Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.09.2015, 08:54
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Aloin eilen tarkistamaan ennakkoa. Kun päästin pumpusta putken ja paineventtiilin irti, niin karkeasuodattimesta karkasi dieselit tankkiin. Ei alkanut sitten millään imemään, ei käsipumpulla eikä starttaamalla. Siirtopumpun imupuolen takaisku ei toiminut ja käsipumppu vuoti. Purin ja Puhdistin siirtopumpun ja vaihdoin toisesta pumpusta käsipumpun, niin alkoi toimimaan. Savutuskin loppui samalla. Syöttöpumppu on varmaan jostain imenyt ilmaa, kun siirtopumppu ei toiminut. Eikä ehkä muutenkaan saanut riittävästi polttoainetta. Ennakko jäi tarkistamatta, mutta ei nyt tunnu olevan sille tarvetta. Haaveissa olis uusi pumppu isommilla elementeillä, pitää sitten samalla tarkistaa suuttimet.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.09.2015, 21:02
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Aloin eilen tarkistamaan ennakkoa. Kun päästin pumpusta putken ja paineventtiilin irti, niin karkeasuodattimesta karkasi dieselit tankkiin. Ei alkanut sitten millään imemään, ei käsipumpulla eikä starttaamalla. Siirtopumpun imupuolen takaisku ei toiminut ja käsipumppu vuoti. Purin ja Puhdistin siirtopumpun ja vaihdoin toisesta pumpusta käsipumpun, niin alkoi toimimaan. Savutuskin loppui samalla. Syöttöpumppu on varmaan jostain imenyt ilmaa, kun siirtopumppu ei toiminut. Eikä ehkä muutenkaan saanut riittävästi polttoainetta. Ennakko jäi tarkistamatta, mutta ei nyt tunnu olevan sille tarvetta. Haaveissa olis uusi pumppu isommilla elementeillä, pitää sitten samalla tarkistaa suuttimet.
Ei ehkä savutus loppunutkaan. Aamulla näytti, että ei savuta käytännössä ollenkaan, mutta myöhemmin taas tuprautteli jonkin verran. Ei kuitenkaan savuttanut tyhjäkäynnillä, vaan sitten kun tyhjäkäynniltä polki kaasua. Tutkitaan vielä, kun ehditään...

Sitten pari kysymystä;
Öljynsuodattimen jalasta lähtee turbolle öljy banjolta. Mikä on pultin halkaisija? Kanta on 19mm, mutta en viitsinyt irrottaa pulttia, kun putki alkoi vääntymään mukana ja vähän kiire ja kaikkea... Suunnitelmissa vaihtaa hyllyssä oleva turbo alkuperäisen tilalle ja pitäis sopiva letku hommata valmiiksi.


Toinen asia, mikä on W123 5-vaihteisen laatikon numero? Hierottiin sellaisesta kauppoja, mutta myyjä ei ollut varma, miten erottaa pakun laatikon tuosta henkilömallin laatikosta. Minä kun haluan nimenomaan ylivaihteella olevan. Minulla kyllä on yksi sellainen, mutta se on autossa paikallaan. Varmaan se numero löytyy, kun käyttää auton nosturilla, mutta jos löytyis näin helpommalla. Vinkkejä laatikon vaihtoon saa antaa, jos joku on sellaisen toteuttanut.
Edit. Google kertoi, että 717 alkuinen laatikko olis oikea

Viimeksi muokannut Ippe69 : 24.09.2015 21:41
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.09.2015, 17:31
VJU VJU ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.12
Sijainti: Loimaa
Viestit: 31
Perusasetus

Kysymys 722.6 laatikosta


722.3 pitäisi vaihtaa 722.6, miten kardaanin sovitus?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.09.2015, 09:10
PutKari PutKari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.08
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 748
Perusasetus

Takajarru ongelma




Kesken ajon rupes yhtäkkiä takajarrut jumittaa ja hävisi käsijarru
Nyt kaikki säädetty "löysälle" ja jarrut edelleen lämpee.... Kysymys kuuluukin jättääkö jarrupaineen säädin paineet päälle jostain syystä (jumissako)

Vai miten se toimii ????
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.09.2015, 22:11
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Edellisellä sivulla oli juttua lämpömittarin virheistä. Minulla myös nousi punaisen rajalle ja lukema vaihteli. Valojen ja puhaltimen sammuttaminen tiputti neulan normaaliin lukemaan. Moottorin maadoitusjohto oli löysällä, lyhyen koeajon perusteella tuntui korjaantuneen sen kiristyksellä.

Ihmettelin taas vaihteeksi lasinpyyhkijöiden toimintaa. Osaisiko kukaan sanoa, että onko moottorin johdot kytketty oikein, kun ovat seuraavasti; punainen ja vihreä menevät moottoriin, hidas ja nopea alue. Liitin jossa on musta/violetti ja kelta/musta yhdistettynä moottorin asentotunnistimen oikeanpuoleiseen napaan ja ruskea jossa on musta raita vasemmanpuoleiseen napaan. Kokonaan ruskea moottorin runkoon. Moottori ei ole tuon auton alkuperäinen, joten en tiedä onko varmasti oikein kytketty. Ongelma on siis se, että tihku ei toimi, eikä moottori osaa pysähtyä oikeaan kohtaan, kun pyyhkijät sammuttaa. Ohessa kuva kytkennästä.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC_0580.jpg‎
Views:	196
Size:	83,9 Kt
ID:	64030  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.09.2015, 22:15
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.915
Perusasetus

Osaako pyyhkästä, jos pyydät vettä lasille ??


