![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
315hv/580cu inches tais olla tässä kokoonpanossa. Hyvinkin mallikohtaista minkämoisella tehomäärällä mennään, yleisesti siinä 300hv:n tuntumassa liikutaan. Kyllähän se tommoseen liukkaaseen +650kg härveliin riittää kohtuullisesti.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Aika matalaviritteinen kone, 580cu = n. 9,5l eli n.33hv per litra.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
No sellaisiahan nuo on, kierrokset 2500rpm:n huitteilla. Joissain kireämmissä vaihteellisissa on tehoa otettu hieman lisää nostamalla kierroksia. Tosin temppukoneissa ei sellaisia ole kun paino kasvaa ja ketteryys menee.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
^Paljonkos tommosesta padasta sitten irtoaa vääntöä?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Näitä ei oikein ilmoiteta missään mutta jollain alkeellisella kaavalla vääntö olis jossain 650ft lbs:n tienoilla.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei sillä, että se itseä haittaisi, mutta kunhan ihmetystä aiheuttanut, kun esim prätkien ääniin tomerasti puututtu, vaikka ne ei ollenkaan niin kauas kuulu kuin lentskarit. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Melutodistuksia on olemassa, mutta nämä lienevät aikas väljiä. Eli jos vanha kone pitää mökää niin sitten se pitää. Suurin meluaja näissä on potkuri, siksi nykyään alkaa olemaan kolmilapaista ja erikoisemmin muotoiltua ropellia pikkukoneissakin. Osa syynä on halu tehokkaampaan potkuriin mutta myös se meluasia on enemmän esillä kuin ennen.
Koneisiin saa, ja joihinkin on asenneltukin lisävaimentimia pakoputkien jatkeeksi mutta nämä ovat toistaiseksi virallisesti tarpeen esim. tuolla keskisemmässä Euroopassa. Aivan suoria putkia on yleisesti ja normaali äänenvaimenninkin on vaan pönttö jossa reikäputki(tai ei sitäkään)sisällä. ![]() Ahdetuissa veheksissä vaimentimia ei juuri ole kun se solmu pitää mölyt kurissa. Lentäjän toiminnalla on suuri merkitys, eli meluisaksi tiedetyllä koneella ajetaan vältellen maksimitehoja tai sitten tehoa vähennetään heti kun se on mahdollista ja säätöpotkurilla lapakulmaa isommaksi mahd nopeasti.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mouhijärveltä tulleet väli-/paloseinäkivet... Ujosti saattaa tulla nurkka vesikatosta läpi, mut ei tarvi ku reiät porailla, ni saa lumiesteen asennettua...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! ![]() EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... ![]() https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Karvan päälle tonni öljyä. Kantakaas noi sisään... ja millään nostopelillä ei mahu-pääse. Tosta jo osa kannettu. Häipy muuten hölöttäjät aikas äkkiä.
![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja mikä parasta, moottoriporn*halli ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SJ oikeissa töissä | MuumiPappa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 18.02.2010 18:34 |
Mihin olet ollut/olet koukussa? | Skorpioni | Chit-Chat | 14 | 09.03.2008 22:41 |
Töissä on mahtavaa | Ex_inkkari | Chit-Chat | 24 | 10.04.2005 21:29 |
Töissä väiteltyä ! | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 02.09.2004 16:18 |
Uudenvuoden yö töissä | Intiaani_Chief | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.01.2004 10:17 |