![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Aloin eilen tarkistamaan ennakkoa. Kun päästin pumpusta putken ja paineventtiilin irti, niin karkeasuodattimesta karkasi dieselit tankkiin. Ei alkanut sitten millään imemään, ei käsipumpulla eikä starttaamalla. Siirtopumpun imupuolen takaisku ei toiminut ja käsipumppu vuoti. Purin ja Puhdistin siirtopumpun ja vaihdoin toisesta pumpusta käsipumpun, niin alkoi toimimaan. Savutuskin loppui samalla. Syöttöpumppu on varmaan jostain imenyt ilmaa, kun siirtopumppu ei toiminut. Eikä ehkä muutenkaan saanut riittävästi polttoainetta. Ennakko jäi tarkistamatta, mutta ei nyt tunnu olevan sille tarvetta. Haaveissa olis uusi pumppu isommilla elementeillä, pitää sitten samalla tarkistaa suuttimet.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Sitten pari kysymystä; Öljynsuodattimen jalasta lähtee turbolle öljy banjolta. Mikä on pultin halkaisija? Kanta on 19mm, mutta en viitsinyt irrottaa pulttia, kun putki alkoi vääntymään mukana ja vähän kiire ja kaikkea... Suunnitelmissa vaihtaa hyllyssä oleva turbo alkuperäisen tilalle ja pitäis sopiva letku hommata valmiiksi. Toinen asia, mikä on W123 5-vaihteisen laatikon numero? Hierottiin sellaisesta kauppoja, mutta myyjä ei ollut varma, miten erottaa pakun laatikon tuosta henkilömallin laatikosta. Minä kun haluan nimenomaan ylivaihteella olevan. Minulla kyllä on yksi sellainen, mutta se on autossa paikallaan. Varmaan se numero löytyy, kun käyttää auton nosturilla, mutta jos löytyis näin helpommalla. Vinkkejä laatikon vaihtoon saa antaa, jos joku on sellaisen toteuttanut. Edit. Google kertoi, että 717 alkuinen laatikko olis oikea Viimeksi muokannut Ippe69 : 24.09.2015 21:41 |
|
#3
|
|||
|
|||
Kysymys 722.6 laatikosta
722.3 pitäisi vaihtaa 722.6, miten kardaanin sovitus?
|
|
#4
|
|||
|
|||
Takajarru ongelma![]() ![]() ![]() Kesken ajon rupes yhtäkkiä takajarrut jumittaa ja hävisi käsijarru ![]() ![]() ![]() Nyt kaikki säädetty "löysälle" ja jarrut edelleen lämpee.... Kysymys kuuluukin jättääkö jarrupaineen säädin paineet päälle jostain syystä (jumissako) Vai miten se toimii ???? |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Edellisellä sivulla oli juttua lämpömittarin virheistä. Minulla myös nousi punaisen rajalle ja lukema vaihteli. Valojen ja puhaltimen sammuttaminen tiputti neulan normaaliin lukemaan. Moottorin maadoitusjohto oli löysällä, lyhyen koeajon perusteella tuntui korjaantuneen sen kiristyksellä.
Ihmettelin taas vaihteeksi lasinpyyhkijöiden toimintaa. Osaisiko kukaan sanoa, että onko moottorin johdot kytketty oikein, kun ovat seuraavasti; punainen ja vihreä menevät moottoriin, hidas ja nopea alue. Liitin jossa on musta/violetti ja kelta/musta yhdistettynä moottorin asentotunnistimen oikeanpuoleiseen napaan ja ruskea jossa on musta raita vasemmanpuoleiseen napaan. Kokonaan ruskea moottorin runkoon. Moottori ei ole tuon auton alkuperäinen, joten en tiedä onko varmasti oikein kytketty. Ongelma on siis se, että tihku ei toimi, eikä moottori osaa pysähtyä oikeaan kohtaan, kun pyyhkijät sammuttaa. Ohessa kuva kytkennästä. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Osaako pyyhkästä, jos pyydät vettä lasille ??
Alkuperäiseen moottoriin liittimen numeroihin: Maadoituksen sukuiset 31 b - valkoinen - releeltä 31 ruskea - maadoitus Jännite sukuiset 53 vihreä 53 a musta vihreä valkea -> asentotunnistuksen off 53 b punainen -> tihku
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 30.09.2015 22:27 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Osaa, pyyhkii hetken aikaa ja pysähtyy satunnaiseen asentoon.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Näin oletinkin, että kaksi oli maapuolelle, aian paloi sulake, kun niihin kytki väärän johdon. Yksi liitin mietityttää, siihen tulee jännite aina kun autossa on virrat päällä. Siinä on mustakeltainen ja mustavioletti johto yhdistetty samaan liittimeen. Pitäisikö siihen oikeasti tulla jatkuva virta? Tarkennuksena vielä, hidas ja nopea toimii, mutta kun laittaa tihkulle, niin on hetken aikaa pysähdyksissä ja sen jälkeen alkaa pyyhkimään pysähtymättä. Eikä tosiaan osaa pysähtyä oikeaan kohtaan. Vika voi olla releessäkin, haluan kuitenkin ensin varmistaa, että johdot ovat oikein. Kokeilin 123:sen releellä myös, joka on varmasti kunnossa. Rele on kuitenkin erilaisella liittimellä. Navat ovat samoilla numeroilla merkittyjä, joten tein johtosarjan alkuperäisen pistokkeen ja uuden releen väliin. Vika ei kuitenkaan korjaantunut. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#10
|
|||
|
|||
Takajarru jumiLainaus:
Khyl mersuilu on ihanan kallista.... |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Koititko purkaa ja puhdistaa? Mulla oli kytkinsylinterissä samantapaista ongelmaa, kun oli likainen. Siihen löytyi tiivistesarja Nippelit.fi:stä. Sitä ei myyty suoraan mersuun sopivana, mutta kuvia ja sylinterin halkaisijaa vertaamalla löytyi juuri oikea, voisi hyvinkin löytyä myös jarrusylinteriin. Maksoi muuten alle kympin postikuluineen.
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
onko ideoita mistä lähtä tutkimaan abs vikaa, ilmeisesti anturi vika. voiko jostain päätellä / mittailla että minkä anturin ?
W463 |
![]() |
| Luokat |
| mercedes, mersu |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
| Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
| Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
| Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
| Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |