Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.08.2015, 19:49
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Kylmäspreitä suihkin purkillisen vian ollessa päällä kaikkiin sähköosiin. Ei vaikutusta. Bensalinjat sen sijaan oli todella kuumat kun vika oli päällä. Juuri kättä kärsi. Seuraavaksi koitan vetää nokan kautta nuo linjat, nyt ne menee lohkon ympäri ja öljypohjan alta pakosarjan vierestä tässä samalla poistin myös käytöstä imuilman lämmittimen, ihan lisähevosten toivossa

__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.08.2015, 16:59
hopeahuoli:n Avatar
hopeahuoli hopeahuoli ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: suokkula
Viestit: 36
Perusasetus

ootko tarkastanu kaikki sulakkeet?
ostin kerran A mantan kaverilta halavalla, kun oli kaikki kyläsepät jo sen kironneet kun ei vikaa löytynyt.. sillä pääsi ajelemaan aina hetken kun hyyty ja sit kylmetessään toimi taas.

siinä oli laitettu sellainen vanhanmallinen sulake johtosarjan väliin ja eristetty vielä sähkömiehen teipillä ettei sitä juurikaan erottanut sulake pesäksikään.. tää oli polttoaine pumpulle laitettu sulake. sulake oli muuten ehytkin, mutta pohja oli aivan haperoa ja lämmetessään kai ei mennyt enää virtaa tarpeeksi läpi. pumppukin muka pyöri ja mittarilla näytti että kaikki voiltit oli tallessa.. putsaamalla rupesi pelaamaan.

männävkolla oli firman tamrock saanu saman oireen.. sähköinen sammutin ei toiminut.. taas mittarilla kun mittasi niin tuli täydet voltit, van kuorman alla ei taas jaksanut toimia. sulakkeen näkyvä osa oli taas ihan ehyt joten vika näkyi vaan käyttämällä sulakkeen pois kokonaan.

ne vanhat putkimalliset sulakkeet on kyllä aiheuttaneet harmaita hiuksia monasti.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.08.2015, 17:57
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Polttoainelinjojen uusien reittien ja imusarjan vesikierron poistamisen jälkeen toimii ja vetää paljon paremmin mutta silti lämmetessä sama vika vaikka nyt bensa on viileää. Sen verran tutkailtu että enää ei oo sytytyksessä mitään hämminkiä, ei saa polttoainetta. Ostin polttoainepainemittarin niin saa seuraavaksi tutkiskella häviääkö paineet johonkin että onko pumppu sökö.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.08.2015, 21:28
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Onko siinä kerääjäsäiliö vai paluu tankille?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.08.2015, 11:07
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Onko siinä kerääjäsäiliö vai paluu tankille?
Paluu tankille.ittailin vähän ja kas, kun röpötys alkaa niin viisari vähän värähtelee ja kun alkaa sammua niin paine tippuu aivan silmissä. Eli polttoainepumppu tai sinne menevät sähköt on moro.

Nyt sitten uutta pumppua pitäis lähtee hakemaan, mikä ois sopiva paine/virtaus tuolle koneelle? Vai onko tässäkin mitä isompi niin sen parempi?
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.08.2015, 11:57
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Mittaa ensiksi pumpulle menevät sähköt. Voi päästä halvemmalla. Itsellä on yksi bensapumpun rele heittänyt kytkemästä.
__________________
"If in doubt - flat out"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.08.2015, 13:24
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maddis Näytä viesti
Mittaa ensiksi pumpulle menevät sähköt. Voi päästä halvemmalla. Itsellä on yksi bensapumpun rele heittänyt kytkemästä.
Samaa sähkövian mahdollisuutta mietin itekkin, ja tänään rakensin huipputeknisen mittauslaitteiston mistä näen paineet ja jännitteet reaaliaikaisena.



Tällä perusteella pumppu saa kyllin sähköä (+13v) vaikka pätkiminen alkaa.


Pumppu itsessään näyttää tosi vanhalta. Ruotsin pojat tehneet tekniikanvaihdon v2004 mutta sen jälkeen ei oo ajettu paljon mitään koska ne ei saanu autoa käymään tyhjäkäyntiä. Korjasin sen vian jo laivasta poistumisen jälkeen
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20150818_141716.jpg‎
Views:	1082
Size:	70,3 Kt
ID:	62577  
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja

Viimeksi muokannut Häänrik : 18.08.2015 13:44
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.08.2015, 12:07
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Paluu tankille.ittailin vähän ja kas, kun röpötys alkaa niin viisari vähän värähtelee ja kun alkaa sammua niin paine tippuu aivan silmissä. Eli polttoainepumppu tai sinne menevät sähköt on moro.

Nyt sitten uutta pumppua pitäis lähtee hakemaan, mikä ois sopiva paine/virtaus tuolle koneelle? Vai onko tässäkin mitä isompi niin sen parempi?
Laita semmonen pumppu kuin sinne sopii.. Onkohan siellä tämmönen:
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/281390/1029355
Eli 12mm letkulla sisään ja 8mm letkulla ulos?
Sama mutta kiinalainen:
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/281360/430485
Tai merkkiliikkeen vaihtoehto:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...pu-2000031349/

Kuinka tuore tekniikanvaihto tuo on? Onko kuitenkin kauan toiminut, eli hajosiko pumppu vanhuuttaan vai väärin rakennetun bensalinjaston takia?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Opel osaa A-manta iso taka-akseli , S-45, 2.0E Cih+vaihteisto _Metal_ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.07.2015 10:28
Myyty Opel Manta / Ascona ratti Jaba O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 19.09.2014 22:23
Myydään Opel Manta alkuperäiset aluvanteet + nastarenkaat Jarva O/M/V Renkaat ja vanteet 0 29.04.2012 16:08
Myydään opel manta A -70 NYT JUHANNUSTARJOUS!!! jaskah O/M/V Ajoneuvot 1 18.06.2009 18:37
Range 3.5EFI '86 käyntiongelmat TimoV Tekniikka & Jutustelu 154 04.03.2007 22:13


Sivu luotu: 09:32 (GMT +2).