![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Korin pellitin 2005 ja varmaan puolet auton korista on tullut tehtyä uusiksi. Takapäähän tein kehikon kulmaraudasta, lattaraudasta ja u-palkista. Päälle sitten pulttasin kolmen millin alumiinilevyä ja liima tuli laitettua väliin. Levythän oli sitten vanhoja liikennemerkkejä joita satuin saamaan silloiselta työpaikaltani. Takaluukut tein uusiksi 2011. Yläosa aukeaa ylös ja alaosa sivulle ja runko on neliöputkesta johon niittasin 2mm alumiinia ja ikkunaksi liimasin pleksiä. Peltiyöt tein sillä mielin että ruoste hommia tämän auton kanssa ei pitäisi tulevaisuudessa olla kovinkaan paljon tiedossa.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Ensimmäisen flippikeulan tein lasikuidusta 2005 ja muotin aihiona käytin tuota Lava Hojon keulaa. Opetteluksihan se silloin aikanaan meni mutta ihan kohtalainen lopputulos siitä kuiten tuli. Ekassa keulassa oli viisi senttiä leviämmät lokasuojat ja tällä keulalla ajoin jokusen vuoden. Sitten tehtiin uusi muotti MiKon kanssa joskus 2009 ja siitä tehtiin tuo nykyinen keulapala. Flipin tueksi tein putkesta tuommoisen kehikon joka hiukan tuki tuota rakennetta. Lokasuojat ovat alkuperäisen levyiset ja tuo putkihässäkkä keulassa suojaa hiukan tuota keulapalaa risuilta. Sisälokarit tein alumiinista. Muistaakseni tuo kuitukeula painoi saman verran kuin orkkis konepelti joten keula laihtui hiukan tuolla muutoksella.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Ensimmäisen turvakaaren tein 2005 jostakin nurkista löytyneistä putken pätkistä ja irtomutkista. Kyhäelmä oli varsin yksinkertainen jossa oli vain pääkaari ja takatuet. Onneksi tälle kaarelle ei koskaan tullut tarvetta koska mitäänhän se ei olisi tosipaikan tullessa kestänytkään. Hylkyyn mentyään tönäsin kehikkoa rattorilla ja saumathan siitä pettivät melko helposti.
Tuon nykyisen turvakaaren tein 2011 ja se tuli tehtyä jo hiukan järkeä käyttäen. Olihan siinä hitusen hommaa jotta sen tuonne hyttiin sai kohtuu tarkasti sopimaan, mutta lopputulos miellyttää ainakin itseäni. Toivottavasti kaarelle ei koskaan tule varsinaista tarvetta. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Laitetaanpas sitten tuolta helman altakin pari kuvaa. Soa tuli tekastua silloin ekana vuonna ihan perinteisen mallin mukaan. Akselit tipautin pakkojen alle ja alkuperäisistä pakoista otin lehtiä vähemmäksi. Iskarien alapään kiinnitykset muokkasin eri kohtiin ja takana on Bj:n omat pumput ja eteen valikoitui Hj:n takapään kepit. Navat käänsin, kääntöpäihin uudet kääntövarret ja akseleihin kiertymisen estävät tukivarret. Etujarrutkin päivitin levyllisiin versioihin.
No tällä paketilla sitten ajelin muutaman vuoden. 2009 sitten asensin 60:sen ohjaustehostimen ja keulasta käänsin pakat toisinpäin. Keulaan tein uudet korvalliset jousille ja riipuke tuli jousen takapäähän. Mallia taisin ottaa latikeula Hiluksista. Etuylitystäkin sain pienennettyä jonkun sentin. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Joustoja tuossa tötterössä on ihan kohtalaisesti. Joskus olen mitannutkin niitä ja melkein 200 litran tynnyrin verran niitä taisi löytyä. Ihan kohtalaisen alustan saa rakennettua pienelläkin budjetilla.
Tällä hetkellä Bj lepäilee tallissa ja uusia suunnitelmiakin muhii pääkopassa. Päivityksiä haluttaisi tehdä vähän joka puolelle, mutta ajeleehan tuolla kyllä tuommosenakin. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
tätäkin kun katsoo niin en taida omasta enää kuvia laittaa ollenkaan
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lavurin mittarissa 17,5 tkm ja isommilta remonteilta vältytty. Syksyn aikana vaihoin jumittuneen pakkianturin tilalle toimivan ja siinäpä tais olla remontit mitä joutunut tekemään.
Katsastuskonttorillakin käväsin joulukuun alussa ja leimahan sieltä irtosi. Savut koneesta 1,36, etujarrut molemmat 2,8 ja takajarrut vasen 1,9 ja oikea 1,7. Korjauskehotus tuli kasikympin lätkästä joka uupu. Katsastusta varten kirin käsijarruvaijeria ja vaihdoin toisen kilpivalon hehkun. Moottoriin tuli vaihettua öljyt ja alustan nippoihin ruuttasin vaseliinia lokakuun lopulla. Eipä tuolle muuta ole hoksannut tehdä. Talvirenkaatkin tuli vaihettua jossakin vaiheessa alle kun tuli tuota vitiä tien pintaan. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty hilux 89-97 -110 lava+ lava muovi 50e | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.02.2014 17:24 |
| Myydään / Vaihdetaan myydään hojo | jykä | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 22.05.2012 15:51 |
| Huuto Hilux Ln 65 lava + suojamuovi. Lava punainen. | wnb | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 17.12.2011 08:35 |
| Myydään hojo | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 19.10.2010 12:55 |
| M: hojo peräosaa | timppat | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 23.02.2007 08:36 |