![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
|||
|
|||
![]()
Joo, lueskelin hiukan ja pelkästä tasapainotuksesta saattas selvitä satasella..toki joku oli vaihtanu itte ja ymmärsin, että ilman sen kummempia tasapainotuksia ja hyvin pelitti. Pitää tässä alkaa selvittämään merkit sun muut niin voi tosissaan alkaa toimintasuunnitelmaa tekemään.
![]() Tekis kyllä mieli tehä tässä kirjottelun ohessa jonkin näköstä laskelmaa paljonko tuohon koslaan on saanu upotettua ja vielä saa upotettua rahaa. Ja kiitos glutton. Kyllä tässä vielä intoa piisaa ja kun alkaa enempi ymmärtämään, niin koko aika vaan kiinnostavampaa. ![]() |
#52
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
- En pidä teistä. |
#53
|
||||
|
||||
![]()
Tämä olikin 200tdi eikä 300tdi ja jostain syystä ensin mainittuun turbot maksaa paljon enempi kuin jälkimmäiseen. Eli sitä korjausvaihtoehtoa kannattaa tutkiskella.
__________________
Tumpula Racing Team |
#54
|
||||
|
||||
![]()
Eiku turbo auki ja ite vaihtaen. Ite olen hiukan harrastellu nyt näitä turbojen modaamisia ym. Tasapainotuksesta en repisi näissä vehkeissä hirveetä ressiä. Jos sinne vaihtaa vain imusiiven, niin se on aivan yks hailee sen painotuksen kanssa. Imusiipi ei ensinkään paina mitään ja harvemmin niihin es tasapainotuksessa kosketaan pirralla. Pakosiipi on niin tiukasti akselissa, että sitä siitä es kotikonstein saa irti ja miks pitäskään. Se että kun tilaa vaan oikeat tiivisteet, niin ei se niiden asennus mitään tähtitiedettä ole. Sitten jos aletaan laakerityyppiä ja tiivistystyyppejä sekoittamaan, niin alkaa olla melko mielenkiintoista.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#55
|
|||
|
|||
![]()
Letkun kurttuun meneminen ko. kohdassa ei johdu ahtimesta, jos se edes vähän pyörii ja on kaukaisesti sopivan kokoinen moottorin nähden.
Vaikuttaa tukokselta ennen kurttuun menevää kohtaa Edit: Oletuksena tietty se että se on oikeaa ahtoletkua eikä mummon vanhasta imurista. Lainaus:
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#56
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#57
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#58
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#59
|
|||
|
|||
![]()
Eilen yöllä mietin pienissä päissäni herkkää turboa ja koin älynväläyksen. Tajusin, että niinkin yksinkertaisella keinolla selvitän ongelman sijaintia, että kokeilen puhallustehoa ennen ja jälkeen välijäähyttimen! Aikaisemmin kokeiltiin vain jälkeen. Aamusella tuossa taas irrotin jäähyttimen jälkeisen letkun ja totesin että heikosti puhaltaa. Sitten irrotin jäähyttimelle tulevan putkikötöstyksen ja kaasuttelin, niin minusta puhalsi huomattavasti tehokkaammin. Tai sitten mielikuvittelin asian olevan niin, että ei tulisi kallista osanostoa. Joka tapauksessa uskottelen itselleni vian olevan muualla kuin turbossa. Jäähytin edelleen joko tukossa tai särki tai tulo putkikötöstys vuotaa. Miksi tuotakaan ei voinut heti tajuta
![]() Ajatustani tukee, että vertasin suht vasta huolletun turbon siipiä omiini ja mielestäni olivat jopa paremmassa kunnossa omassani. No nyt odotellaan, että joku fiksumpi tulis todistamaan mielikuvitukseni joko todeksi tai epätodeksi. Odotellessani hoitelin ramppikuumetta. Aloitin ehjäämään toiselta laidalta katkenneen ajorampin.Pultti ja mutteri kaupassa käynti ja sekin alkas olemaan valmis. |
#60
|
|||
|
|||
![]()
Voisko se välijäähy vuotaa. Ohita se putkella ja testaa auttaako kulkemiseen
|
#61
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä se silti turbossa on vika. Verrattiin terveeseen turboon ja olihan siinä eroa. Nyt on yhtä pirullista mutteria vaille turbo irti, piti kesken kaiken tulla sisähommiin.. mutta huomenna jatketaan.
