälle fiksattu parkkiruutu. Eli tuo etupääty suoja pitäis rakennella niin että siihen vois kiinnittää kaikenlaista... Täällä kai muutama vastaava unimog on kilvitetty ? Onko rekisteröity avolavamallina vai joksikin muuksi? Oliko vastaavia ongelmia tuon lavan kanssa? ... Saksasta ei tommosta rekisteröimätöntä armeijan autoa voi ajamalla tuoda, mutta Belgiasta ja Hollannista saa parin viikon transit kilvet siirtoon. t joke
|
#2
|
||||
|
||||
Kaveri laittoi kuorma-autoksi rekisteröityyn pickuppiin toisen pakun lavakaaren, ja siihen jotain aitaverkkoa kiinni. Se kelpasi konttorilla...
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
|||
|
|||
Sermistä piti joskus olla "hidastuvuus" laskelma tai jotain.
Hieno Moggi. |
#4
|
||||
|
||||
En näistä tiedä mutta taannoin kun oli ajatus tehdä Canterista flat bed niin joku neuvo oli käydä ihan kuorma-autojen lavarakenteita tekevässä virmassa ongelma kanssa ja ostaa sieltä tarvittavat kommervenkit, juurikin esim. tuon etuseinähomman ja kiinnityksien suhteen. Eiköhän sellaisessa ole jotenkin tiedossa mitä tarvitaan ja valmius myös tehdä se seinä.
Kustannus??
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#5
|
||||
|
||||
Laitappa kuvia, millainen tuo nyt on.
Niin minäkin kuullut, että päälirakenteiden tekijät noita todistuksia sermeistä voivat kirjoittaa. Joskus lueskelin vaatimukset ja eipä se todentaminen mahdottomalle tuntunut itsekään tehtynä. Pitää vaan laskelmilla osoittaa, että kestää vaaditun kuormituksen. |
#6
|
|||
|
|||
https://plus.google.com/u/0/10190546...60076585646145
Tossa on tuo pressun teline paikallaan. Koppia vasten oleva teline on irrallaan, tapit lavan etuseinän sisällä. Sen verran rimpula ettei riitä lujuus. Leveyttä on 220cm ja kopin katto on noin 130cm lavasta. Trafin sivulla komentaa, että kolmannes kantavuudesta pitäs kestää ja kantavuutta on 2.5t , eli 833kg paino tasaisesti levitettynä suojan pinta-alalle. Ja siis murtumatta/repeämättä, eli taipua ilmeisesti saa. https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1982/19820940 Mjoo pitänee kysellä lavojen tehtailijoita. Tuohon etulevyyn vois pultata pystypilareita ja pari poikkirautaa ylemmäs. Vaatinee vielä jonkin tuen laidoille reunaan sermin yläosasta alas lavalle. |
#7
|
||||
|
||||
Eipä suuresti raskaampia rakenteita tarvitse tuolle kuormalle. Pari pystytolppa ja varkkoa. Tuo vaan ihan tuntumalla, mutta aika pienillä rautamäärillä pääsee noihin kuormiin ja tosiaan laskennassa voi käyttää murtumalujuuksia, kun saa tulla muodonmuutoksia.
|
#8
|
|||
|
|||
Ok, kiitoksia vinkeistä. Eiköhän tuon kilpiin saa.
Jos tuosta joskus camperia innostuu rakentamaan, niin tavoite on jotain tämmöstä... Tuo mopoteline pitää saada mukaan. https://plus.google.com/u/0/photos/1...60076585646145 Ja muuta tien päällä näkynytta Islannissa, siellä on rakentelu juotu kai jo äidinmaidosta. https://plus.google.com/u/0/photos/1...81845830182033 |
#9
|
|||
|
|||
mjoo, tänään meni kilpiin moggi.
Homma meni loppupeleissä niin, että katsastettiin yksityisellä korjaamolla, jossa oli kaveri, joka samalla kirjoitti lujuustodistukset. Ekaksi kaverin kanssa katsottiin minkälainen suoja pitää olla ja ohjeiden mukaan värkkäsin sen itse. Tänään sitten tehtiin rekisteröintikatsastus ja samalla siis tuli tuo lujuustodistus. Mogissa ei ollut mitään sanomista... |
#10
|
||||
|
||||
Hieno homma !!
Sitten vaan juttua ja kuvia vaiheista tänne ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Unimog ja MB moottorien varaosaluetteloita sekä Unimog käyttöohjekirjoja | elegance1972 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 09.04.2014 20:14 |
Ostettu Unimog | rymmyrammi | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 30.03.2011 08:59 |
unimog | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 31.10.2008 07:25 |
O: Unimog | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 07.06.2006 21:11 | |
M.unimog | toyo | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 26.01.2006 17:46 |