Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maniac4x4
Juu katselin vähän tarkemmin tuota perää kun tuli eilen ja taisipa olla turha ostos.. On aivan liian iso kuoriltaan ei mahdu millään runkoon pitäis alkaa muuttamaan aivan liikaa runkoa. Leveys on 280mm ja pikkuperässä leveyttä 230mm. Laitoin perän myyntiin ja jos ei mene kaupan niin pitää katella toinen samanlainen johonkin tulevaan projektiin..
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/2128109
Vetoakselit tein tänään taka uusiksi ja nyt pitäis olla toivottavasti vähän lujemmat..
Jatketaanpa noista iskarin säädöistä vielä.. Luulen että Foxeissa on jotku vakio shimmit ja voisin kokeilla jotain säätöä niihin perä on sellainen että kun hyppää rungon päälle niin iskarit joustaa tiettyyn kohtaan ja tuntuu niin kuin pohjaan ottais, vaikka kuin hyppii niin ei jousta enää alaspäin. Toimii puoleen väliin jotenkin mutta sen jälkeen todella jäykät. Onko simmit aivan arvoitus mitä sinne kannattaa laittaa? Ei ole tullut noihin iskari säätöihin oikein perehdyttyä..
|
vissii vakiona 40/60 shimmauksella sattaa olla kirjoitettu johonkin iskarin osaan tai sitte purkamalla ja mittaamalla taulukosta katsoen
http://www.ridefox.com/dl/offroad/FOX_OR_20_VALVING.pdf
öljyn määrää vähentämällä saat jousi ramppia pienemmäks joustaa helpommin koko likkeen ja pehmenee samalla.
shimmaukset noissa on tehty trial autoja ajatellen eli on jäykät shimmit rebound puolella.
männässä on myös ohi virtaus kanavia (yleensä 2 joista toinen tukittu) mitä on tukittu ruuveilla. ne vaikuttaa huomattavasti hitaan ajon pehmeyteen.