|
#62
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#63
|
|||
|
|||
![]() Joo, eli melkeen irti, kireimmät mutterit on aina hankalimmassa paikassa. Oli kulemma helpoin irrottaa pakosarjan kans.. Siinäpä se sitten irti oliki.. Onhan nuissa rosoa nuissa siivissä, mutta ei kuiten isompia paloja puutu. Voiko nuo rosot aiheuttaa selkeästi imun puutetta ja siten puhallustehon puutetta? Löyty se mallilätkäki kaiken öljyn seasta. Oli löysällä se moottorille menevä voiteluputki, sieltä valunu hiukka. Vaihoin joutessani tuon aiemmin näkyvän letkukötöstyksen lyhempään. Onko ajatuksia miksi tuommonen sulkija ollut välissä? Ja aivan turha hommahan tuo tieten oli jos koko roska menee vaihtoon. Ja nyt homma on jäissä, kun kolme neljästä pultista katkesi ja neljäs on niin pehmiä ettei aukia.. ja tällähetkellä melua ei tässä pihapiirissä saa aiheuttaa.. |
#64
|
||||
|
||||
![]()
Köyhän miehen bleed venttiili. Lisää ahtoja, kun ei aukea hukkis niin nopeasti. Tuo kyseinen viritys on varmaan just tappanu tuon turbon. Lie tuolta jotain hiekan tapasta läpikin menny kun on siivet tuossa kunnossa. Kai tuosta viel toimivan saa leivottua, mutta jos noi siivet on osunu pesään asti, niin voi olla, että ainut mitä jää on laakerikeskiö ja pakopesä. Eikun isompaa mutkaa sisään?
![]()
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#65
|
||||
|
||||
![]()
Pari rusettia on näköjään palstallakin myynnissä, miten ne saa mallattua onkin jo toinen juttu....
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137759 http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=136934 http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137728 http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137736 EDIT: tossa kuva mun 200 TDi Defen lavoista
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 25.09.2015 13:54 |
#66
|
|||
|
|||
![]()
Mie en oo saanu mittään aikaseksi, kunhan vain taivastellu mimmonen turbo pitäs olla.. olen kuitenkin jo päättänyt, että ostan koko roskan uuden/toimivan, enkä ala siipiä jne. erikseen yrittämään vaihtamaan. Haluaisin päästä vielä ajamaan ennen kuin maa on jäässä.
Onhan joo kaitsulla hieman vähän paremmassa kunnossa toi. Ja omaani on tosiaan päässyt enempi ja vähempi hiekkaa sisään. Olen jotaki muuten saanut aikaseksi! Kytkin paketti saapuu oletettavasti tällä viikolla kylään! Saa nähä kuinka laadukasta kuraa tulee. Paddockilta tilattu, ei ollu britpartti sentäs, niistä ei ole oikeen kehuja sadellu. Edes niistä vähän kalliimmista. Ostamani merkkiä en muista, mutta ei ihme kyllä ollut edullisin. ![]() |
#67
|
|||
|
|||
![]()
No niin, nyt olis uusi ehjä käytetty turbo! Se onkin seuraava haaste, miten se sovitellaan tuohon kotteroon, on nimittäin sprintteristä alunperin. Äkkiseltään ulkoisesti nuo keskiöt (?!?) on samalaiset, että se olisi ensmäinen epävarma vaihtoehto vaihtaa net ja seuraava on se, että nöyränä häntä koipien välissä pyydän hitsausapua. Tällä hetkellä olen jälkimmäisen kannalla.
