Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.09.2015, 22:05
TJH TJH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.14
Sijainti: pelkosenniemi
Viestit: 75
Perusasetus

Korin pellitin 2005 ja varmaan puolet auton korista on tullut tehtyä uusiksi. Takapäähän tein kehikon kulmaraudasta, lattaraudasta ja u-palkista. Päälle sitten pulttasin kolmen millin alumiinilevyä ja liima tuli laitettua väliin. Levythän oli sitten vanhoja liikennemerkkejä joita satuin saamaan silloiselta työpaikaltani.

Takaluukut tein uusiksi 2011. Yläosa aukeaa ylös ja alaosa sivulle ja runko on neliöputkesta johon niittasin 2mm alumiinia ja ikkunaksi liimasin pleksiä. Peltiyöt tein sillä mielin että ruoste hommia tämän auton kanssa ei pitäisi tulevaisuudessa olla kovinkaan paljon tiedossa.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	020.jpg‎
Views:	269
Size:	98,2 Kt
ID:	63519   Click image for larger version

Name:	021.jpg‎
Views:	264
Size:	94,6 Kt
ID:	63520   Click image for larger version

Name:	022.jpg‎
Views:	284
Size:	79,1 Kt
ID:	63521   Click image for larger version

Name:	023.jpg‎
Views:	276
Size:	81,6 Kt
ID:	63522   Click image for larger version

Name:	024.jpg‎
Views:	273
Size:	75,9 Kt
ID:	63523  

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.09.2015, 22:27
TJH TJH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.14
Sijainti: pelkosenniemi
Viestit: 75
Perusasetus

Ensimmäisen flippikeulan tein lasikuidusta 2005 ja muotin aihiona käytin tuota Lava Hojon keulaa. Opetteluksihan se silloin aikanaan meni mutta ihan kohtalainen lopputulos siitä kuiten tuli. Ekassa keulassa oli viisi senttiä leviämmät lokasuojat ja tällä keulalla ajoin jokusen vuoden. Sitten tehtiin uusi muotti MiKon kanssa joskus 2009 ja siitä tehtiin tuo nykyinen keulapala. Flipin tueksi tein putkesta tuommoisen kehikon joka hiukan tuki tuota rakennetta. Lokasuojat ovat alkuperäisen levyiset ja tuo putkihässäkkä keulassa suojaa hiukan tuota keulapalaa risuilta. Sisälokarit tein alumiinista. Muistaakseni tuo kuitukeula painoi saman verran kuin orkkis konepelti joten keula laihtui hiukan tuolla muutoksella.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	025.jpg‎
Views:	316
Size:	132,4 Kt
ID:	63524   Click image for larger version

Name:	026.jpg‎
Views:	303
Size:	129,4 Kt
ID:	63525   Click image for larger version

Name:	027.jpg‎
Views:	324
Size:	155,7 Kt
ID:	63526   Click image for larger version

Name:	028.jpg‎
Views:	323
Size:	167,3 Kt
ID:	63527  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.09.2015, 20:34
TJH TJH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.14
Sijainti: pelkosenniemi
Viestit: 75
Perusasetus

Ensimmäisen turvakaaren tein 2005 jostakin nurkista löytyneistä putken pätkistä ja irtomutkista. Kyhäelmä oli varsin yksinkertainen jossa oli vain pääkaari ja takatuet. Onneksi tälle kaarelle ei koskaan tullut tarvetta koska mitäänhän se ei olisi tosipaikan tullessa kestänytkään. Hylkyyn mentyään tönäsin kehikkoa rattorilla ja saumathan siitä pettivät melko helposti.

Tuon nykyisen turvakaaren tein 2011 ja se tuli tehtyä jo hiukan järkeä käyttäen. Olihan siinä hitusen hommaa jotta sen tuonne hyttiin sai kohtuu tarkasti sopimaan, mutta lopputulos miellyttää ainakin itseäni. Toivottavasti kaarelle ei koskaan tule varsinaista tarvetta.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	029.jpg‎
Views:	294
Size:	102,1 Kt
ID:	63585   Click image for larger version

Name:	030.jpg‎
Views:	283
Size:	71,4 Kt
ID:	63586   Click image for larger version

Name:	031.jpg‎
Views:	292
Size:	100,7 Kt
ID:	63587   Click image for larger version

Name:	032.jpg‎
Views:	277
Size:	75,9 Kt
ID:	63588  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.09.2015, 00:30
TJH TJH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.14
Sijainti: pelkosenniemi
Viestit: 75
Perusasetus

Laitetaanpas sitten tuolta helman altakin pari kuvaa. Soa tuli tekastua silloin ekana vuonna ihan perinteisen mallin mukaan. Akselit tipautin pakkojen alle ja alkuperäisistä pakoista otin lehtiä vähemmäksi. Iskarien alapään kiinnitykset muokkasin eri kohtiin ja takana on Bj:n omat pumput ja eteen valikoitui Hj:n takapään kepit. Navat käänsin, kääntöpäihin uudet kääntövarret ja akseleihin kiertymisen estävät tukivarret. Etujarrutkin päivitin levyllisiin versioihin.

