![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Nyt on renkaita pyöritelty etupää ilmassa ja jarrusatulat irti. Molemmista navoista kuului tasainen napsutus pyörittäessä, n. 17 / kierros. Ääni kuului omasta mielestä murroksen ja pyörän navan välistä? Ratin asennolla ei ollut väliä. Ei klappia havaittavissa. Pitänee vaihtaa laakerit, niin saapahan sen suljettua pois. * * Toinen juttu, pakosarja vuoti oikealta puolelta, siitä mihin tulee sormen paksuinen putki kiinni. Tiiviste rapisi lattialle kun raotin. Yritin paikkailla sitä jollain tiiviste massalla, mutta eihän se kestänyt kuin 5 kilometriä. Kyllä muuten vaikuttaa käyntiääneen! Ennen hirveä säkätys ja höpötys pellin alta, nyt kuin uusi auto =) - Mistä tuon tiivisteen saisi ja millä nimellä se kulkee?
__________________
* * * * * * * * * Jeep Grand Cherokee ZJ -94 5.2L V8 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tarkennas vähän, kun en keksi, mistä osasta puhut, pakosarjassa ei varaosakuvan mukaan tule muuta kuin kannen ja pakosarjan välinen tiiviste... Ja siis V8 -kone kyseessä??
__________________
Killing time is not murder |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä, V8 5.L
Tässä kuvassa näkyy, numero 6 (jos oikein tulkitsin) ![]() OEM nro: 53010000 Repsikan puolella, pakosarjan lämpösuojan alla, lähellä takimmaista pakosarjan kiinnityspulttia. ![]()
__________________
* * * * * * * * * Jeep Grand Cherokee ZJ -94 5.2L V8 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
EDIT: Joo, ei edes pakosarjantiivisteiden mukana tule ![]()
__________________
Killing time is not murder Viimeksi muokannut JAMANT : 26.08.2015 10:34 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
jos ei läydy saman kokosta korvaavaa, niin kupariset "tulirenkaat" sekä egr reikään, että pultin reikiin, saman paksuset tietenkin. ite laittasin siihen suosiolla rst lätkän, ettei paska mene imusarjaan :P epäilen, ettei tuossa moottorinohjaus älyä yhtään mitään, ettei venttiilin lävite kule mitään..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Pyörähdin eilen Jeepin virallisella varaosapuolella, lykkäsi pitkän etsinnän jälkeen kouraan 05277928. Taitaa olla joku EGR tiiviste, en ehtinyt vielä testata.
Näköjään etukardaanin ristikkokin pitää uusia, kun alkaa olla sentin verran klappia. Vaihdoin tulpat, kun auto rykii kuumana matalilla kierroksilla. Nyt se nykii sitten oikein urakalla, kuumana, matalilla kierroksilla. Eli tulpat tuskin olivat syynä, liekö tulpan johdoissa ongelmaa? Piti nimittäin kiskoa aika voimalla niitä.. Pitänee tänään avata myös virranjakaja, josko sinne on vaikka orava pesiytynyt =)
__________________
* * * * * * * * * Jeep Grand Cherokee ZJ -94 5.2L V8 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
tuli muuten mieleen tuosta EGR:stä, liekö kuinka moni disabloinut moisen kutoskoneisista, tai noista kasihärpättimistä? menikö ihan vaan blanking platella vai tarviaako jotain nintendo temppuja?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Tiiviste.
Tuollasenhan leikkaa itse kun käyt ostamassa tiiviste levyä tarvikeliikkeestä tai Biltema, Motonet yms.