Alkuperäiseen moottoriin liittimen numeroihin:

Maadoituksen sukuiset

31 b - valkoinen - releeltä
31 ruskea - maadoitus


Jännite sukuiset

53 vihreä
53 a musta vihreä valkea -> asentotunnistuksen off
53 b punainen -> tihku
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 30.09.2015 22:27
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.09.2015, 22:24
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Osaako pyyhkästä, jos pyydät vettä lasille ??
Osaa, pyyhkii hetken aikaa ja pysähtyy satunnaiseen asentoon.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.10.2015, 20:50
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Alkuperäiseen moottoriin liittimen numeroihin:

Maadoituksen sukuiset

31 b - valkoinen - releeltä
31 ruskea - maadoitus


Jännite sukuiset

53 vihreä
53 a musta vihreä valkea -> asentotunnistuksen off
53 b punainen -> tihku
Mulla vaan ei ole alkuperäistä moottoria, eikä sen liitintä, kaikki johdot on irrallisilla lattaliittimillä. Eikä ole kyllä tuollaisia värejäkään...
Näin oletinkin, että kaksi oli maapuolelle, aian paloi sulake, kun niihin kytki väärän johdon. Yksi liitin mietityttää, siihen tulee jännite aina kun autossa on virrat päällä. Siinä on mustakeltainen ja mustavioletti johto yhdistetty samaan liittimeen. Pitäisikö siihen oikeasti tulla jatkuva virta?

Tarkennuksena vielä, hidas ja nopea toimii, mutta kun laittaa tihkulle, niin on hetken aikaa pysähdyksissä ja sen jälkeen alkaa pyyhkimään pysähtymättä. Eikä tosiaan osaa pysähtyä oikeaan kohtaan. Vika voi olla releessäkin, haluan kuitenkin ensin varmistaa, että johdot ovat oikein.
Kokeilin 123:sen releellä myös, joka on varmasti kunnossa. Rele on kuitenkin erilaisella liittimellä. Navat ovat samoilla numeroilla merkittyjä, joten tein johtosarjan alkuperäisen pistokkeen ja uuden releen väliin. Vika ei kuitenkaan korjaantunut.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.10.2015, 06:55
JSJ:n Avatar
JSJ JSJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 232
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Edellisellä sivulla oli juttua lämpömittarin virheistä. Minulla myös nousi punaisen rajalle ja lukema vaihteli. Valojen ja puhaltimen sammuttaminen tiputti neulan normaaliin lukemaan. Moottorin maadoitusjohto oli löysällä, lyhyen koeajon perusteella tuntui korjaantuneen sen kiristyksellä.
Juu eli mittari häiriöt saa aika hyvin kuriin kun katsoo että maadoitusjohdot on kunnossa moottorista runkoon sekä moottorista myös koriin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.10.2015, 09:57
PutKari PutKari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.08
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 748
Perusasetus

Takajarru jumi


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PutKari Näytä viesti


Kesken ajon rupes yhtäkkiä takajarrut jumittaa ja hävisi käsijarru
Nyt kaikki säädetty "löysälle" ja jarrut edelleen lämpee.... Kysymys kuuluukin jättääkö jarrupaineen säädin paineet päälle jostain syystä (jumissako)

Vai miten se toimii ????
Tulipahan tähänkin sitten selvys ja tietty kalleimman kautta..... Pääsylinteri jättää paineet takapiiriin.... Elikkäs sylkky n. 195€ ja hihna Srj. n. 80€
Khyl mersuilu on ihanan kallista....
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.10.2015, 10:54
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PutKari Näytä viesti
Tulipahan tähänkin sitten selvys ja tietty kalleimman kautta..... Pääsylinteri jättää paineet takapiiriin.... Elikkäs sylkky n. 195€ ja hihna Srj. n. 80€
Khyl mersuilu on ihanan kallista....
Koititko purkaa ja puhdistaa? Mulla oli kytkinsylinterissä samantapaista ongelmaa, kun oli likainen. Siihen löytyi tiivistesarja Nippelit.fi:stä. Sitä ei myyty suoraan mersuun sopivana, mutta kuvia ja sylinterin halkaisijaa vertaamalla löytyi juuri oikea, voisi hyvinkin löytyä myös jarrusylinteriin. Maksoi muuten alle kympin postikuluineen.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 12.10.2015, 07:19
JSJ:n Avatar
JSJ JSJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 232
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PutKari Näytä viesti
Tulipahan tähänkin sitten selvys ja tietty kalleimman kautta..... Pääsylinteri jättää paineet takapiiriin.... Elikkäs sylkky n. 195€ ja hihna Srj. n. 80€
Khyl mersuilu on ihanan kallista....
Takajarruille pitääkin jäädä paineet:

Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 12.10.2015, 17:09
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

onko ideoita mistä lähtä tutkimaan abs vikaa, ilmeisesti anturi vika. voiko jostain päätellä / mittailla että minkä anturin ?

W463
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! TOPPAHOUSU Chit-Chat 87 26.11.2008 14:00
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 08:39 (GMT +2).