![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#226
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Ei ole kyse tuotetaanko lämpö maalämpöpumpulla, nykyisellään taitaa olla 32 suosituslämpö kun joskus se oli 37. Veden massa tulee olla suuri että se riittää, eli putkikoko riittävän suuri mikä menee jakotukille / jakotukeille. Myös se että on useampi piiri tasaa ja helpoittaa tuota lämpeämistä vs vähemmän ja pidemmät piirit. Jos putkisto taas on syvällä valussa on lämmönvaihtelu epätasaista kun jäähtyy ja lämpeää hitaammassa tahdissa. Epätasapainoa saadaan säädettyä laittamalla linjasäätöventtilit tai kuristamalla termostaatin esisäätöarvoa. Myös suurentamalla pumpun tehoa saadaan tuota asiaa kompensoitua. Pumppuhan mitoitetaan pisimmän piirin painehäviön mukaan... |
#227
|
||||
|
||||
![]() Runko valmistuu
Appiukko tuli auttelemaan rungon pystytyksen kanssa, joten nyt on vähän saatu taas aikaan. Rakennustelineitä minulla ei ole, joten vähän joutui soveltamaan. Testasin aluksi että istuin keskeneräisen yläjuoksun päällä ja naulasin sitä nippuun samalla itseäni eteenpäin hilaten. Olin kiinni kiipeilyvaljaissa, joten putoamisen riski oli varsin pieni, mutta työ oli silti hidasta. Periaatteesta en halua käyttää "paljoa" aikaa rakennustelineiden nikkaroimiseen tai rahaa niiden vuokraamiseen, joten Jeeppi pääsi mobiili-telineeksi. Vähän meinasi jäädä matalaksi kun pitkien sivujen yläjuoksu tulee n. 4 metrin korkeuteen ja Jeepin katto on 2 metrissä.
Ratkaisu tähän oli tietenkin laittaa Jeepin katolle kuormalava ja paketillinen styroxia jonka päällä voi seistä. "Teline" on varsin pienikokoinen, joten autoa joutuu siirtämään aika usein Runko on kohta siinä kunnossa että kattotuolit pitää nostaa päälle. Onko kellään Hiabillista autoa Espoon-Kirkkonummen suunnalla ja kiinnostusta tulla tekemään nopea viraabeli-keikka? Tai jos ei ole, niin löytyykö suosituksia mistä kysyä? EDIT: Ei tarvii enää, Hiab öytyi jo. Viimeksi muokannut offroadjouni : 18.08.2015 12:19 |
#228
|
|||
|
|||
![]()
Parhaimpia virityksiä on traktorin peräkäryyn tehdyt telineet kakkosnelkusta, pari vinotreevaa ja varmaan 5m korkeat, itsellä olis jäänyt sellaisilla työskentely
![]() Hirsilatoa kun kasattiin / veisteltiin oli 200l peltitynnyrit kulmissa ja niiden päälle kakkosnelkuista kulkusilta, sai nopeasti kasattua kun tuo ei niin kovin korkea ole. |
#229
|
||||
|
||||
![]()
Aika vähän näyttää työnaikaisia revauksia olevan. Jossei oo lisätty kuvien jälkeen. Nurkkiin 45-asteen kulmaan lautaa ruuvaten, nopea ja helppo sitten irroittaa ja saa vähän jäykkyyttä pakettiin.
Korkea runko, ja sinne alkaa kattoa rakenteleen, niin alkaa tuulikin ottamaan ja heiluttaa pakettia. Yhden työmaan tiedän jossa tuli paljon lujuusluokiteltua polttopuuta, siksi varoittelen ![]() |
#230
|
||||
|
||||
![]()
Revata kannattaa. Enkä epäile etteikö offijouni olis niin tehnytkin. Ja noista telineistä: Kyllähän ihan tollaset traktorin kärryn päälle kasatut 2x4 telineetkin saa niin saatanan tukeviksi, että vaikka 1000kg saa laskea painoa päälle. Ne vaan ei välttämättä ole ne kaikista käytännöllisimmät. Monissa asioissa saattaa mielikuva, tai ihan .jpg kuva valehdella.
__________________
HJ61 MMC |
#231
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#232
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#233
|
||||
|
||||
![]() Kattotuolit paikallaan
Kattotuolit tuli asennettua tänään paikalleen.