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#9
|
||||
|
||||
![]()
5.9:n imusarjaa irrottaessa (plenumin fiksaus) vain neljä pulttia katkesi.. eli siis ne tavallisimmat pultit katkeamaan on imusarjan etummaiset ja taaimmaiset nurkat - mulla meni sitten kaikki neljä
![]() Noh, pääseepähän taas koittamaan mutterin hitsausta lyhyen pultinjämän päähän ahtaassa välissä (ZJ:ssä ei todellakaan ole liikaa tilaa takanurkkien kohdalla). Etupää toivottavasti menee helposti. Muuten oli aika simppeli homma tuo irroitus, ei siinä mennyt kuin reilu kolme tuntia varsinaista työaikaa. Isoimmat ongelmat oli kun piti nuo neljä katkennutta pulttia ensin porata vähän lyhyemmäksi että sai imusarjan irti, toinen oli bensakiskon pikaliittimen irrotus ilman varsinaista työkalua ![]() Plenumi ei vielä vuotanut pahasti, mutta tiiviste ei ollut ihan kunnossa myöskään. Juuri sopiva hetki korjata. Taidan samalla vähän modata tuota originaalia "keggeriä", ainakin se imusarjan sisältä puoliksi jakava levy pois ja vähän lyhentää imukanavia. Tiedä sitten onko siitä juuri muuta kuin persdynossa hyötyä, mutta väittävät ainakin virtaustestien mukaan että 5-10% parannus alkuperäiseen on aika lähellä ![]() Jos joskus innostuu, niin sitten joku huomattavasti paremmin virtaava imusarja + Edelbrockin alumiinikannet..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
..niin ja katotaan nyt millainen katastrofi noitten pulttien poistosta vielä tulee. Mutta eihän tässä mikään kiire ole, lauantaiaamuksi vasta pitää olla auto kunnossa ja huomennakin on työpäivä
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Engine Cooling Fan
Löysin "irtonaisen" piuhan 96 V8 ZJ/ZG:stä, euro-malli:
![]() Sijainti sopii tähän 97 ZG:n tietoon Ja värit LG/RD & OR sopii 5.9:n "max cooling package" ohjaukseen: F143 60A fused+ ja F99 fused+ (ignition switch output). Osaako joku kertoa, mistä on kyse? Sinänsä olisi tosi näppärää, tosta voi napata esim valojen releelle ohjausvirran.. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onko piuhat myös kytketty PDC:hen, ja vain sulake puuttuu?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Millä perusteella? Tuo kuvan sähköflektin liitin on 60A sulakkeen kautta tuleva suora +12V syöttö akulta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Aurinkoanturi
Toinen sähkökysymys - onko täällä tietoa tai kokemusta, millaista jännitettä tuon pitäisi antaa jotta auto headlamps toimii? Tai oikeastaan, millä jännitteellä BCM kytkee valot päälle? Kyse vasemmalla puolen kojelautaa olevasta anturista, samassa on VTSS:n vilkkuva punainen ledi. Liitin on C242, pinni 3 L109 20 WT UL SENSOR DRIVER (SENSOR GROUND) ja pinni 4 L110 20 OR/BK UL SENSOR SIGNAL.
Omien mittausten mukaan piuha irti BCM:ltä tulee n +3.75V. Piuha kiinni * +3.75V pimeässä * varjossa +3..3.5V * aamulla +2..3V * keskipäivällä suorassa auringonvalossa -0.4V * lampulla vierestä näyttäen -0.1..-0.3V Jotenkin kuvittelin että +5V anturi antaisi lukemia välillä +0..5V ? |
#16
|
|||
|
|||
![]() NP 231 ZJ:n?
Mitenkä iso töinen olisi tuon NP231 sovittaminen ZJ:n?
Meinasin vaan että tuon visko vikasen tilalle vaihtaisi tuon tallissa lojuvan 231:n joka on lähtöisin YJ:n 4.0 H.O:sta. Niin ZJ on siis 5.2 ja automaatti vm. 1997. Toisaalta jos jollakulla "ylimääräisenä" ehjä (uusi) visko niin kiinnostaa... Tietäisikö joku kertoa minkä valmistajan / myyjän viskokytkin olisi järkevä valinta? Tuntuu olevan niin monenlaista tarjolla... YT JousKe |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Satun tykkäämään siitä, millainen ajettava tuo ZJ on vakiolla NP249 jakiksella. Siksipä tiedustelisin, että osaako joku sanoa, että onnistuuko uudemman mallin NP249 vaihtaminen vanhan tilalle? Vuosimallin -96 tienoilla taisi muuttua semmoiseksi, että lukittuu oikeasti tai oikeammin 4lo asennossa. Kerran tosin tullut vasta vastaan tilanne, jossa pito on ollut niin huono, ettei etufillarit pyöri lainkaan. Silloin oltiinkin huolella jumissa mutakuopassa.
Vastahan tuo vanha on edellisen omistajan toimesta rempattu, mutta voisi alkaa uutta jo haeskelemaan. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 |