No tällä paketilla sitten ajelin muutaman vuoden. 2009 sitten asensin 60:sen ohjaustehostimen ja keulasta käänsin pakat toisinpäin. Keulaan tein uudet korvalliset jousille ja riipuke tuli jousen takapäähän. Mallia taisin ottaa latikeula Hiluksista. Etuylitystäkin sain pienennettyä jonkun sentin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	033.jpg‎
Views:	602
Size:	100,0 Kt
ID:	63622   Click image for larger version

Name:	034.jpg‎
Views:	564
Size:	107,5 Kt
ID:	63623   Click image for larger version

Name:	035.jpg‎
Views:	528
Size:	98,8 Kt
ID:	63624   Click image for larger version

Name:	036.jpg‎
Views:	573
Size:	106,9 Kt
ID:	63625   Click image for larger version

Name:	038.jpg‎
Views:	525
Size:	112,2 Kt
ID:	63626  

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.09.2015, 20:07
TJH TJH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.14
Sijainti: pelkosenniemi
Viestit: 75
Perusasetus

Joustoja tuossa tötterössä on ihan kohtalaisesti. Joskus olen mitannutkin niitä ja melkein 200 litran tynnyrin verran niitä taisi löytyä. Ihan kohtalaisen alustan saa rakennettua pienelläkin budjetilla.

Tällä hetkellä Bj lepäilee tallissa ja uusia suunnitelmiakin muhii pääkopassa. Päivityksiä haluttaisi tehdä vähän joka puolelle, mutta ajeleehan tuolla kyllä tuommosenakin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	039.jpg‎
Views:	614
Size:	132,7 Kt
ID:	63655   Click image for larger version

Name:	040.jpg‎
Views:	601
Size:	87,6 Kt
ID:	63656   Click image for larger version

Name:	041.jpg‎
Views:	576
Size:	124,7 Kt
ID:	63657   Click image for larger version

Name:	043.jpg‎
Views:	523
Size:	130,9 Kt
ID:	63658  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.09.2015, 08:53
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.664
Perusasetus

tätäkin kun katsoo niin en taida omasta enää kuvia laittaa ollenkaan
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.01.2016, 22:27
TJH TJH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.14
Sijainti: pelkosenniemi
Viestit: 75
Perusasetus

Lavurin mittarissa 17,5 tkm ja isommilta remonteilta vältytty. Syksyn aikana vaihoin jumittuneen pakkianturin tilalle toimivan ja siinäpä tais olla remontit mitä joutunut tekemään.

Katsastuskonttorillakin käväsin joulukuun alussa ja leimahan sieltä irtosi. Savut koneesta 1,36, etujarrut molemmat 2,8 ja takajarrut vasen 1,9 ja oikea 1,7. Korjauskehotus tuli kasikympin lätkästä joka uupu. Katsastusta varten kirin käsijarruvaijeria ja vaihdoin toisen kilpivalon hehkun.

Moottoriin tuli vaihettua öljyt ja alustan nippoihin ruuttasin vaseliinia lokakuun lopulla. Eipä tuolle muuta ole hoksannut tehdä. Talvirenkaatkin tuli vaihettua jossakin vaiheessa alle kun tuli tuota vitiä tien pintaan.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	020.jpg‎
Views:	542
Size:	106,7 Kt
ID:	66883   Click image for larger version

Name:	021.jpg‎
Views:	590
Size:	102,9 Kt
ID:	66884   Click image for larger version

Name:	022.jpg‎
Views:	712
Size:	101,1 Kt
ID:	66885  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty hilux 89-97 -110 lava+ lava muovi 50e toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.02.2014 17:24
Myydään / Vaihdetaan myydään hojo jykä O/M/V Ajoneuvot 4 22.05.2012 15:51
Huuto Hilux Ln 65 lava + suojamuovi. Lava punainen. wnb O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 17.12.2011 08:35
Myydään hojo Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 19.10.2010 12:55
M: hojo peräosaa timppat O/M/V Ajoneuvot 1 23.02.2007 08:36


Sivu luotu: 14:26 (GMT +2).