![]() Viimeksi muokannut offroadjouni : 25.08.2015 08:54 |
#234
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#235
|
|||
|
|||
![]()
Ja lisäksi vahva palkki mihin saa kiskon kiinni, siihen kissa ja talja jos tarvii joskus jotakinnraskasta nostaa tai siirrellä
|
#236
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei tule palkkia kattoon, kun tarkoitus on että saan vielä joskus laitettua siltanosturin tuonne. |
#237
|
|||
|
|||
![]()
Eikö tarvinnu noin korkeessa tehdä runkoon mitään kiinteitä tukia? Mulla tuli 3,5 korkeaan kaikki nurkat 3 tolpan leveydeltä 12 vanerilla sisäpuolelta ylös asti ja lisäks koko oviseinä myös.
|
#238
|
||||
|
||||
![]()
Joo, ison oven seinä jäykistetään 21 mm vanerilla. Se tulee rungon ja kipsilevyn väliin, joten saan sen paikalleen vasta kun seiniin tuleva puhallusvilla on asennettu.
|
#239
|
||||
|
||||
![]() Lautatavaraa tontille
Kävin äsken hakemassa vähän toista kilometriä lautaa, rimaa ja lankkua. Ja tuulesuojalevyt myös. Olihan noissa aikamoinen nosteleminen, varsinkin kun menee laskuissa sekaisin pariin kertaan ja lastaa ensin liian paljon ja sit palauttaa takaisin hyllyyn. Nyt pitäis olla kaikki tarvittava puutavara julkisivua lukuunottamatta.
Viimeksi muokannut offroadjouni : 25.08.2015 08:55 |
#240
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuli tuost puhallusvillast mieleen puhallettava uretaani, ootko perehtynyt ??
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#241
|
|||
|
|||
![]()
Jossakin olen nähnyt reivauksena käytetyn peltisoiroa ristiin ruuvaten. Voi jättää seinän sisään, toisin kuin laudat yms.
|
#242
|
||||
|
||||
![]()
Ne reivauslaudathan lovetaan runkoon.
|
#243
|
||||
|
||||
![]()
Tässä on koko ajan tainnut olla kyse työnaikaisista reivoista.
__________________
HJ61 MMC |
#244
|
||||
|
||||
![]()
Joo, mut ku runko kerran tulee 48x198 niin firmalla ainaki lovettiin samanmoiset lankut nurkkiin kiinteiksi reivoiksi. Akkusirkkelillä vaan slaissit ja puukkoa vasaran kanssa perään. Ei vaikuta huomattavissa määrin eristykseen.
|
#245
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#246
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Noita talleja vaan kavereilla missä omiakin autoja korjailtu niin pakkaa olemaan puutteena juurikin noi nosto / siirtomahdollisuudet. Eipä ne aina huomioitua tule tai mieltää ettei tarvi mutta jos kuitenkin... |
#247
|
||||
|
||||
![]()
Tänään meinasin lopettaa hommat aikaisemmin kun lentomuurahaiset olivat valloittaneet päätyoven ympäristön. Otin kuvan niistä kun kuvittelin että niitä oli paljon, mutta puolen tunnin päästä määrä oli moninkertaistunut.
Aika hidasta on yksinään tekeminen tuolla 4,5-6 metrin korkeudessa. Jos nyt saisi kattoristikoiden tuennan tehtyä alkuviikosta niin että voisi vetää aluskatteen pintaan. Olisi taas yksi etappi saavutettu. Viimeksi muokannut offroadjouni : 25.08.2015 08:56 |
#248
|
|||
|
|||
![]()
Sorry, kun sotken topiccia, mutta ei näy kyllä vieläkään. Ei, vaikka koitin kokonaan toisella selaimellakin, jolla ei ole täällä käyty, joten ei voi välimuistikaan tehdä tepposia.
|
#249
|
|||
|
|||
![]() |
#250
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
|
![]() |
|
Luokat |
autonostin, autotalli, autotalliprojekti, lattialämmitys, maalämpö, nosturi, pitkästä rakentaminen, rakennusohje, rakentaminen, siltanosturi, talliprojekti, vilp |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj-61 käynnissä pysymis ongelma! | datsun 3.3d | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 10.07.2014 21:36 |
OHI: 11.10. Hakumoottorin uudelleenindeksointi käynnissä | Lars | Uutiset | 0 | 11.10.2012 04:53 |
Jeep 2.1 TD ei pysy käynnissä | Mikedeus21 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 02.10.2009 16:33 |
salainen operaatio käynnissä poliisilla ja puolustus voimilla suomen ilmatilassa | toyota4x4 | Chit-Chat | 5 | 14.06.2009 09:47 |
Range 3.5 efi, lievä notkahdus käynnissä | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 24.05.2006 16:22 |