Lisäksi tajusin, että vanhassa turbossa on jumalaton välys. Siipiä vetelemällä liikkuu varmaan puoli senttiä ees taas, eli kaiketi osuskennellu sinne koteloon. Aion kyllä aukoa huvikseni sen kunhan kerkeän pihahommien ja talon sisäremonttikauden alottelun jälkeen.. Tässä nopeasti muisteltuna kotteroon menneet rahat: Auto 800e Vinssi, liina, sakkeli, vilkku jne. 600e (alkuhuumassa tilasin rompetta jotakuinkin tuommosella summalla) Renkaat 550e Ajorampit 90e Konepellinkiinnikkeet 10e Ilmanputsari 25e Kytkin 120e Välityssetti n. 200e Serieksen perä 70e Vanteet 70e Turbo 150e Yht. 1885 e iliman autoa..ja kovasti yritän harrastaa edullisesti.. |
#68
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Aina on jotain nippeliä ja nappelia ja joskus on vaan heräteostoksia. Mie kun ajattelin tehdä vaan peltihommat ja sitten ajella kovasti, niin ostinkin yllättäen kompuran kun kohdalle sattui. Nyt sit pitäis sekin saada majoitettua tuonne autoon ja siihen pitäis vielä ostaa letkua ja sitten tietty rengaspaineittari...ääh... ![]() Lisäksi haaveilen lukkoperästä. Kyl tää on ihan hulluutta. Tsemppiä Kumpula! ![]()
__________________
- En pidä teistä. |
#69
|
|||
|
|||
![]() Tuossapa pari huonoa kuvaa uudesta vanhasta turbosta. On siinä askartelemista, ehkä.. Tuossa inspiraation tulos. Tarkoitus oli saada kevyt ja tilaa säästävä ratkaisu kevyiden tavaroiden säilytykseen. Sitten kävin varastossa ja löytyi vanha kaupan hylly. Siitä se ajatus sitten lähti. Tuossa sai mielestäni hyvin käyttöön muuten niin epämääräisen alueen autosta. Ajorampit ovat nykyisin tuota säilytys lokeroa ja lokaria vasten kiinnitettynä. Joo ja ennenkuin kukaan kerkeää mainita, niin naulakossa olevat tavarat eivät ole naulakossa. Kottero ollut vissin jonkun herrasmiehen sunnuntai ajelu auto, kun tuollainen naulakko löytyi valmiina pukua varten.. Ja vihdoin sain jotain konkreettista aikaiseksi.. Minulla on vararengas autossa kiinni!! Hommaa helpotti helkutisti, että sain tuon telineen kaupan päälisiksi. Pukkasin ensin renkaan autoon ja totesin, että aivan turhan iso sisätiloihin. Sitten purkasin sen ovessa sisäpuolella olevan levyn ja kuinka ollakkaan sieltä löytyi vielä reiät vararengastelineelle. Ei tarttenu kuin puhkoa reiät läpi ulos asti. ![]() |
#70
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#71
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
excel-taulukkoa projektiin uponneista rahoista mutta jonkun aikaa kun meni totesin että mielen- ja kotirauhan takia on parempi kun tuhoaa tuon excelin ![]() vielä ajokunnossa joten rahaa palaa edelleen muutaman touhutonnin verran ennen kuin tuo on kilvissä ja voimansiirto päivitetty hitaille välityksille ja porttaaleille ![]() |
#72
|
|||
|
|||
![]()
Hyvän harrastuksen tuntomerkit:
- menee kaikki aika - menee kaikki raha - tulee välillä hiki |
#73
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
- En pidä teistä. |
#74
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() |
#75
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lapin Puukko | Ex_inkkari | Chit-Chat | 1 | 09.04.2013 09:11 |
Kuvia Lapin reissulta | J-T | Chit-Chat | 2 | 15.08.2006 14:09 |
O: Lapin Kansa 17.7. | Paavo | O/M/V Muut | 8 | 20.07.2005 09:37 |
Lapin nelivedon sivut! | Wago-78 | Linkit | 8 | 29.06.2004 21:00 |
Lapin Kulta vs Koff | mika | Oluet | 0 | 24.01.2002 20:30 |